Hallo,
IK heb een probleem bij het overclocken met mijn processor.
1. Mijn processor wordt nu zonder dat hij iets doet al 75C wat volgens mij niet klopt.
2. AMD overdrive werkt niet op mijn mobo Asus m2n32sli deluxe wireless edition.
3. IK heb ondervonden uit het programma cpu-z dat mijn HT-Link maar 200 mhz. is dit hoort volgens mij ook niet.
Dan nog mijn FSB:DRAM is 1:2
Want me ram (OCZ fatal1ty ddr2 800mhz gamers edition) draait op 400 mhz. en me processor op 200mhz met een multiplier van 11x.
Nu wil ik dus het liefst dat FSB:DRAM 1:1 wordt
Hiervoor zal ik mijn procesoor omhoog moeten doen en mijn multiplier omlaag.
MAAR... mijn CPU is nu al 75C is het dan wel verstandig om te overclocken?
Zoja hoe moet ik dat dan doen want ik heb geen AMD overdrive en ik heb geen mogelijkheid gezien dit in de BIOS te doen.
Dan nog de HT-LINK deze hoort 1ghz te zijn of klopt het dat hij 200mhz is maar zit er ergens nog een HT-LINK multiplier van 5x achter?
Ik hoor graag van jullie alvast bedankt
Niels
IK heb een probleem bij het overclocken met mijn processor.
1. Mijn processor wordt nu zonder dat hij iets doet al 75C wat volgens mij niet klopt.
2. AMD overdrive werkt niet op mijn mobo Asus m2n32sli deluxe wireless edition.
3. IK heb ondervonden uit het programma cpu-z dat mijn HT-Link maar 200 mhz. is dit hoort volgens mij ook niet.
Dan nog mijn FSB:DRAM is 1:2
Want me ram (OCZ fatal1ty ddr2 800mhz gamers edition) draait op 400 mhz. en me processor op 200mhz met een multiplier van 11x.
Nu wil ik dus het liefst dat FSB:DRAM 1:1 wordt
Hiervoor zal ik mijn procesoor omhoog moeten doen en mijn multiplier omlaag.
MAAR... mijn CPU is nu al 75C is het dan wel verstandig om te overclocken?
Zoja hoe moet ik dat dan doen want ik heb geen AMD overdrive en ik heb geen mogelijkheid gezien dit in de BIOS te doen.
Dan nog de HT-LINK deze hoort 1ghz te zijn of klopt het dat hij 200mhz is maar zit er ergens nog een HT-LINK multiplier van 5x achter?
Ik hoor graag van jullie alvast bedankt
Niels