Ik heb sinds een week of wat startproblemen met mijn suzuki.
Hij startte erg moeilijk bij koud weer. Vooral als hij een weekend stil gestaan had. En dan bedoel ik dat je 30 seconden lang moet starten voordat hij aanslaat. Als ik hem de avond ervoor nog gebruikt had, dan duurde het "slechts" 10 seconden. Nu wilde ik hem vanmorgen even langs de garage brengen, maar helaas, te laat
Hij start nu helemaal niet meer op, ondanks dat ik er gisteren nog zo'n 200 kilometer mee heb afgelegd. De accu is nog goed (indicatielichtje op groen), en ik kan ook gewoon lange tijd "proberen te starten". En dan niet van dat laffe gehoest, maar gewoon 2-3 kuchjes per seconde om het zo maar te omschrijven.
Ik heb geprobeerd om het met mijn vriendin aan te duwen, en dan gaat hij naar 5-6 kuchjes per seconde en lijkt het alsof hij bijna aan slaat, maar helaas :
.
Nu heb ik zelf de volgende diagnose met mijn beperkte autoverstand:
Accu is waarschijnlijk goed:
+ Kan lange tijden starten zonder dat hij hapert.
+ Indicator op groen
+ Oplaadbaar met druppellader
+ Na rijden start hij makkelijk op
- Druppellader geeft aan dat accu op 80% zit, en krijgt hem daar niet boven.
Startmotor is waarschijnlijk goed:
+/- Met aanduwen lukt het ook niet, en voor zover ik weet omzeil je daarmee de startmotor.
Dynamo/Actuator is waarschijnlijk goed:
+ Nooit problemen als hij eenmaal loopt.
+ Auto startte altijd als avond ervoor tijd in gereden was.
Wat ik nog wil checken:
- Multimeter op accu om de kijken wat het voltage is.
- De minpool loskoppelen en met een multimeter kijken of er stroom loopt (lekstroom)
Daarna houdt het voor mij een beetje op. Ik heb geen verstand van bougies/verdelerkap.
Zijn er hier nog mensen die tips hebben over wat ik kan proberen?
Ik wordt straks opgehaald door een collega, dus dan wil ik nog even proberen om de auto aan te slepen.
Hij startte erg moeilijk bij koud weer. Vooral als hij een weekend stil gestaan had. En dan bedoel ik dat je 30 seconden lang moet starten voordat hij aanslaat. Als ik hem de avond ervoor nog gebruikt had, dan duurde het "slechts" 10 seconden. Nu wilde ik hem vanmorgen even langs de garage brengen, maar helaas, te laat
Hij start nu helemaal niet meer op, ondanks dat ik er gisteren nog zo'n 200 kilometer mee heb afgelegd. De accu is nog goed (indicatielichtje op groen), en ik kan ook gewoon lange tijd "proberen te starten". En dan niet van dat laffe gehoest, maar gewoon 2-3 kuchjes per seconde om het zo maar te omschrijven.
Ik heb geprobeerd om het met mijn vriendin aan te duwen, en dan gaat hij naar 5-6 kuchjes per seconde en lijkt het alsof hij bijna aan slaat, maar helaas :
Nu heb ik zelf de volgende diagnose met mijn beperkte autoverstand:
Accu is waarschijnlijk goed:
+ Kan lange tijden starten zonder dat hij hapert.
+ Indicator op groen
+ Oplaadbaar met druppellader
+ Na rijden start hij makkelijk op
- Druppellader geeft aan dat accu op 80% zit, en krijgt hem daar niet boven.
Startmotor is waarschijnlijk goed:
+/- Met aanduwen lukt het ook niet, en voor zover ik weet omzeil je daarmee de startmotor.
Dynamo/Actuator is waarschijnlijk goed:
+ Nooit problemen als hij eenmaal loopt.
+ Auto startte altijd als avond ervoor tijd in gereden was.
Wat ik nog wil checken:
- Multimeter op accu om de kijken wat het voltage is.
- De minpool loskoppelen en met een multimeter kijken of er stroom loopt (lekstroom)
Daarna houdt het voor mij een beetje op. Ik heb geen verstand van bougies/verdelerkap.
Zijn er hier nog mensen die tips hebben over wat ik kan proberen?
Ik wordt straks opgehaald door een collega, dus dan wil ik nog even proberen om de auto aan te slepen.