Toon posts:

[2003] Mydocuments redirect probleem met creator owner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een volgend probleem, ik probeer het in een paar punten samen te vatten.

- we hebben een hoofdserver (SBS 2003) en een dataserver (ms server 2003)
- doel: mydocuments redirecten naar een map op de dataserver

Het probleem duikt op bij het instellen van de permissions van de map die gedeeld moet worden.
Ik volg de stappen die meegegeven worden door Microsoft. Het sharen is geen probleem, echter bij de security tab loopt het fout. Daar moet je op een bepaald moment de Creator owner toevoegen en volgende rechten geven:
- eerst selecteer je "this folder only"
- daarna vink je "List folder / read data", "Read attributes" en "Create folders / append data" aan

Eens ik deze rechten heb gegeven en op "ok" klikt, verdwijnt de creator owner uit het lijstje van de security tab... Dit gebeurt keer op keer.

Heeft er dit nog iemand meegemaakt, want het doorzoeken van forums en google leverde bitter weinig (eigenlijk niks) op...

Vriendelijke groeten
Stijn

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is by design, de exacte verklaring weet ik niet, maar het is iig helemaal normaal, niks om je druk om te maken!

Overigens moeten de Users Shared Folders in een SBS omgeving altijd op \\sbsserver\users beschikbaar zijn, anders werken je wizards niet goed meer :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Tja, heeft me toch wel al wat kopzorgen opgeleverd... Vooral omdat als je de MyDocuments naar SBS 2003 redirect, de wijzigingen niet (meteen) worden overgenomen. Maar dat is een ander probleem.

Maar niemand die een oplossing weet voor het creator owner-probleem?