Speedtouch 780WL als bridge: het ip-adres?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 780WL en die geeft problemen. Als gevolg daarop heb ik eens geprobeerd om het apparaat in bridge mode in te stellen, zodat ik een degelijke router-zonder-modem ernaast kan zetten (een WRT-ding bijv). Ik heb het volgens de "Set Up" link gedaan uit het hoofdmenu. De procedure wordt ook hier beschreven. Het gekke is dat het perfect werkt. Iets té perfect eigenlijk, want geheel tegen verwachting is, werkt wifi nog gewoon :?

Ik heb volledige internetconnectiviteit. Ik kan alles gewoon. Een aangesloten PC krijgt dus het publieke IP-adres van m'n internetpijp. Het stomme is dat dat nog steeds via Wifi werkt, en dat wil ik natuurlijk niet als ik een andere router ga kopen die dat moet gaan verzorgen.

De concrete vraag is dus, hoe kom ik in bridge-modus nog bij de webinterface van m'n ST 780WL, zodat ik Wifi kan uitzetten? :)

Al geprobeerd:
De DHCP-server staat volgens windows op 10.49.1.132, maar daarmee kan ik geen verbinding maken. Ik kan em wel pingen, maar een traceroute laat zien dat er 5 hops tussen zitten. Dat kan em dus nooit zijn. Niet geheel tegen verwachting in, werkt http://10.49.1.132 dus ook niet. Ook niet als ik de PC een IP-adres binnen dat subnet geef, dus bijv 10.49.1.133. En ja, ik heb dat geprobeerd met subnet mast 255.255.255.0 en met 255.0.0.0. Ook het oude IP-adres, wat ie dus had vóórdat ie bridge ging spelen, doet het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-01-2009 22:26 . Reden: typos en probeersels ]

日本!🎌

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
En als je de WAN aansluiting even loskoppelt?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

Bij mijn Speedtouch 546 die in bridge staat is ie zelf op 10.0.0.138 te bereiken. Het lijkt mij dat een 780 te bereiken is op 192.168.1.254. Heb namelijk ook een 780 in mijn netwerk zitten, die ik alleen als ATA gebruik.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• urk_forever
  • Laatst online: 16:17
Heb je de speedtouch wel aan de WAN poort van je WRT gehangen? Het klinkt mij in de oren van niet, dat hij op de LAN poorten zit en je pc dus rechtstreeks met de DHCP server van je provider praat en dus het externe ip adres krijgt?

Je WRT moet dus het externe ip krijgen en voor je interne netwerk IP adressen uitdelen. Ik denk dus dat dat nu niet het geval is.

[ Voor 22% gewijzigd door urk_forever op 12-01-2009 22:36 ]

Hail to the king baby!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
even laptopje 192.168.1.x als ip geven, kabeltje in je speedtouch, naar 192.168.1.254 surfen, wifi uitzetten (En firewall als je achterliggend apparaat dat wil laten afhandelen) en klaar

dhcp zal ie niet doen in bridge (hij geeft je ISP-IP door), dus daarom handmatig ff vast IP instellen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En als je de WAN aansluiting even loskoppelt?
Dan krijg ik helemaal geen adres automatisch. Maar mijn probeersels werken dan nog steeds niet.

Maarrr, DaRoot en DJSmiley hebben de oplossing. 10.0.0.138 is de oplossing. Een vluchtige kijk in de CLI van het apparaat onthult dat 192.168.1.254 ook gewerkt had. De LAN-interface heeft standaard nml die twee ip-adressen. Dus het door mij gewenste IP-adres er eventjes aan toegevoegd, en hij is weer bereikbaar zoals ik gewend ben.

urk_forever begreep het denk ik niet helemaal: ik heb m'n WRT nog niet; ben eerst aan het proberen of het kan werken, voordat ik geld ga uitgeven ;)

Tnx :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-01-2009 22:59 ]

日本!🎌

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
_Thanatos_ schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:57:
[...]

Dan krijg ik helemaal geen adres automatisch. Maar mijn probeersels werken dan nog steeds niet.

Maarrr, DaRoot en DJSmiley hebben de oplossing. 10.0.0.138 is de oplossing. Een vluchtige kijk in de CLI van het apparaat onthult dat 192.168.1.254 ook gewerkt had. De LAN-interface heeft standaard nml die twee ip-adressen. Dus het door mij gewenste IP-adres er eventjes aan toegevoegd, en hij is weer bereikbaar zoals ik gewend ben.

urk_forever begreep het denk ik niet helemaal: ik heb m'n WRT nog niet; ben eerst aan het proberen of het kan werken, voordat ik geld ga uitgeven ;)

10.0.0.138 is de 'oude' speedtouch serie. Tegenwoordig is het 192.168.1.254, maar idd, bij veel speedtouches is het 'oude' IP ook als 2e IP bruikbaar, dus voor jouw werkt beide

• urk_forever
  • Laatst online: 16:17
_Thanatos_ schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:57:
[...]

Ah, dat was mij niet duidelijk dat je die WRT nog niet had. Ik dacht dat je die al aangesloten had en dat je dan je publieke ip op je pc kreeg. Nou ja, het is iig opgelost.

Hail to the king baby!

Pagina: 1