Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Startproblemen] Suzuki Swift Spirit 1.0 (1993)

Pagina: 1
Acties:

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:58
Ik heb sinds een week of wat startproblemen met mijn suzuki.

Hij startte erg moeilijk bij koud weer. Vooral als hij een weekend stil gestaan had. En dan bedoel ik dat je 30 seconden lang moet starten voordat hij aanslaat. Als ik hem de avond ervoor nog gebruikt had, dan duurde het "slechts" 10 seconden. Nu wilde ik hem vanmorgen even langs de garage brengen, maar helaas, te laat :/

Hij start nu helemaal niet meer op, ondanks dat ik er gisteren nog zo'n 200 kilometer mee heb afgelegd. De accu is nog goed (indicatielichtje op groen), en ik kan ook gewoon lange tijd "proberen te starten". En dan niet van dat laffe gehoest, maar gewoon 2-3 kuchjes per seconde om het zo maar te omschrijven.

Ik heb geprobeerd om het met mijn vriendin aan te duwen, en dan gaat hij naar 5-6 kuchjes per seconde en lijkt het alsof hij bijna aan slaat, maar helaas : :'(.

Nu heb ik zelf de volgende diagnose met mijn beperkte autoverstand:
Accu is waarschijnlijk goed:
+ Kan lange tijden starten zonder dat hij hapert.
+ Indicator op groen
+ Oplaadbaar met druppellader
+ Na rijden start hij makkelijk op
- Druppellader geeft aan dat accu op 80% zit, en krijgt hem daar niet boven.

Startmotor is waarschijnlijk goed:
+/- Met aanduwen lukt het ook niet, en voor zover ik weet omzeil je daarmee de startmotor.

Dynamo/Actuator is waarschijnlijk goed:
+ Nooit problemen als hij eenmaal loopt.
+ Auto startte altijd als avond ervoor tijd in gereden was.

Wat ik nog wil checken:
- Multimeter op accu om de kijken wat het voltage is.
- De minpool loskoppelen en met een multimeter kijken of er stroom loopt (lekstroom)

Daarna houdt het voor mij een beetje op. Ik heb geen verstand van bougies/verdelerkap.
Zijn er hier nog mensen die tips hebben over wat ik kan proberen?

Ik wordt straks opgehaald door een collega, dus dan wil ik nog even proberen om de auto aan te slepen.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Als je startmotor gewoon goed is heeft het weinig zin om de auto aan te gaan duwen. Daar bereik je hetzelfde mee...

• FireAge
Barracuda_82 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 08:27:
Als je startmotor gewoon goed is heeft het weinig zin om de auto aan te gaan duwen. Daar bereik je hetzelfde mee...
Mja, maar dat weet ik dus niet zeker. En duwen leek me een aardige test om te kijken of het daar aan ligt.

• Ethnocentrix
  • Laatst online: 22:03

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Heeft de auto een curburateur of is het al een injectiemotor? Als het een carburateur is kan het dat de choke niet goed werkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Ethnocentrix op 13-01-2009 08:47 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
klinkt als gare accu.

Heeft ook een computer!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nee ... nee ... nee... de accu is prima! Anders zou de startmotor niet draaien.

Heb je een vonk? Ik denk dat er misschien vocht zit in je bougie kabels of zo iets. Druk die eens aan? Maak de verbindingen eens schoon?

Bougie eruit, tegen het blok aanleggen, en eens proberen te starten - zie je hem vonken?

De 1.0 uit 1993 heeft mono point injectie, dus caberateur kan het niet zijn. Eventueel kun je tijdens het starten een beetje je hand boven het luchtinlaat/filter houden, (die ronde koekjestrommel) hierdoor geeft je hem nog een extra choke.
Ik verwacht echter dat hij verzopen is, en dat je gewoon VOL GAS (dus zo veel mogelijk lucht) door moet starten.
suc6!

(ja, ik heb zo'n 993cc 3 pitter gehad .. 1:20 mee gehaald, en 165km/h :))

• FireAge
Blasterxp schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:01:
Nee ... nee ... nee... de accu is prima! Anders zou de startmotor niet draaien.

Heb je een vonk? Ik denk dat er misschien vocht zit in je bougie kabels of zo iets. Druk die eens aan? Maak de verbindingen eens schoon?

Bougie eruit, tegen het blok aanleggen, en eens proberen te starten - zie je hem vonken?

