Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VirtualBox virtuele netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:53
Goeiemorgen allemaal. :D
Ik heb weer eens VirtualBox geïnstalleerd (update) en bij de install vroeg die om een driver voor een virtuele netwerkkaart of iets in die richting te instaleren. Ik druk natuurlijk op 'OK', want internet in je VM is wel handig. Maar nu blèrt Windows XP (host PC) bij het opstarten van de computer steeds dat er nieuwe hardware is gedetecteerd. De drivers installeren lukt niet, ik heb zelfs de Guest Additions op deze computer zitten proberen, maar het lukt niet. Ik heb trouwens wel normaal internet in mijn Guest. Maar deïnstalleren van de kaart lukt ook niet omdat er simpelweg geen drivers zijn geïnstalleerd... Ohja, dat ding wordt aangegeven als 'Net' in de Apparaatbeheer. Ohja, Googlen en zoeken levert ook al niets op.
Iemand al ervaring met dit? :D

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt de vorige versie niet goed verwijdert. Hierdoor heb je zeer waarschijnlijk nog een Host Interface over. De laatste VB, 2.1.0, gebruikt geen virtuele interfaces meer, maar kan direct met je fysieke interface 'praten' zoals MS VPC dat doet. Guest Additions op je Host is het stomste wat je kan doen. Het heet niet voor niets _Guest_ Additions.

Oplossing voor je probleem: Installeer een oudere versie, of pak de installer uit van een oudere versie en zoek de driver op en vul deze in bij Device Manager. Je kan dan het apparaat verwijderen.
Je kan hem ook gewoon uitschakelen, gaat Windows ook niet meer zeuren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
ik heb alleen Windows naar de drivers in de guest additions laten zoeken. :P Ik ben niet zó dom. xD Maar blokkeren kan. Ik ga denk ik een oude versie installeren.

late update: Dankjullie, gelukt. :D

[ Voor 10% gewijzigd door ikt op 22-01-2009 11:24 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik schrok al :). Succes met het downgraden. Hopelijk heb je een backup van je config files, tenzij je weer teruggaat naar 2.1.0 nadat je die virtuele interface hebt verwijdert ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate