[PHP] Database structuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 13:30
Ik ben een scriptje aan het schrijven dat zich 'installeerd' dus zo een hoop vragen doorloopt en op einde alles opslaat in database of bestand ofzo en dan werkt :)

Enkele vraagjes:
Hoe sla ik gegevens best op? in mysql? of een bestand of hoe?
(Website naam, domein, email, wachtwoord; etc) dit zijn gegevens van de administrator en is maar 1 gebruiker dus.

Tevens ook de connectie gegevens van de database verbinding worden in die 'installer' doorgegeven. Hoe sla ik deze best op en is het wachtwoord niet zichtbaar voor buiten wereld...

Installer is gewoon php bestand dat na het doorlopen verwijderd dient te worden door de administrator

Alvats bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Wat voor script is het? Heb je toegang tot een mysql-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou je installer een configuratie bestand (php) laten maken en die door de applicatie laten includen.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Kettrick

Rantmeister!

Veel webbased applicaties schrijven zelf een php file weg, dus als install.php alle informatie verzameld heeft wordt config.php weggeschreven. Zodra die bestaat is install.php niet meer uit te voeren.

Gallery werkt ook ongeveer op die manier volgens mij, misschien kan je daar eens naar kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 13:30
@Roelz klinkt me inderdaad een goed idee :) Moeten er daar speciale rechten voor zijn om een php bestand te kunenn aanmaken? functie? (f_write() of welke gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12

Kettrick

Rantmeister!

Je moet rechten hebben om bestanden te schrijven, of het dan een php/log/txt/db/poep bestand is zal php dan weer een rotzorg zijn :)

Je kan ook checken of het bestand schrijfbaar is, en als dat niet het geval is instructies weergeven om het op te lossen. Gallery zet gewoon letterlijk de chmod statements neer zodat je deze op de server uit kan voeren. Die geeft na de installatie ook weer een warning als de rechten nog "open" staan en toont dan weer de chmod statement om het dicht te zetten :)
Pagina: 1