De 1.0 uit 1993 heeft mono point injectie, dus caberateur kan het niet zijn. Eventueel kun je tijdens het starten een beetje je hand boven het luchtinlaat/filter houden, (die ronde koekjestrommel) hierdoor geeft je hem nog een extra choke.
Ik verwacht echter dat hij verzopen is, en dat je gewoon VOL GAS (dus zo veel mogelijk lucht) door moet starten.
suc6!

(ja, ik heb zo'n 993cc 3 pitter gehad .. 1:20 mee gehaald, en 165km/h :))
Dit was precies wat een collega mij ook zei, vocht:
http://www.keversite.nl/f...c.php?f=17&t=4116&p=48503
Hij had nog zo'n vochtverdrijvende spuitbus liggen, dus dat probeer ik als ik thuiskom even.

Hmm, ik zal ook even naar het luchtfilter kijken, heeft het misschien zin om die er even af te halen voor het starten om extra lucht aan te zuigen? Ik heb namelijk wel wat problemen met olie in het lichtfilter door licht lekkende ringen, maar dat was niet zo'n probleem volgens de garage.

1:20 deed hij eerst ook ja, intussen nog 1:17, maar boven de 145 kom ik niet :(

Verwijderd

Bougies miss ook ff droogmaken incl verdelerkap en rotor

Kan vocht inzitten

Heb zelf trouwens ook dat startprobleem met men mazda, alleen is t bij mij vrijwel zeker men startmotor, OOK al draait de startmotor rond
FF aanslepen, of met 2/3 man aanduwen dat ie flinke vaartje krijgt, koppeling op en wegistie

Ken de symptonen, en aanslepen helpt meestal wel
Of ff in versnelling zetten en puur op versnelling en startmotor em naar voren bewegen, en dan nog es achter en weer voren dat de tandwielen verspringen

Niet te ver doen maar kan optie zijn
En dan wel starten met gas VOL open, en als ie doorschiet gas los en ff klein beetje gassen miss als ie telaag in toeren wilt gaan

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ik zet toch in op de accu! Waarom? Heb ooit een motor gehad met een gare accu, die wist de startmotor wel rond te draaien, maar net niet snel genoeg om de boel aan te laten slaan.

Als ik de motor dan probeerde te starten met startkabels vanaf mijn auto, startte de motor direct! O

Oftewel mijn tip: probeer eens met startkabels en een andere auto :)

.....

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

-Zit er nog benzine in?
-Benzine mogelijk teruggestroomd i.s.m. lekke benzineslang waardoor die lucht aanzuigt?
-Benzinefilter is vocht in gekomen wat is bevroren waardoor die geen benzinekrijgt?

Kortom, check ffe of die benzinekrijgt.

Asus Zenbook i7 256gb

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 12:25

E-Rick

I love it :7

Hoe oud zijn de bougies en bougiekabels? Als die ouder zijn dan een paar jaar zou ik die vervangen. Vooral oude bougiekabels kunnen bij koud of vochtig weer voor startproblemen zorgen.

Choose life

• FireAge
Ik heb net even met zo'n waterverdrijvende spuitbus alles ingespoten, maar dat heeft niet geholpen. Helaas is het nat en donker en heb ik geen garage, dus verder kan ik even niks doen. Heb hem in ieder geval weer even aan de druppellader gehangen, baat het niet, het schaad ook niet.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 13:18
(jarig!)
Toevallig dat ik ook zo'n zelfde soort van probleem heb gehad bij mijn 205 en daar waren de contactpunten richting de bobine niet meer helemaal lekker en dus kreeg die niet genoeg spanning af en toe om fatsoenlijk te starten.

• FireAge
Update over gisteren:

4 uur lang aan de druppellader gehangen (3A -> 12 AH).
Daarna weer met die spuitbus overal langs, maar hij wou niet starten. Startmotor gaat wel vrolijk 2-3 keer rond per seconde.

Nu had ik ergens gelezen dat je kunt proberen om hem eenmaal te starten terwijl hij in de 2e versnelling staat om de startmotor even te belasten. Dus dit eenmaal gedaan.

Vervolgens weer geprobeerd om met koppeling in te starten -> bijna niks meer. Startmotor ging nog 4 keer rond, 1 maal per 2 seconde oid. Het is net of ik met die starten zonder te koppelen actie in 1 klap mijn accu heb leeggemaakt.

Collega komt me straks weer ophalen en dan proberen we even startkabels. Tevens even kijken of de bougiekabel een vonk afgeeft. Eventueel nog even aanduwen, hangt ervan af hoe glad het is.

