Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Remote Desktop Connection wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ik probeer RDC te gebruiken via mijn laptop (XP SP3 update) naar mijn normale pc (XP SP3 install) echter lijkt het niet te werken. Vanuit de laptop kan ik andere systemen prima bereiken dus dat probleem is denk ik uit te sluiten.
Als ik het IP of de computernaam intyp in de RDC console en op Connect klik dan probeert hij te verbinden en er gebeurt eigenlijk niks.
Normaal als je verbind met een niet bestaand systeem dan krijg je een uitgebreide foutmelding, en als hij wel kan verbinden dan krijg je natuurlijk het desktop scherm.
Maar geen van beide doet hij.

Wat ik heb gedaan en gecontroleerd
- Gebruiker toegevoegd aan "allow users to connect remotely to this computer".
- De firewall laat de verbinding toe
- Terminal Services als systeem service draait
- RPC services draaien ook

Ik heb ook in de Event Viewer gekeken maar daar kon ik ook niks vinden

Beide systemen zijn recent geupdate.

Zonder foutmelding is het probleem voor jullie moeilijk op te lossen, maar voor mij ook daarom mijn topic. Wellicht heeft iemand er ervaring mee.

(forumindeling is wat onduidelijk, hoop dat ik het goed geplaatst heb)

[ Voor 5% gewijzigd door Bender op 13-01-2009 11:22 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Triloxigen schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:25:

Beide systemen zijn recent geupdate.
wat voor systemen? OS is wel zo handig om te melden ;)
Zonder foutmelding is het probleem voor jullie moeilijk op te lossen, maar voor mij ook daarom mijn topic. Wellicht heeft iemand er ervaring mee.
Begin bij het begin: krijg je een time-out?
Of een andere melding?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Van welke firewall(s) maak je gebruik? Maak je gebruik van de ingebouwde firewall maar daar naast ook nog een ander programma, dan moet je ze beide even uitzetten. Test het daarna eens opnieuw. De verbinding lijkt niet gemaakt te worden.

Kan je vanuit de laptop het systeem wat je wil overnemen ook benaderen via een ping of via \\computernaam?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat op de RDP host de RD(P?)C service draait is leuk, maar draait ook de 'Terminal Services', service? En kan je vanaf de client telnetten naar poort 3389 op de host (server)(bij een Vista client kan het nodig zijn om de Telnet Client te activeren in het configratiescherm bij Software (Programs and features), Turn windows functions on or off, telnet client (aanzetten natuurlijk)) ?

Eventueel kan het ook nuttig zijn om te controleren of je op de host kan telnetten naar 127.0.0.1:3389. Als dat al niet werkt..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Bender
alt-92 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:51:
wat voor systemen? OS is wel zo handig om te melden ;)

Begin bij het begin: krijg je een time-out?
Of een andere melding?
Windows XP SP3 (idd vergeten, torgevoegd aan startpost)

Nee, helemaal niks :( (zie startpost)
En dus ook geen timeout, dat is het rare eraan.
Outerspace schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:53:
Van welke firewall(s) maak je gebruik? Maak je gebruik van de ingebouwde firewall maar daar naast ook nog een ander programma, dan moet je ze beide even uitzetten. Test het daarna eens opnieuw. De verbinding lijkt niet gemaakt te worden.

Kan je vanuit de laptop het systeem wat je wil overnemen ook benaderen via een ping of via \\computernaam?
Standaard Windows firewall, deze heb ik uitgezet maar maakte helaas geen verschil. Als er geen verbinding gemaakt kon worden zou er denk ik een timeout moeten komen?

Ik kan het systeem pingen en kan ook gewoon door mappen bladeren.
Glashelder schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 02:22:
Dat op de RDP host de RD(P?)C service draait is leuk, maar draait ook de 'Terminal Services', service? En kan je vanaf de client telnetten naar poort 3389 op de host (server)(bij een Vista client kan het nodig zijn om de Telnet Client te activeren in het configratiescherm bij Software (Programs and features), Turn windows functions on or off, telnet client (aanzetten natuurlijk)) ?

