SFP Pci-Ex 16x Adapter?

Pagina: 1
Acties:

• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-02 18:29
Lezers:D

ik heb een vraag die al in een eerder topic is behandeld maar deze is al meer dan 2 weken oud en heb mijne verschild denk ik toch wel iets qua specs dus ik zal even het 1 en ander opsommen en hopen dat jullie mij kunnen helpen. :)

ik heb de volgende systemen staan die ik onderling wil verbinden om de maximale capaciteit uit mijn netwerk te halen, tbv productie installatie lijn.

Install server > HP DL160G5
Install switch > 3Com® Baseline Switch 2916-SFP Plus

ik heb de server u met 2 100/1000 utp verbonden die mijn installatie tijd tot max 7 min laat lopen, maar ik wil de 2 Gigabit SFP poorten gebruiken om een snellere link te maken met de huidige install server om gewoon nog sneller te werken :9~ . maar ik heb nu nog 1 PCI-Ex 16 slot over in de server, en je raad het al, deze wil ik vullen met een Gigabit SFP kaart, het liefst met minimaal 2 poorten tot maximaal 4 8) ik zag in het "oude topic" staan dat er een PCI-X 64bit bestaat, maar omdat ik in een RAID5 werk tevend met een PCI-Ex 16 poort (linked 8x) kan ik geen ander slotbracket er in plaatsen.

ik hoop dus dat iemand weet waar/hoe ik een Gigabit SFP kaart kan bemachtigen... misschien is dit er ng net maar ik denk dat deze er wel is in een 8x variant. en met vriend google kom ik uit op de router Gigabit SFP modules... ;(

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je al eens opgezocht wat SFP's zijn? Het is een standaard om Small Form Pluggable's in te kunnen plaatsen. Als je 'sneller' wilt dan je huidige (betaalbare) gigabit over koper, is je enige alternatief om naar 1000Base-SX te gaan, middels een Dual port (of quad...) 1000Base-SX NIC. Bijvoorbeeld de Intel Pro/1000PF serie. 16x zul je niet vinden (krijg je toch niet vol) het zal doorgaans 4x heel af en toe 8x zijn (krijg je nog altijd niet vol).
In je switch heb je dan ook 2 passende 1000Base-SX SFP's nodig, en de kabels ertussen. En poehoe, mogelijk heb je dan wel 7% snelheidswinst.

Als je echt sneller wilt: 10Gigabit ethernet. Kost da? *veel*, maar jah, als je al zoveel geld uit wilt geven om van Gigabit over koper naar Gigabit over Glas te gaan heb je daar waarschijnlijk ook het geld wel voor...

Ow jah: *sarcasme vlaggetje*