Vind het wel heel vreemd dat na één zo'n start in de 2e versnelling de boel niet meer draait.

• Blasterxp
  • Niet online
nouja, het is niet echt goed voor je startmotor hé ...

die drijft het tandwiel op je vliegwiel aan, welke op je krukas zit. Je krukas is je uitgaande as naar je koppeling en dus naar je versnellingsbak. Als die ingeschakeld is, dan ... probeer je dus eigenlijk je auto te verplaatsen met je startmotor. Het lijkt mij niet de allerbeste actie voor je startmotor... Gelukkig zijn ze af gezekerd:)

• FireAge
Ja, nadat ik het gedaan had dacht ik hetzelfde, hmm, misschien niet de beste zet :')
Maar vanochtend knorde de startmotor weer vrolijk.

Ik ga straks even de verdeelkap en kabels eraf halen en schoonmaken. En even kijken of ik er een vonk uit kan krijgen. Mocht dit niet werken, neem ik morgenochtend vrij en sleep ik hem met mijn pa af naar de garage.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Hoor je de benzinepomp zoemen? Zoniet (en hoorde je dat normaal wel zodra je hem op het contact zet) ff de benzine aanvoer of retourslang loshalen en dan starten, dan zou er benzine uit moeten komen.

Kijken of je de bobinekabel tegen het blok kan houden (pas op, hoogspanning) en kijken of die vonkt. Zelfde met een van de bougies (met kabel dus) en kijken of dat wel vonkt. In geval van bougie niet, bobine wel, dan is je verdelerkap niet goed.

Zekeringen ook gecheckt?

Heb je geen vonk en geen werkende benzinepomp, dan is je hoofdstroomrelais stuk of een zekering.

Of het is wat anders... :+

Klik mee voor GoT!........

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Probeer eens zo'n starterspuit. Ooit had men moeder problemen met haar Clio. Heb toen vanalles geprobeerd zonder resultaat. Toen maar de wegenwacht gebeld. Hij heeft hem met een accu booster en startspray ('nitro in een blik' noemde hij het) zonder probleem gestart.

En je starter gaat heus niet kapot van je auto vooruit te bewegen (iets met huurwagen niet echt respecteren ). Als je bvb niet meer kan koppelen (kapotte kabel of lekke cylinder) is het een goede manier om je auto aan de praat te krijgen: auto in 1e, en starten. Uiteindelijk komt ie wel in gang.

[ Voor 19% gewijzigd door jvvv op 14-01-2009 19:09 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:23

Soggy

vroemmmm

Heb je nu nog de startkabels uitgeprobeerd? Dat lijkt mij nog steeds de snelste methode om de accu uit te sluiten.
Daarnaast heeft een spuitbus met vochtverdrijver alleen zin als je je blok eens helemaal warm hebt gereden. Persoonlijk vind ik zo'n spuitbus echt zonde van het geld. Koop dan voor een paar tientjes een nieuwe verdelerkap, verdeler, rotor en bougies. Dan weet je zeker dat dat het probleem niet is.

Vervolgens kijken of je een krachtige vonk hebt. Als dat niet het geval is kan het ook nog een doorgeslagen bobine zijn. Het kan zijn dat deze een te zwakke vonk geeft om een koude motor aan te laten slaan, terwijl de vonk nog net krachtig genoeg is om een eenmaal lopende motor aan het lopen te houden. (geloof me, het heeft mij ook eens een maand aan het zoeken gehouden voordat ik het vond).

Stapsgewijs werken en elimineren.

If it works, tweak it

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1 keer rond per 2 seconden? :| Die moet minimaal 120rpm halen en niet onder de 10V kakken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FireAge
Net even bezig geweest. Heb bougiekabel van de bougie gehaald en daar een spijker ingelegd, deze spijker nabij het blok gelegd en bij starten waren er duidelijke gele vonken te zien. Kabel zonder spijker wilde niet omdat het contactpunt zo'n 3-4 centimeter verzonken ligt.

Ik begin toch te twijfelen over de accu, heb nog altijd niet met kabels geprobeerd. Heb hem nu 2 uur aan de lader gelegd, en daarna kon hij 3-4 startpogingen van misschien 5 omwentelingen van de startmotor aan voordat hij "leeg" was. Druppellader geeft nog steeds aan dat hij op 80% zit.