Eventueel kan het ook nuttig zijn om te controleren of je op de host kan telnetten naar 127.0.0.1:3389. Als dat al niet werkt..
Terminal Services draait (zie ook startpost), gebruik win XP SP3.
Ik heb vanaf beide systemen telnet geprobeerd;
Microsoft Telnet> open localhost:3389
Connecting To localhost:3389...Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed
(op de laptop natuurlijk ip van pc ;))

Firewall staat uit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix.

PS:
Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed
Poort 23 betekent dat je het commando verkeerd hebt ingetikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Triloxigen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Connecting To localhost:3389...Could not open connection to the host, on port 23: Connect failed
spatie ipv : ;)

• Bender
Ok, goed detail ;)
Microsoft Telnet> open localhost 3389
Connecting To localhost...
Dit duurt even, gevolgt door
Press any key to continue...
En ik druk dus nop de any key
Connection to host lost.
Welke wetenschap heb ik nu gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door Bender op 13-01-2009 15:33 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat er er wel een wachtwoord op de account waarmee je remote wilt inloggen (dus op de doel-PC)? Anders werkt het niet :)

• Bender
Exorcist schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:35:
Staat er er wel een wachtwoord op de account waarmee je remote wilt inloggen (dus op de doel-PC)? Anders werkt het niet :)
Ja, maar zo ver kom ik nog niet eens eigenlijk.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Triloxigen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:42:
[...]
Ja, maar zo ver kom ik nog niet eens eigenlijk.
Exorcist bedoeld of beide PC's wel een account hebben met wachtwoord. Anders werkt het niet.
Hard gezegd: Als de (windows)accounts op de PC's geen wachtwoord hebben krijg je ook geen connectie.

[ Voor 18% gewijzigd door Loadichus op 13-01-2009 15:59 ]

• Bender
Loadichus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:46:
[...]

Exorcist bedoeld of beide PC's wel een account hebben met wachtwoord. Anders werkt het niet.
Hard gezegd: Als de (windows)accounts op de PC's geen wachtwoord hebben krijg je ook geen connectie.
De laptop heeft geen wachtwoord, maar daarmee kan ik prima verbinding maken naar een ander systeem.

De PC heeft gewoon een wachtwoord.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Triloxigen schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:44:
[...]

De laptop heeft geen wachtwoord, maar daarmee kan ik prima verbinding maken naar een ander systeem.

De PC heeft gewoon een wachtwoord.
Maar in deze situatie kun jij niet van je PC naar je Laptop connecten.

Verwijderd

Loadichus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:16:
Dat probeert hij toch niet?

Staat één en ander goed ingesteld? Configuratiescherm - Systeem - Verbindingen van buitenaf, en daar extern bureaublad. Je hebt wel Windows XP Pro op je PC hoop ik (dat vertel je er nl. niet bij)?

-edit.. beetje oud topic ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 14:34 ]

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:43
Lukt het op IP adres?

Neen dus :)

[ Voor 34% gewijzigd door GSamson op 16-01-2009 14:25 ]

• Bender
Loadichus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:16:
[...]

Maar dat doe en hoeft ook niet?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:23:
[...]
Staat één en ander goed ingesteld? Configuratiescherm - Systeem - Verbindingen van buitenaf, en daar extern bureaublad. Je hebt wel Windows XP Pro op je PC hoop ik (dat vertel je er nl. niet bij)?

-edit.. beetje oud topic ;(
Ja, alles staat goed. Heb het al meerdere malen op systemen ingesteld en werkt altijd alleen nu lijkt het niet te werken.
Als het niet aanstond zou je ook een timeout krijgen maar ook dat krijg ik niet.
En uiteraard XP Pro, op Home zit de server niet.

En het is nog steeds een recent probleem ;)

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:07
Er zijn problemen bekend met rdp in combinatie met bepaalde nvidia drivers. Een tweaker heeft er in zijn blog erg uitgebreid info over even zoeken.. Lijkt precies jouw probleem

• Bender
Ik heb een nvidia videokaart (met bijbehorende drivers natuurlijk), heb je enig idee welk blog dat was?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Staatslot
Sorry was te druk vandaag om het topic in de gaten te houden maar bovenstaande link bedoelde ik inderdaad.. heel benieuwd of het opgelost is!

• Staatslot
jammer dat de TS niets meer van zich heeft laten horen, ik was toch wel benieuwd of de NVIDIA drivers het probleem waren.. We gaan er maar van uit... Graag gedaan :)
Pagina: 1