Toon posts:

Master Card In(secure) Code

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bekend is de Master Card "secure code" niet veilig en heeft bovendien nadelen voor
de consument:

http://webwereld.nl/artic...card-dubbel-onveilig.html

http://www.itnews.com.au/...-lays-into-3d-secure.aspx

Maar het lijkt erop dat je nu van de banken wordt gedwongen om de voorwaarden van
(In)secure Code te accepteren, anders kan je niet meer met een Master Card online
bestellen. Ik heb dit dus niet gedaan, en het zou mij interesseren hoe jullie ermee omgaan.

Verwijderd

Waarom zou je überhaupt een creditcard nodig hebben? Doe mij maar lekker ouderwets met IDeal en voor internationale betalingen een wirecard/paypal. Zo heb ik geen gemekker met schulden die ik onverwachts krijg en kan ik maar tot een bepaalde limiet kopen.

Daarbij komt dat ik een gruwelijke hekel heb aan programma's als "Kassa", "Zembla" en "Netwerk", juist omdat er vaak berichten de wereld in worden geholpen waar niemand wat aan heeft.

Dat laatste beweer ik omdat ik werkzaam ben bij een bankhelpdesk en van de 80 gesprekken die ik krijg op een dag, 75 gesprekken bezig ben om te ontkennen dat een russische crimineel er met het geld vandoor is gegaan zoals "Het is kassa werd beschreven".

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Voor mij ING card heb ik destijds zelf zo'n secure code aangevraagd in de veronderstelling dat dit veiliger zou zijn. Na de Zembla uitzending hierover blijkt dit dus juist meer fraude gevoelig te zijn.

Heb alleen geen idee hoe ik weer van die secure code afkom.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je zou kunnen kijken bij welke bank je een creditcard aanvraagt. Ik heb bijvoorbeeld bij de Rabobank een Master Card en daar heb ik gelukkig dat gedoe met Secure Code's e.d. niet. Bij de Postbank heb je het dan wel weer.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:12:
Waarom zou je überhaupt een creditcard nodig hebben? Doe mij maar lekker ouderwets met IDeal en voor internationale betalingen een wirecard/paypal. Zo heb ik geen gemekker met schulden die ik onverwachts krijg en kan ik maar tot een bepaalde limiet kopen.
Als je je creditcard ergens door een gleuf haalt of online er iets mee koopt kan je op zich wel verwachten dat aan het eind van de maand een rekening komt. En een limiet heb je bij een PIN pas ook.

edit:
@hieronder: Je moet inderdaad wel met geld om kunnen gaan, anders is de verleiding misschien wat groter om dingen te kopen zonder er goed over na te denken. Maar de oorzaak van dat probleem ligt toch ergens anders dan bij een stukje plastic.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 12-01-2009 20:31 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:16:
Als je je creditcard ergens door een gleuf haalt of online er iets mee koopt kan je op zich wel verwachten dat aan het eind van de maand een rekening komt. En een limiet heb je bij een PIN pas ook.
Correct, maar waar leg je de grens. "Ach, ik kan nu even snel op krediet dat artikel kopen" of "Ach, het is toch wel makkelijk als ik het nu koop tegen een kleine rente". Ik ontken niet dat een creditcard handig is, maar er zijn veel mensen die het gewoon niet moeten hebben. Veel mensen worden (ondanks dat ze weten dat er een rekening aan komt) elke maand verrast.

Ik ben meer het type dat spaart voor een aankoop, het dan in een keer aanschaft en er geen zorgen meer over heeft.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sommige tweakers komen wel eens in het buitenland en vaak kan je dan niks met je PIN-pasje. Dan kan ik wel stug blijven volhouden dat ik met paypal in een restaurant wil betalen, maar dat schiet niet zo heel erg op ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Waarom zou je überhaupt een Paypal account of IDeal nodig hebben? Doe mij maar lekker ouderwets met een creditcard en voor internationale betalingen óók gewoon een creditcard. Zo heb ik geen gemekker met schulden die ik onverwachts krijg ( :? ) en zit ik niet aan een lage limiet vast als ik iets wil kopen.

Je kan er overigens ook mee betalen als je fysiek in een winkel bent, als je een auto of een hotelkamer wilt huren of als je geen zin hebt om 500 euro borg contant af te tikken.

Ik begrijp ook niet helemaal waar je 'onverwachtse schulden' van krijgt met een creditcard. Ik heb dat nooit, en volgens mij veruit de meeste mensen niet. En mocht er iets mis gaan, dan klop ik tien keer liever aan bij mijn eigen bank dan bij een obscure instelling als Paypal.

Maargoed, die 'secure code' klinkt inderdaad niet erg secure. Ik had er nog niet van gehoord eerlijk gezegd :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Laatst had ik er ook mee te maken toen ik bij een online winkel ging bestellen, heb een postbank card en als ik het niet accepteerde kon ik niet bestellen...

Naja mocht er wat gebeuren mag Postbank het oplossen, aangezien ik verplicht wordt om het te gebruiken.
Pagina: 1