Ik heb nu ook gemerkt dat het 5e ledje van de lader niet werkt, dus meer dan 80% kan hij niet aangeven.
Kan het kwaad om de lader de hele nacht aangesloten te laten? Het is een 3A lader en de accu heeft 45 Ah. Hele nacht aan de lader zou dus zo'n 12x3 = 36 Ah erin moeten stoppen. Maar de lader geeft al aan dat hij op 80% zit. Ik vertrouw die lader ook niet meer, misschien is dat kreng wel gewoon defect.

Ik kan in ieder geval nog wel even de multimeter er tegenaanhouden, maar hoe kan ik dan zien of de accu een beetje vol is?

Werken aan de bezineslang gaat hem niet worden. Het is erg donker, en ik heb er geen verlichting bij.

[ Voor 4% gewijzigd door FireAge op 14-01-2009 20:05 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat de ECU gaar was, en niet wist hoeveel benzine nodig was.
wou niet starten onder de -5 graden.

en was ook nog eens zeer traag als ie eenmaal warm was

[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 14-01-2009 20:14 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18

AMDFreak

Intel is zo..

Ik denk toch echt dat het de accu is hoor.. Ik denk dat ie gewoon niet meer voldoende ampere kan leveren.
Zeker met deze kou zie je het steeds vaker gebeuren.
Probeer eerst even met je startkabels.
Of bel de ANWB, die kunnen jou waarschijnlijk zo vertellen waar de fout zit ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Michael Knight
  • Laatst online: 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Cel kapot in je accu? Ooit met een Micra 1.0 gehad... startmotor deed netjes zijn ding... echter kreeg het ding niet voldoende ampere om te starten... hang die auto nou ff aan wat startkabels :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FireAge
Jaja, starkabels, ik had er een poll van moeten maken :)
Collega was ze vanochtend vergeten.

Morgenochtend komt mijn vader even langs met zijn auto, en dan proberen we startkabels. Mocht dat niet werken, dan proberen we een of ander spuitbusje wat hij heeft, wat je blijkbaar in de inlaat spuit. Hij dacht dat er ether in zat oid, gebruikte hij vroegah vaak (lees 25+ jaar terug).

Als alles faalt, dan slepen we de bak gewoon naar de garage.

ANWB ben ik geen lid van omdat ik met deze auto er zo'n beetje sport van heb gemaakt om zo goedkoop mogelijk te rijden. En 60 euro premie per jaar past daar niet bij :')

Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind het gewoon gaaf om bijna gratis in zo'n oude roestbak rond te knarren. Tevens wil ik gewoon zelf wat meer verstand van auto's groeien door zelf de problemen op te lossen (met hulp van tips, bekenden etc).

[ Voor 32% gewijzigd door FireAge op 14-01-2009 21:43 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Heb je een multimeter? Meet dan eens de spanning van je accu terwijl je start. Ik heb zo'n vermoeden dat die bij jou echt indonderd en dat dus je accu kapot is. Door ouderdom/slijtage is de dan de interne weerstand van de accu te hoog geworden. Het gemene daaraan is dat de rust spanning (zonder grote verbruikers ingeschakeld dus) gewoon netjes 12+ volt is, en dat de druppellader aangeeft dat hij vol is (dat basseert hij namelijk op de interne weerstand, die voor laden toeneemt naarmate de accu voller raakt). Trek je vervolgens veel vermogen weg (door te starten) dan veroorzaakt de te hoge interne weerstand juist dat de spanning in elkaar klapt.
Het overgrote deel van de startproblemen die de ANWB de afgelopen weken mocht oplossen, hadden hier mee te maken.

Daarnaast kan vocht ook nog meehelpen. Vergeleken met vorige week is op het moment de lucht een stuk vochtiger. Hoogspanningsonderdelen (bobine, verdeler, bougies, kabels) kunnen hier echt last van krijgen. Maar dat zou de vochtverdrijvende spray in principe tijdelijk op moeten lossen.
Mijn pa had vroeger standaard zo'n busje in de auto liggen. Een oude Renault heeft altijd startproblemen bij dit weer, hoe nieuw en goed de kabels, bobine, verdeler en bougies ook zijn. Er kon bij die motor namelijk altijd vocht in de verdeler komen, wat dus altijd leidde tot startproblemen. Electronische ontstekingen, zoals die tegenwoordig gebruikt worden, hebben daar gelukkig bijna geen last meer van.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• FireAge
Vanochtend dus mijn vader aan de deur met zijn auto. Accu was intussen toch wel behoorlijk leeg, en wist de startmotor hooguit 1 keer per 3 seconden rond te draaien. De karwei op 500m was nog niet open, dus we konden nog geen startkabels halen. We hebben de auto aangesleept. Dit werkte prima. De motor begon te knorren.

