Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP3] Temp dir, CMD, Access denied

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:32
Ik heb hier een zeer vaag probleem waar ik niet uitkom, en ondertussen al 2 dagen mee aan het stoeien ben

Op een nieuwe XP HP laptop is het onmogelijk om een dos programma te laten gebruik maken van de temp map.
De temp map bevind zich in %userprofile%\local settings\temp , de default temp map dus.
Alle security tools van HP zijn ondertussen gedeinstalleerd.

Indien je bv een edit wil starten krijg je glashard een access denied, Filemon geeft dus ook een access denied aan.
Maar een ping ofzo werkt wel, omdat die geen tempfile moet aanmaken.

Het rare is dat als ge een gewoon mapje / filetje probeerd te maken/deleten in diezelfde temp map via start=>run=> cmd, dit wel gaat.

De rechten staan dus 100% goed, want anders zou ik de manuele handeling niet kunnen doen. Ik heb ook de rechten gecontroleerd van een werkende pc en ze zijn identiek.

Een tweede probleem waar dit volgens mij mee te maken heeft is, dat je de optie simple file sharing niet kan uitzetten bij de mappopties. Je kan die wel uitzetten, maar als je terug in de menu gaat, staat het simpelweg terug op.

Iemand een id ?
Google ea leveren hieromtrend niets op.

Page intentionally left blank.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Weet je zeker dat Edit en Filemon die temp folder willen gebruiken?

Money for nothin' and your chicks for free

• StarWing
DeeJee schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:29:
Weet je zeker dat Edit en Filemon die temp folder willen gebruiken?
Ik krijg een foutmelding waarin staat dat het tijdelijk bestand dat nodig is niet kan gemaakt worden in c:\docume~1\%username%\locals~1\temp

• StarWing
Probleem is opgelost

Voor de volledigheid:

verander de omgevingsvariabelen van de computer, niet van de user
temp / tmp ipv %systemroot%\temp naar c:\temp
en het probleem was opgelost.

http://phorums.com.au/archive/index.php/t-99606.html onderaan de pagina

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je niet in %temp% mag, en ook geen Simple File Sharing kan beinvloeden, dan lijkt het er meer op dat hier wat policies overheen zijn gezet.

Zit deze PC soms in een Domain?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StarWing
PC zit in een domein, waarvan ik het beheer doe.

Er zijn idd policies, maar deze hebben geen settings die inwerken op %temp%
Aangezien er al een bunch andere laptops zijn die in dezelfde OU zitten en die daar geen last van hebben, vermoed ik een instelling in de voorgeinstalleerde software van HP.
De vraag is.. Waar...

Pagina: 1