[display] ati vista panning clone mode

Pagina: 1
Acties:

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:26

M2M

medicijnman

Topicstarter
Het betreft een 256 MB AMD HD 3450 (volgens mij van sapphire maar dat doet er even niet toe)

Inmiddels ben ik al drie dagen bezig met settings veranderen en vage 3rd party programma's downloaden om het volgende probleem op te lossen. Ik zit hier achter een simpele samsung syncmaster 940BF (maximum resolutie: 1280 bij 1024. Verder is er ook een TV aangesloten via s-video (maximum resolutie 1024 bij 768). Ik had onder XP de mogelijkheid om de syncmaster op de maximum resolutie te clonen naar de tv, waarbij de tv 1024 bij 768 pixels van de maximum resolutie van de syncmaster weergaf. Beweeg je met de muis, dan schuift het beeld op de tv mooi mee. Dit heet panning.

Nu wil ik ook graag panning onder vista, maar ik kan op geen enkele manier (nou ja, 1 manier, maar de clone mode van ultramon ramt alle pixels simpelweg door de processor heen --> 50% cpu misbruik voor net 18 fps) én clone modus krijgen, én een resolutie selecteren van 1280 bij 1024. Extended displays werkt uiteraard wel, waarbij je een scherm hebt van 1280 bij 1024 en een scherm hebt van 1024 bij 768. Dit werkt alleen niet echt lekker (verdwijnende muis, en wil je een fillempie kijken op het tweede scherm dan moet je de betreffende media player verplaatsen (op de gok) richting het tweede scherm en fullscreen maken (blind...).

AMD/ATI heeft ook nog theatre mode. Lekker in overlay een filmpje full-screen op de tv afbeelden. Ik dacht dat ik de oplossing had. Echter werkt deze onzin enkel in clone mode (met een matige resolutie tot gevolg) en extended desktop mode (verdwijnende muis enzo). Ook geen optie dus. (daarnaast heb ik de aspect ratio niet goed gekregen, in media player classic, laatste versie)

Ik dacht dat het misschien aan de kleurendiepte lag. In clone mode gaf vista wat waarschuwingen over verminderde visuele prestaties, maar de resolutie wilde nog steeds niet omhoog.

Resolutie forceren met reschanger, powerstrip of ultramon werkt niet.

Mijn vraag: is de clone mode met panning uit de vista drivers gehaald? of moet ik een eerdere driver hebben? heb momenteel de laatste versie (8.12 geloof ik)

edit: ik kan eventueel in rivatuner een optie maken om het scherm in 1024 bij 768 in clone mode te zetten op het moment dat ik een film opzet met een bepaald programma. Omslachtig, dus als iemand de verborgen optie in CCC weet te vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door M2M op 12-01-2009 22:56 ]

-_-

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
heeft er al iemand uberhaupt een clone mode met verschillende resoluties in vista voor elkaar gekregen? (ati of nvidia videokaart...)

-_-

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
Is er iemand op GOT die hier iets vanaf weet?

-_-

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Ik zal vanmiddag als ik thuis ben eens kijken of ik mijn HD3870 (8.12) aan de praat krijg op Clone + Panning.

[edit]

Ben er eens mee aan de slag gegaan. En ik kan een dergelijke optie totaal niet ivnden. Heb verschillende versies van Extended, Clone en Single geprobeerd. Verder alle opties die met scaling te maken hebben 1 voor 1 uitgeprobeerd, maar geen van alleen doen iets met panning. Wat mij persoonlijk erg bevreemd is dat ik het woord "Panning" niet eens ergens zie staan.

Wel kwam ik de onderstaande zin tegen in de help-file.

"Note: On systems running Windows Vista® the Only allow panning on limited-resolution displays option is not available since Windows Vista does not support panning."

Dus je antwoord is dat het niet kan in Vista zonder de CPU idd heel zwaar te belasten en dus dat het alleen wordt getoond bij schermen met een erg lage resolutie (ik denk denk <1024x768).

[ Voor 78% gewijzigd door kalizec op 15-01-2009 15:42 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S