Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IC kapot gefrituurd.. en nu?

Pagina: 1
Acties:

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:20
Zo het is even geleden dat ik hier gepost heb :)

Ik heb een Rotel DVD speler gekregen, met last van bliksemschade.

Op de voedingprint zit bij de trafo een "geplofte" ic. Deze zal zowieso vervangen moeten worden om verder te komen. Het probleem is echter dat de IC niet meer terug te herkennen is. Omdat hij bij de trafo in de buurt zit verwacht ik dat het een spanningsregelaar is. (Noemen we het dan niet een FET?)

Hij ziet er als volgt uit. Pakweg 15 bij 10 mm, met aan de ene zijde 4 pinnen en aan de andere zijde 3.

Iemand enig idee hoe ik deze kan herleiden? Ik heb gezocht naar de servicemanual, maar die is nergens te vinden.. (het type is rdv-1050)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Foto van de omliggende componenten is mischien slim?
Mischien dat iemand een bepaald bekend type voeding herkent.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Sja, zonder schema en vooral een merk en typenummer heb je de keuze uit (natte vinger) een paar miljoen dingetjes die er qua maatgeving op lijken.
Misschien Rotel effe bellen? Wie weet!
Of met wat geluk vind je misschien iemand met dezelfde DVD-speler, dan kan je afkijken. :+

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 12-01-2009 21:43 ]

Alles kan stuk.

• jantje112
Ik had een foto geschoten, maar die is mislukt.

Een nieuwe komt eraan!

-------

Met flits is er weinig leesbaar.. dat word even wachten tot het daglicht weer aanbreekt

[ Voor 41% gewijzigd door jantje112 op 12-01-2009 21:56 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pak veel omgevingslicht en een statiefje ;).

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bliksemschade moet je (imho) niet aan beginnen. Meestal is er namelijk veel meer stuk. En geeft het echt een hoop gelazer.

• jantje112
sebastius schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:07:
Bliksemschade moet je (imho) niet aan beginnen. Meestal is er namelijk veel meer stuk. En geeft het echt een hoop gelazer.
Groot gelijk in, maar het is nu eenmaal een leuk knutselprojectje en een leuke motivatie om mijn electro kennis weer wat bij te spijkeren.

Wie kijkt er tegenwoordig nu nog dvd :)
Pagina: 1