asus WL520gc en linksys wrt54GL

Pagina: 1
Acties:

• bosso73
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
Hoi,

Zal de situatie eens uitleggen. Ik heb een upc modem en een asus erachter om het draadloos te maken. Nu heb ik elders in de woning een dreambox staan die ik aan het internet wil koppelen om te sharen. Nu heb ik geen zin om draden door het huis te trekken dus zoek ik een andere oplossing.

Ik heb nu een router/ap/bridge gekocht in de vorm van een Linksys Wrt54GL om deze bij de dreambox te zetten om het wifi signaal van de asus uit de lucht te pikken en vervolgens via een lan connectie met de dreambox te koppelen.

Ik krijg de instellingen van de linksys alleen niet zo voor elkaar dat ik contact krijg met het bestaande netwerk en dus al helemaal geen contact met de dream.

Wie weet hoe ik de instellingen in de linksys moet zetten om toch nog dit, zoals hierboven aangegeven voor elkaar kan krijgen.... Of kan het helemaal niet.

Wie kan mij helpen. BVD

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
Ja, dat kan. Welke firmware heb je op je linksys?

Je hebt 2 opties

- Wireless bridge
Je linksys pikt via wifi het signaal op van je asus, en zet dit op zn lanpoorten. Hierop kan je xbox enz
Nadeel: hij fungeert letterlijk als bridge, verder niet
Voordeel: WPA(2) mogelijk, geen snelheidverlies

- WDS
Pikt wireless signaal van de asus, EN zal zelf ook als AP fungeren. Je bereik wordt hierdoor vergroot. Tevens kun je bekabeld zooi aansluiten zoals je xbox
Nadelen: Per WDS node (in dit geval dus 1) halveert de doorvoersnelheid, WPA is problematisch tussen merken onderling
Voordeel: je bereik van je netwerk wordt ook vergroot

• bosso73
Ik heb de originele WRT54GL V1.1 (in status staat firmware v4.3 van juni 2006). Als ik jouw reactie zo lees, heeft de 1e optie mijn grootste voorkeur..

[ Voor 63% gewijzigd door bosso73 op 13-01-2009 00:41 ]

• bosso73
Ik heb inmiddels een aantal uren geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen met het resultaat dat ik inmiddels behoorlijk chagerijnig ben. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb nu, upc modem met daarachter de linksys WRT54GL. Loopt draadloos perfect en ik krijg verbinding met de router zonder problemen. Hierachter heb ik bedraad de ASUS WL520GC geplakt met het resultaat dat ik bedraad vanuit de lan een signaal doorkrijg. Dus kabel vanuit lan WL54Gl naar Wan ingang ASUS geeft signaal op ASUS LAN. Logisch en niets mis mee. Nu trek ik de kabel uit de WAN en vervolgens heb ik geen bereik meer. Of ik nu bedraad via WAN of Lan in de ASUS stop vanuit de pc, ik kan met geen mogelijkheid meer in de config van de ASUS komen en dus ook niet aangeven vanuit wel WIFI hij contact moet maken als WDS...

Ik ben inmiddels op het stadium dat ik de boel uit het raam wil gooien, dus wie kan mij helpen aan de gouden tip en mij uitleggen wat ik moet doen om een WDS/Wireless Bridge te maken met de hierboven genoemde routers en geschetste situatie...

Alvast bedankt.