Vervolgens ben ik een blokje om gaan rijden. TIjdens dit blokje verloor ik regelmatig motorkracht. Gasgeven en toch niet sneller gaan. Als ik dan de koppeling indrukte, en gas gaf om de motor op toeren te laten komen, dan ging het daarna weer even goed, tot de volgende bocht. Halverwege het blokje om moest ik remmen voor een voorrangsweg. De remmen maakten een raar borrelend geluid. Bij optrekken sloeg de motor af.

Auto opnieuw gestart. Lukte wel, maar 2 keer harde knal uit de uitlaat. Rest van het blokje om afgemaakt, nog altijd sputteren en haperen. Auto geparkeerd en kop thee gedronken met pa. Kwartier later weer naar de auto toe. Auto start gewoon netjes op. Daarna gereden naar de garage vlakbij mijn werk (+/- 20 kilometer), auto loopt goed, geen gehaper, geen gesputter. Pa erachteraan, just in case.

Auto staat dus nu bij de garage, heb ze het hele verhaal uitgelegd, en we zullen zien.

Verwijderd

lijkt toch een onstekings probleem naar mijn idee , merja, laat even weten wat er mis was

• FireAge
Kom net bij de garage vandaan en hij loopt nu weer als een zonnetje. Ze hebben de rotor, de verdelerkap en alle 3 de bougies vervangen. Accu en startmotor waren nog prima.

Totale kosten waren ongeveer gelijk aan de helft van de waarde van de auto, namelijk 53 euro :')
Rotor 10 euro, verdelerkap 10 euro, 15 euro aan bougies. En dan nog 18 euro werkloon, voor een half uurtje klooien.

• FireAge
Helaas te vroeg gejuiched.

Gisteren was het weer erg koud, en had ik weer startproblemen, na 4x 10 seconden starten sloeg de motor pas aan. Daarna reed hij prima. Vanochtend startte hij weer niet na 10 seconden starten. Heb toen de spuitbus met "Start Pilote" gebruikt. Dit spul in de luchtinlaat gespoten, en vervolgens weer geprobeerd te starten. Et voila, startte binnen 3 seconden.

Dus het zal dan toch wel de accu zijn. Ik ga even zo'n bokkiewokkie kwaliteit starthulp met compressor van marktplaats afhalen, dan kan ik dat de volgende keer even testen. In ieder geval kom ik 's ochtends niet stil te staan dankzij die Start Pilote :)

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

FireAge schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:47:

Dit spul in de luchtinlaat gespoten, en vervolgens weer geprobeerd te starten. Et voila, startte binnen 3 seconden.

Dus het zal dan toch wel de accu zijn.
Die logica volg ik niet helemaal. Met een aangepast mengsel start hij wel, dus ligt het aan je accu?

Klik mee voor GoT!........

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ikke! schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:17:
[...]

Die logica volg ik niet helemaal. Met een aangepast mengsel start hij wel, dus ligt het aan je accu?
Het zou kunnen, dat de auto vervolgens minder moeite heeft met starten en dus net genoeg heeft aan een zwakkere accu...

Iets anders kan ik er niet van maken..

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je auto wel start met startspray ligt het niet aan je accu maar aan je brandstoftoevoer of injectie.
Als je écht je accu verdenkt (ja, in een zeldzaam geval kan het zijn dat je startmotor normaal draait maar dat de accu niet genoeg levert om de injectie en ontsteking te kunnen laten werken, maar ga er maar niet vanuit), duw de auto dan eens aan. Werkt dat wel dan is het je accu. Maar ik kan het me écht niet voorstellen.

• FireAge
Voor zover ik het begrijp kan het zijn dat je accu bij -5 gewoon net niet meer voldoende voltage afgeeft om de motor te starten. Met Start Pilote breng je wat ether aan in plaats van lucht waardoor de ontbranding makkelijker is. Hierdoor zul je ook met een zwakkere accu kunnen starten.

Zodra ik mijn starthulper/jumpstarter binnen heb kan ik zien of het inderdaad aan de accu lag. Aanduwen werkt iig wel, maar dat is zoveel werk.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
of haal effe een andere accu? :P

Heeft ook een computer!

• FireAge
Mja, die bak gaat over 4-5 maanden toch naar de sloop, beetje zonde om er een nieuwe accu in te gooien. Die starthulp met compressor kan ik bij nieuwe auto's ook weer gebruiken (indien nodig).

