Toon posts:

Probleem met Harman Kardon HS200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers, ik heb afgelopen weekend een Harman Kardon HS200 2.1 setje gekocht.

ik heb deze aangesloten via hdmi op mijn lcd-tv, de xbox 1 met xbmc zit in de aux in en de xbox 360 in de optical in.

nu heb ik regelmatig (soms vaker dan 1 keer per uur). Dat mijn speakers zomaar enorm beginnen te kraken en een enorm lawaai en geknetter beginnen te maken. Het enige wat ik dan kan doen is de set uitschakelen.

ik heb al van alles geprobeerd om het probleem te lokaliseren.

inputs er 1 voor 1 uithalen, helpt niet
sub uitschakelen, helpt niet

alleen als ik geen input heb (dus bijv de HS200 op USB input zet maar vervolgens er geen usb stick in doe)

blijft hij normaal draaien. Zodra ik een tijdje tv ga kijken (analoog) of ga xboxen of een dvd ga kijken (digitaal) gaat hij vroeger of later zo storen en moet ik hem weer uitschakelen.

ik heb al een firmware update gedaan maar dat heeft niks geholpen.

de HS200 zit trouwens met de xbox, 360, NAS, TV, Sub op 1 gewoon stekkerblokje aangesloten,.weet niet of dat belangrijk is.

Iemand wellicht enig idee? ben nu geneigd om het hele setje maar terug te brenge, ik heb er nog geen uur naar kunnen luisteren zonder op te hoeven springen om de set uit te schakelen

bvd

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dus als jij niks aan het setje koppelt dan heb je geen problemen, maar als je wel iets eraan vast koppelt heb je wel problemen. Je hebt al een firmware gedaan, je hebt alle componenten los aangesloten gehad en dat had geen effect. Dan lijkt het me een probleem met je kastje :)

Ik zou, als ik jou was, contact opnemen met de verkoper om dit probleem te verhelpen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik al bang voor :(, iig bedankt voor de reply. Hoorde dat als je een HK ter reparatie moet sturen dat je dan wel eens een week of 6 zonder kan zitten dus ik hoopte dat ik zelf iets verkeerd gedaan had.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-12 14:59

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:21:
daar was ik al bang voor :(, iig bedankt voor de reply. Hoorde dat als je een HK ter reparatie moet sturen dat je dan wel eens een week of 6 zonder kan zitten dus ik hoopte dat ik zelf iets verkeerd gedaan had.
Het ding is nog geen week oud gewoon meteen een vervangend model terug vragen meeste winkels doen dat de eerste 2 weken van aan schaf anders gewoon geld terug vragen en een nieuwe kopen :P.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
das niet zo makkelijk, heb hem nml via marktplaats gekocht :p de verkoper is wel heel behulpzaam en volgens mij wel te goeder trouw maar t blijft vervelend.

ga maar kijken of ik hem ergens bij mij in de buurt kan laten nakijken, toevallig iemand die me een repair centre in noord nederland an aanbevelen? Opsturen naar HK stel ik nog even uit.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:27:
das niet zo makkelijk, heb hem nml via marktplaats gekocht
Ah, de verkoper had dan wel een goede reden om het zaakje te verkopen. ;)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:27:
das niet zo makkelijk, heb hem nml via marktplaats gekocht :p de verkoper is wel heel behulpzaam en volgens mij wel te goeder trouw maar t blijft vervelend.

ga maar kijken of ik hem ergens bij mij in de buurt kan laten nakijken, toevallig iemand die me een repair centre in noord nederland an aanbevelen? Opsturen naar HK stel ik nog even uit.
Als er nog garantie op zit dan kan je hem hoogstwaarschijnlijk kostenloos (behalve de verzendkosten) laten repareren. Neem anders contact op met de repair centre van HK op:
Harman Consumer Holland Groot-Ammers 0184 60 80 60 0184 60 80 50 hch@harman.com
Misschien dat de reparatiekosten nog wel gelden, maar dat weet ik zelf niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 13-01-2009 13:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
hij valt nog onder garantie :) ik heb ze al een mailtje gestuurd , mocht het zo zijn dat zij ook adviseren om hem op te sturen dan moet dat maar.

achteraf stom dat ik voor die paar 100 euro meer geen nieuwe heb gekocht dan kon ik hem gewoon omruilen

Verwijderd

Topicstarter
HK adviseert me ook om de reciever naar het service centrum te sturen :( dat moet dan maar , allemaal bedankt voor de input

Verwijderd

Topicstarter
even een update:

heb de HS200 via de mediamarkt opgestuurd en na 3 weken een brief terug van CE Repair in Mijdrecht.

volgens hun moet het DVD loopwerk vervangen worden en moet de unit een software update hebben.(215,-)

Ik heb ze meteen maar een mailtje gestuurd. Ik heb nml de nieuwste (op het web beschikbare) firmware er op gezet en ik snap niet hoe DVD loopwerk ervoor zorgt dat na een paar uur de unit enorm begint te kraken en lawaai begint te maken,.. .het lijkt mij eerder ergens een overhittingsprobleem.

is hieer misschien iemand die mij kan gerust stellen dat ze het bij het rechte eind hebben?

ik heb nu het idee dat ze problemen oplossen die ik niet gemeld heb.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-12 08:16
Hebben ze ook een reden gegeven waarom JIJ dit bedrag zou moeten betalen? Je hebt namelijk nog garantie, zeg je.

Verwijderd

Topicstarter
omdat er geen serienummer op de unit zat dus de leverancier me in de kou laat staat :(

man van wie ik heb gekocht heb betaald de helft , vind ik op zich nog wel okay van hem

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-12 08:16
Heeft een van jullie twee dat serienummer er af gehaald, of heeft het er nooit opgezeten? Ik vind zelf dat je in beide gevallen gewoon je garantie zou moeten krijgen, maar als iemand dat zelf eraf heeft gehaald, begrijp ik de leverancier nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb het er niet af gehaald en ik geloof de verkopen dat hij t ook niet gedaan heeft maar de leverancier houdt zich een beetje van de domme. volgens mij hebben ze destijds of grijze import of een refurb verkocht.

al met al maakt die paar honderd euro me al niet meer uit, ik wil gewoon dat ik een goed werkend apparaat terug krijg en op het moment heb ik daar niet heel veel vertrouwen in,..
Pagina: 1