Energieverbruik in 'Zuinige radiotechniek...'

Pagina: 1
Acties:

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 14:11
In nieuws: Zuinige radiotechniek voor afstandbedieningen ontwikkeld:
In de slaapstand verbruikt een GreenPeak-chip ongeveer 100nA, terwijl een gemiddelde afstandsbediening het tienvoudige verstookt. Tijdens het verzenden van opdrachten stijgt het energieverbruik naar 20mA.
Da's allemaal leuk en aardig, maar 20 mA duidt op een stroom en is geen maat voor energie.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Noem mij maar een noob, maar het is toch een eenheid waarmee gemeten kan worden? Zie ook: Wikipedia: AmpÚre

Als ik fout zit dan hoor ik het graag, weet ik weer wat meer ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Een apparaat dat 1A 'gebruikt' kan prima meer energie verbruiken dan een tegenhanger die maar 0,1A 'verbruikt', aangezien de energie de gebruikt wordt Ampere * Voltage * Tijd is.

Verwijderd

De gebruikte terminologie is inderdaad niet helemaal correct.

Stroomverbruik: mA
Vermogensopname: mA x V
Energieverbruik: mA x V x s

Maar: de spanning waarmee een apparaat gevoed wordt, is normaliter constant. Dus als het stroomverbruik met zoveel procent zakt, zal de vermogensopname evenredig zakken. :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

We hebben even naar de spanning gegraven en het artikel navenant aangepast. Zo valt er weer iets over het vergelijk met andere hardware te zeggen, no? :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.