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
dan haal je een accu van de sloop ? :')

Audi S3

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

FireAge schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:53:
[...]

Mja, die bak gaat over 4-5 maanden toch naar de sloop, beetje zonde om er een nieuwe accu in te gooien. Die starthulp met compressor kan ik bij nieuwe auto's ook weer gebruiken (indien nodig).
Breaking News:
The first universal applicable car battery is now available in a store near you!

Zo`n accu kun je natuurlijk ook meenemen naar je nieuwe auto... O-)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zou eerder kijken naar de brandstofpomp of het relais ervan. Lijkt erop dat het blok geen benzine krijgt (als de accu en bougies goed zijn en vonken geven, maar het ding slaat niet aan lijkt het erop dat de toevoer van de benzine onderbroken is).

Probeer anders het volgende: zet je auto aan op contact, pomp 1x benzine erin (gewoon gaspedaal naar beneden en weer terug naar boven) en probeer dan te starten. Lukt dat niet of slaat 'ie half aan, probeer het anders met half gas geven en tegelijk starten. Doet 'ie nog steeds niets: afslepen naar de garage en laat de boel nakijken. Persoonlijk denk ik dat je het in de richting van de brandstofpomp moet gaan zoeken. :)

Volvotips.com

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Als hij wel start met de startspray zal het probleem echt bij de injectie/carb liggen volgens mij. Ik zou de boel uit elkaar halen en eens goed bekijken of alles nog werkt of gewoon de hele unit van de sloop halen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Weet niet hoe modern blokje erin ligt, maar 'vroeger' moest je soms bij oude auto's het luchtfilter ook op de winterstand zetten.

• FireAge
Nou net een week lang met griep op bed gelegen. Vervelend, maar wel een goede test voor de auto :+

Een week geleden op vrijdag de auto voor het laatst aan gehad, en dus vanochtend voor het eerst weer geprobeerd. Het was net onder nul graden, want de sneeuw kwam uit de hemel vallen, en bleef bevroren op de auto liggen.Ik start de auto gedurende 10 seconden. -> Nada. Wel de startmotor rond, binnenverlichting knipperen etc, maar niet starten. Ik haal de "Plastena" starthulp te voorschijn en sluit deze aan op de + en vervolgens op de - pool. Opnieuw proberen te starten. -> Auto start direct, geen hapering niks, gewoon binnen een seconde zoals het hoort.

Oftewel, als ik een externe accu aanbied, dan start de auto prima. Mijn conclusie hier is dus dat de accu wel degelijk slap is, ondanks dat hij de startmotor rustig 30 seconden rond kan laten hobbelen, en ondanks dat de indicator op de accu nog steeds op groen staat.

Of het allemaal zo is, weet ik niet, ik weet wel dat ik zo min mogelijk cash in die auto wil stoppen in de paar maanden dat hij nog leeft. Dus met mijn starthulp van 35 euro inclusief verzendkosten red ik me de komende tijd wel. Als de regering nu nog even zo vriendelijk wil zijn om een "oude auto's naar de sloop" premie in te voeren, dan ben ik weer tevreden >:)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:51:
Weet niet hoe modern blokje erin ligt, maar 'vroeger' moest je soms bij oude auto's het luchtfilter ook op de winterstand zetten.
Doet me denken aan een werkopdracht bij Citroën.

Bij opmerkingen stond er: Klant denkt dat de luchtfilter van zomer naar winter moet.
Antwoord van de mechanieker: Klant moet naar de psychiater 8)7
Antwoord van de hoofdtechnicus: Klant is hersendood :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Metro2002
  • Laatst online: 21:19

Metro2002

Memento mori

Chevy454 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:40:
[...]

Doet me denken aan een werkopdracht bij Citroën.

Bij opmerkingen stond er: Klant denkt dat de luchtfilter van zomer naar winter moet.
Antwoord van de mechanieker: Klant moet naar de psychiater 8)7
Antwoord van de hoofdtechnicus: Klant is hersendood :+
Bij wat oudere auto's moet het wel degelijk (heb zelf een suzuki alto gehad van 1988 waarbij dat moest). Maar dat had verder geen invloed op het starten, alleen bij het rijden, dan bevroor de carburateur :P .

Moeten de kleppen van die swift niet gewoon gesteld worden? Dat wil ook slecht starten wel eens verklaren, of in derdaad een doodgaande benzinepomp.

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 10-02-2009 09:21 ]

Pagina: 1