• NielsKramer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08-2025
Hallo,

IK heb een probleem bij het overclocken met mijn processor.

1. Mijn processor wordt nu zonder dat hij iets doet al 75C wat volgens mij niet klopt.

2. AMD overdrive werkt niet op mijn mobo Asus m2n32sli deluxe wireless edition.

3. IK heb ondervonden uit het programma cpu-z dat mijn HT-Link maar 200 mhz. is dit hoort volgens mij ook niet.

Dan nog mijn FSB:DRAM is 1:2
Want me ram (OCZ fatal1ty ddr2 800mhz gamers edition) draait op 400 mhz. en me processor op 200mhz met een multiplier van 11x.

Nu wil ik dus het liefst dat FSB:DRAM 1:1 wordt
Hiervoor zal ik mijn procesoor omhoog moeten doen en mijn multiplier omlaag.
MAAR... mijn CPU is nu al 75C is het dan wel verstandig om te overclocken?

Zoja hoe moet ik dat dan doen want ik heb geen AMD overdrive en ik heb geen mogelijkheid gezien dit in de BIOS te doen.

Dan nog de HT-LINK deze hoort 1ghz te zijn of klopt het dat hij 200mhz is maar zit er ergens nog een HT-LINK multiplier van 5x achter?

Ik hoor graag van jullie alvast bedankt

Niels

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
NielsKramer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:54:
1. Mijn processor wordt nu zonder dat hij iets doet al 75C wat volgens mij niet klopt.
Hoe warm voelt je koelblok aan? En als je je kast open zet met een tafelventilator er op?
2. AMD overdrive werkt niet op mijn mobo Asus m2n32sli deluxe wireless edition.
Voor zover ik weet werkt dat alleen op moederborden met een ATI chipset.
3. IK heb ondervonden uit het programma cpu-z dat mijn HT-Link maar 200 mhz. is dit hoort volgens mij ook niet.
Naar mijn idee klopt dat 100% Dat is een basis clock met een 3x of meer multiplier. Check anders eens je BIOS en kijk welke multiplier je ingesteld hebt.
Dan nog mijn FSB:DRAM is 1:2
Sinds Athlon64 heeft AMD geen FSB meer. Verder loopt PC2-6400 ook op 400MHz. De data-rate is echter 800MHz.

Wellicht kun je jezelf eerst eens helemaal inlezen in hoe eea werkt. Want zonder die kennis ga je waarschijnlijk niet eens begrijpen hoe je moet overklokken of wat je moet doen (als anderen je dat beschrijven).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• NielsKramer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08-2025
kalizec schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:00:
Hoe warm voelt je koelblok aan? En als je je kast open zet met een tafelventilator er op?
Dit probleem heb ik geprobeert heb er ook nog een andere cooler op gezet en dat helpt wel iets maar niet drastisch.

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de 9500 serie een fout had m.b.t. de Temp.
En dat de 9550 dan de verbeterde 9500 zou zijn zonder die fout en met goede tempraturen rond de 40C
Voor zover ik weet werkt dat alleen op moederborden met een ATI chipset.
Dit wist ik daarom zij ik al dat overdrive niet zou werken
Naar mijn idee klopt dat 100% Dat is een basis clock met een 3x of meer multiplier. Check anders eens je BIOS en kijk welke multiplier je ingesteld hebt.
AMD Phenom x4 9500 Overclocken

Ik kan dit in mijn BIOS dus nergens vinde.

dan nog waarom wordt bij die link wel als HT-link 1100mhz aangegeven

(snap het overclocken idd nog niet helemaal)
Sinds Athlon64 heeft AMD geen FSB meer. Verder loopt PC2-6400 ook op 400MHz. De data-rate is echter 800MHz.

Wellicht kun je jezelf eerst eens helemaal inlezen in hoe eea werkt. Want zonder die kennis ga je waarschijnlijk niet eens begrijpen hoe je moet overklokken of wat je moet doen (als anderen je dat beschrijven).
Moet ik inderdaad nog iets meer doen maar hoe kna ik dan zine hoe mijn FSB:DRAM loopt

En zou ik gewoon kunnen overclocken