[iTunes] Every artist a playlist

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
Ik heb al mijn muziek in iTunes geimporteerd en nu wil ik vervolgens:

Smartplaylist voor elke unieke artiest. Waarom? Omdat ik maar bepaalde artiesten op mijn iPod wil.

Er zijn wel wat AppleScriptjes te vinden, maar ik draai Windows Vista met iTunes 8.

Wie helpt mij uit de brand? Ik heb al op Google gekeken, maar daar staan heel veel Playlist by Album, maar dat zoek ik dus niet.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 19:52
ik heb geen oplossing maar ik snap je probleem eigenlijk niet, want als je ctrl + b doet bij iTunes (op windows vista met iTunes 8 geloof ik) dan komt er een schermpje en daar kun je ook gewoon artiesten zien en dan slepen naar je ipod, misschien niet ideaal, maar voldoet prima.

je kunt daar ook een artiest selecteren en dan komt in de rij ernaast alle albums van die artiest te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
LeVortex schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:33:
ik heb geen oplossing maar ik snap je probleem eigenlijk niet, want als je ctrl + b doet bij iTunes (op windows vista met iTunes 8 geloof ik) dan komt er een schermpje en daar kun je ook gewoon artiesten zien en dan slepen naar je ipod, misschien niet ideaal, maar voldoet prima.

je kunt daar ook een artiest selecteren en dan komt in de rij ernaast alle albums van die artiest te staan.
Ja en Nee. Wat je zegt klopt, maar dat is inderdaad niet wat ik zoek. Het gaat hier om aardig wat artiesten en nu moet ik elke keer gaan slepen.

Ik hoop dat er nog mensen met andere suggesties komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 19:52
ik begrijp je dan nog niet helemaal, want als jij dus nu allemaal playlist per artiest ga aanmaken dan moet je die alsnog slepen toch??

volgens mij zit ik vast in een of andere rare gedachtenkronkel

ik zal het topic in de gaten houden want ik ben beniewd, kan geen echt goed script of programma vinden.
hetgene wat het dichtst in de buurt komt is een smart playlist maken en daar de rule op match any rule zetten en "artist is" en dan de naam van de artiest en dan volgende rule en dan dezelfde alleen rule alleen andere artiest.
nadeel is dat je de artiest goed moet overtypen en dat je als je smaak verandert een artiest eruit moet halen of dat je de smart playlist moet editten voor een nieuwe artiest.

[ Voor 56% gewijzigd door LeVortex op 12-01-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
LeVortex schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:28:
ik begrijp je dan nog niet helemaal, want als jij dus nu allemaal playlist per artiest ga aanmaken dan moet je die alsnog slepen toch??

volgens mij zit ik vast in een of andere rare gedachtenkronkel

ik zal het topic in de gaten houden want ik ben beniewd, kan geen echt goed script of programma vinden.
hetgene wat het dichtst in de buurt komt is een smart playlist maken en daar de rule op match any rule zetten en "artist is" en dan de naam van de artiest en dan volgende rule en dan dezelfde alleen rule alleen andere artiest.
nadeel is dat je de artiest goed moet overtypen en dat je als je smaak verandert een artiest eruit moet halen of dat je de smart playlist moet editten voor een nieuwe artiest.
Nou stel dat ik allemaal nette playlists hebt, dan hoef ik alleen maar vinkjes te zetten en dan worden de geselecteerde playlists gesynchroniseerd. Dat gaat iets sneller. :P

En ik kan idd rule na rule maken met smartplaylists, maarja dan moet ik weer alle artiesten in typen, en dat zijn er 297. Kortom daar wordt ik ook niet vrolijk van.

Maar wat ik dus 'vreemd' vind, er bestaat wel een playlist by album. Dus dat elk album in de library een playlist wordt. Waarom bestaat dit dan niet voor Artist?

Ik heb helaas zelf niet genoeg verstand van scripting om dit zelf te maken.