Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geen selectie zien wanneer je alles wil selecteren

Pagina: 1
Acties:

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 09:45

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Ik ben pas begonnen met HTML en ben begonnen met het leren in Dreamweaver op school.
Het is leuk als je een ontwerp vanaf Photoshop inlaadt en het bewerkt d.m.v. Iframes.

Maar nu ik ben begonnen door een site op te bouwen uit tabellen: een ramp!
Helaas moet het zo van mijn stagebaas, athans, dat is het makkelijkste om te doen zegt hij. Alleen hij werkt met Frontpage en ik met Dreamweaver waar toch wel duidelijk een verschil in zit.

Nu heb ik een heleboel vragen over HTML, maar die zullen later nog wel komen. Maar hier de belangrijkste voor nu:
Als ik op een website zit, laten we zeggen, deze: http://www.lancethackeray.com/
en ik doe CTRL+A, dan zal de website alleen de tekst selecteren.
Maar doe ik dat bij mijn website, dan selecteert hij alle begin stukjes van de tabel, waardoor het er nogal rommelig uitziet, hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i193.photobucket.com/albums/z282/Whitelider/Untitled-1.jpg

Nu weet ik dat een bezoeker komt voor de content en niet om te testen of je alles kan selecteren met CTRL+A of om bijvoorbeeld de structuur van de website te zien, maar ik erger me er kapot aan.
Heeft iemand een idee om dit te verhelpen, van Google word ik namelijk niet wijzer.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Koppensneller

winterrrrrr

Een flauw antwoord natuurlijk, maar: geen tables gebruiken om de layout van je site te construeren. Gebruik liever div's in combinatie met CSS. Tabellen zijn bedoeld voor tabulaire data :)

Ik snap natuurlijk dat je als stagair niet al te veel inspraak hebt, maar probeer je manager/baas er toch van te overtuigen dat het een boel problemen scheelt en oplost als je afstapt van tabellen, en semantische HTML en CSS gaat gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Koppensneller op 13-01-2009 10:45 ]

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Ja dta had ik al gedaan.
Alleen het probleem is dat hij die sites later allemaal wilt editten met frontpage.
Nu ondersteunt Frontpage wel CSS, alleen m'n baas weet er niks van en wil alles dus gewoon editten via tabellen. Dus ik ben gewoon screwed.

Nu moest ik net Frontpage installeren van hem en het daarin met tabellen proberen. Ben benieuwd...

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Bartaz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:39:
Heeft iemand een idee om dit te verhelpen.
Een andere stageplek zoeken? :') Ik mag hopen dat de core business van dat bedrijf geen webdesign is?

Heb je toevallig allemaal
code:
1

(loze whitespaces/spaties) in die lege tabellen staan? In principe zou je die zonder problemen kunnen verwijderen alleen vindt IE dat niet altijd even leuk.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
Pendaco schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:18:
[...]

Een andere stageplek zoeken? :') Ik mag hopen dat de core business van dat bedrijf geen webdesign is?

Heb je toevallig allemaal
code:
1

in die lege tabellen staan? In principe zou je die zonder problemen kunnen verwijderen alleen vindt IE dat niet altijd even leuk.
Deze week is de laatste dus ik ben hier toch snel weg :P
En het bedrijf is oorspronkelijk een automatiseringsbedrijf, alleen ze waren op dat moment ze enigen die nog plek hadden.

Ik zal eens kijken wat het doet als ik dat verwijder, want die zijn zeker aanwezig in de tabellen.
Frontpage gaf trouwens hetzelfde probleem als in Dreamweaver, ofcourse. Dus dat wordt gewoon maar even uitvogelen. Ben ook pas 2 maanden met webdesign bezig, dus het is niet zo gek dat het allemaal nog niet lukt.

Bedankt voor je antwoord, ga het meteen proberen!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
Bartaz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:39:
Maar nu ik ben begonnen door een site op te bouwen uit tabellen: een ramp!
Helaas moet het zo van mijn stagebaas, athans, dat is het makkelijkste om te doen zegt hij. Alleen hij werkt met Frontpage en ik met Dreamweaver waar toch wel duidelijk een verschil in zit.
Ik weet niet wat het doel is van de stage, maar qua webdesign ga je hier NIETS leren. Nada. Noppes.

Dan weet je dat vast.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Topicstarter
mcDavid schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:19:
[...]

Ik weet niet wat het doel is van de stage, maar qua webdesign ga je hier NIETS leren. Nada. Noppes.

Dan weet je dat vast.
Ik heb er al niks geleerd, helpen doen ze niet. Maar ik wilde absoluut niet op school stage lopen.
Ik ben ingestroomd in een nieuw opleiding en hoorde redelijk laat pas dat we al vorig jaar een stage gezocht moesten hebben, maar aangezien ik nieuw was wist ik dat niet.

Nu zorg ik er gewoon voor dat ik me snel inschrijf bij een goed bedrijf na deze stage.
Want ik heb voor mijn doen echt 10 weken zitten niksen.
Pagina: 1