Ik probeer RDC te gebruiken via mijn laptop (XP SP3 update) naar mijn normale pc (XP SP3 install) echter lijkt het niet te werken. Vanuit de laptop kan ik andere systemen prima bereiken dus dat probleem is denk ik uit te sluiten.
Als ik het IP of de computernaam intyp in de RDC console en op Connect klik dan probeert hij te verbinden en er gebeurt eigenlijk niks.
Normaal als je verbind met een niet bestaand systeem dan krijg je een uitgebreide foutmelding, en als hij wel kan verbinden dan krijg je natuurlijk het desktop scherm.
Maar geen van beide doet hij.
Wat ik heb gedaan en gecontroleerd
- Gebruiker toegevoegd aan "allow users to connect remotely to this computer".
- De firewall laat de verbinding toe
- Terminal Services als systeem service draait
- RPC services draaien ook
Ik heb ook in de Event Viewer gekeken maar daar kon ik ook niks vinden
Beide systemen zijn recent geupdate.
Zonder foutmelding is het probleem voor jullie moeilijk op te lossen, maar voor mij ook daarom mijn topic. Wellicht heeft iemand er ervaring mee.
(forumindeling is wat onduidelijk, hoop dat ik het goed geplaatst heb)
Als ik het IP of de computernaam intyp in de RDC console en op Connect klik dan probeert hij te verbinden en er gebeurt eigenlijk niks.
Normaal als je verbind met een niet bestaand systeem dan krijg je een uitgebreide foutmelding, en als hij wel kan verbinden dan krijg je natuurlijk het desktop scherm.
Maar geen van beide doet hij.
Wat ik heb gedaan en gecontroleerd
- Gebruiker toegevoegd aan "allow users to connect remotely to this computer".
- De firewall laat de verbinding toe
- Terminal Services als systeem service draait
- RPC services draaien ook
Ik heb ook in de Event Viewer gekeken maar daar kon ik ook niks vinden
Beide systemen zijn recent geupdate.
Zonder foutmelding is het probleem voor jullie moeilijk op te lossen, maar voor mij ook daarom mijn topic. Wellicht heeft iemand er ervaring mee.
(forumindeling is wat onduidelijk, hoop dat ik het goed geplaatst heb)
[ Voor 5% gewijzigd door Bender op 13-01-2009 11:22 ]