Toon posts:

Resetten van IP-adres?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik gebruik mijn laptop op kantoor en ben daar de hele dag op het bedrijfsnetwerk met intranet verbonden. Ik heb op dat netwerp uiteraard een IP-adres.

Om 'savonds tijd te sparen sluit in mijn PC soms af met 'hibernate' in plaats van 'Afsluiten', omdat dat veel tijd kost. Als ik vanuit hibernate thuis mijn laptop weer opstart, is ie ook lekker snel terug. probleem is, dat Windows zich bij mij thuis niet kan aanmelden bij mijn wifi router. Hij blijft hangen in 'Acquiring network adres'. Ink neem aan dat dat komt omdat de laptop nog netwerk-gegevens heeft van het bedrijfsnetwerk.

Kan ik mijn 'netwerk-geschiedenis' gemakkelijk wissen zonder mijn PC volledig opnieuw te hoeven opstarten? (Als ik dat 'savond thuis doe (afsluiten en opnieuw opstarten) connect ik zonder problemen met mijn wifi.

Iemand goeie tips?

Alvast bedankt!

J

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
Je kan gewoon repair klikken, die doet een disable en enable van je wifi en vervolgens een netbios, arp en route flush/refresh..

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:55
Waarschijnlijk zal het volgende al een hoop helpen:
ipconfig /release
ipconfig /renew

(In cmd natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Nijn op 12-01-2009 23:22 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je maakt dus op je werk ook gebruik van een wireless verbinding of dmv een kabeltje? Dan zou je namelijk als je thuis bent de vaste verbinding kunnen 'verbreken' waardoor hij automatisch zal overspringen naar je wireless verbinding. Zo werkte het bij mij thuis in ieder geval wel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je netwerk verbinding herstellen?

Eventueel Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig /release -> enter -> ipconfig /renew (pijltje omhoog en backspacen tot re en er new achter typen is ook snel ;)

Bovenstaande eventueel in een .bat zetten die je uitvoert en klaar.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
Hoe dan ook zorgen dat ze niet dezelfde naam (SSID) hebben zou al voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle reacties. Ga ik morgen uitproberen.
(Om vraag te beantwoorden: op werk gebruik ik netwerk via een netwerkkabel, en thuis dus wifi)

Met deze tips lukt het me zo...

Thanks!
Pagina: 1