Beste tweakers,
Ik ben tegen een enorm raar probleem opgelopen tijdens het instellen van een "simpel" emailaccount voor mijn tante.
Ik moest voor haar (vanwege een senioren cursus) haar laptop configureren voor email.
Nou, na alle gegevens 20x gecontroleerd te hebben en na 30 min. KPN helpdesk heb ik de hoop opgegeven.
De feiten:
- Laptop met Windows Vista met AVG en Vista Firewall, met Outlook 2007 (en windows mail).
- KPN/Planet als provider.
- IE7 als browser.
Edit (20:00):
Instellingen mail zijn bevestigd correct te zijn na contact met de helpdeskmedewerker van kpn.
pop.kpnmail.nl
mail.kpnmail.nl
Username en password werken ook via webmail.kpnmail.nl
Wat kan hij niet/wel:
- Vanaf outlook 2007 naar mijn hotmail address niet.
- Vanaf outlook 2007 naar iemand zijn gmail address niet.
- Vanaf webmail precies hetzelfde als alle 2 hierboven.
- Vanaf mijn XP systeem + outlook 2007 ook hetzelfde als hierboven.
- Vanaf outlook 2007 naar haar eigen kpn mail address WEL.
- Vanaf webmail naar mijn hotmail address WEL.
- Vanaf webmail naar iemand zijn gmail address WEL.
- Vanaf webmail naar haar eigen kpn mail address WEL.
In outlook 2007 krijg ik een emailtje van "systeembeheerder" terug met informatie over het verstuurde emailtje + een foutmelding:
550 5.7.1 Unable to relay for *hotmail address/gmail address*
Bij de kpn helpdesk kunnen ze me niet verder helpen en schuiven ze het probleem (in feite) naar mijn kant toe.
Om te proberen kan ik wel even een andere emailclient installeren, maar dan ben ik nog niet geholpen want ik denk niet dat ze op die senioren cursus daar les in gaan geven.
Mijn laatste denkbare oplossing zou kunnen zijn dat ik op dit moment niet op adsl van KPN zit maar van XS4ALL, zou het helpen als ik daadwerkelijk bij mijn tante zou kunnen zitten?
Degene die mij kan helpen krijgt uiteraard eeuwige roem, en ben ik uiteraard harstikke dankbaar.
Ik ben tegen een enorm raar probleem opgelopen tijdens het instellen van een "simpel" emailaccount voor mijn tante.
Ik moest voor haar (vanwege een senioren cursus) haar laptop configureren voor email.
Nou, na alle gegevens 20x gecontroleerd te hebben en na 30 min. KPN helpdesk heb ik de hoop opgegeven.
De feiten:
- Laptop met Windows Vista met AVG en Vista Firewall, met Outlook 2007 (en windows mail).
- KPN/Planet als provider.
- IE7 als browser.
Edit (20:00):
Instellingen mail zijn bevestigd correct te zijn na contact met de helpdeskmedewerker van kpn.
pop.kpnmail.nl
mail.kpnmail.nl
Username en password werken ook via webmail.kpnmail.nl
Wat kan hij niet/wel:
- Vanaf outlook 2007 naar mijn hotmail address niet.
- Vanaf outlook 2007 naar iemand zijn gmail address niet.
- Vanaf webmail precies hetzelfde als alle 2 hierboven.
- Vanaf mijn XP systeem + outlook 2007 ook hetzelfde als hierboven.
- Vanaf outlook 2007 naar haar eigen kpn mail address WEL.
- Vanaf webmail naar mijn hotmail address WEL.
- Vanaf webmail naar iemand zijn gmail address WEL.
- Vanaf webmail naar haar eigen kpn mail address WEL.
In outlook 2007 krijg ik een emailtje van "systeembeheerder" terug met informatie over het verstuurde emailtje + een foutmelding:
550 5.7.1 Unable to relay for *hotmail address/gmail address*
Bij de kpn helpdesk kunnen ze me niet verder helpen en schuiven ze het probleem (in feite) naar mijn kant toe.
Om te proberen kan ik wel even een andere emailclient installeren, maar dan ben ik nog niet geholpen want ik denk niet dat ze op die senioren cursus daar les in gaan geven.
Mijn laatste denkbare oplossing zou kunnen zijn dat ik op dit moment niet op adsl van KPN zit maar van XS4ALL, zou het helpen als ik daadwerkelijk bij mijn tante zou kunnen zitten?
Degene die mij kan helpen krijgt uiteraard eeuwige roem, en ben ik uiteraard harstikke dankbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door ImmortalSoul op 12-01-2009 20:02 ]