Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 21:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb al wat gegoogled en op het forum in GOT gezocht, maar kwam niet tegen wat voor mij relevant was of het zijn berichten uit 2004. Op dit moment heb ik geen 06 nummer, en ik ben van plan straks (waarschijnlijk) de HTC Touch HD te nemen met abbonoment bij Vodafone of Hi (als het moet voor de nummerkeuze kan KPN of T-Mobile ook wel). Mijn naam heeft 8 letters en dan nummer is jammer genoeg al in gebruik en de vrouw erachter staat niet open voor overkopen. Nu is mijn vraag is er ergens een site waar ik uit vrije nummers kan kiezen. Of moet ik dan een provider bellen met een lijstje nummers en of zei er daar een van kunnen leveren (of doen ze dat niet?)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Nieuwe nummers worden constant toegewezen, denk aan nieuwe mobiele abonnementen maar ook nieuwe prepay pakketjes die gemaakt worden. Dus nee je kunt niet zomaar even een lijst opvragen van de duizenden (zoniet tienduizenden) beschikbare nummers, die ook nog eens elk moment verandert.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Google geeft anders een redelijke lijst van zoekresultaten waar het kan (zei het een beperkt aantal nummers, die een bepaalde provider of bedrijf natuurlijk achterhoudt voor de keuze). Aangezien dit post zijn van voornamelijk 3,4 jaar geleden is mijn vraag wat er tegenwoordig is. Wat er jaren geleden op telecom gebied op verschillende manieren kon zou nu opeens niet meer kunnen? Dan moet iemand met een goed argument komen, voordat hij mij overtuigd van deze technische 'achteruitgang'.

Zie google resultaten.

Sim-only heeft nog een recente database met een aardige keuze.. hopelijk weet iemand dat er meer is.

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 12-01-2009 22:58 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt niet zomaar een nummer 'bedenken' en dan vragen of een telecomprovider dat aan je abonnement wil koppelen, nee. Sowieso worden die nummers namelijk in blokken toegewezen. Het nummer dat je kiest kan dus best van KPN zijn. Met uitzondering van nummerporteringen is een nummer dat met 0652 begint bijvoorbeeld altijd van Vodafone. 0614 is T-Mobile, etc.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2009 23:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
@CyBeR: bedankt voor de reactie. Dat begrijp ik ja, je kan maximaal altijd 6 nummers kiezen. Ik vond net over de Belgen dit nieuwsbericht: Steeds meer Belgen kopen gsm-nummer.
Mobistar geeft evenmin cijfers en biedt oplossingen tussen 10 euro (4 cijfers) en 29,75 euro (het gouden nummer met zes te kiezen cijfers).
De vraag is concreet: is er iets in Nederland zoals Mobistar: 6 nummers kiezen voor maar 30 euries (das toch niks?). En als er meerdere aanbieders zijn als Mobistar kun je dus indirect het 2e en 3e cijfer ook nog een beetje bepalen (hoe meer aanbieders hoe meer dat kan).

K'zie hier helaas geen andere bedrijven dan gewone providers tussen staan, dus dat verkleint de kans. Overigens vind ik het best als ik bij een shop als Simayo (die bied nog keuze) een keer een simkaart moet kopen en dat nummer later port naar mijn mobiel.

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 12-01-2009 23:37 ]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 18:16
Bij Simyo en Lowcall kan je je eigen nummer kiezen ;)

Vervolgens porteren naar je eigen abo...

bij easyMobile kon dat vroeger ook, en op de dag dat ze actief werden heb ik een prachtnummer kunnen veroveren...
Pagina: 1