Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XML-document maken op basis van een view

Pagina: 1
Acties:

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Hallo,

Ik heb een view gebouwd in Microsoft SQL server 2000 en wil deze exporteren als XML. Wil hem valideren en opbouwen aan de hand van een XSD-bestand dat ik hier heb.

Dacht dat dat wel met Stylus Studio kon, dus heb de 2009 demo gedownload en gekozen voor [New, XQuery File].

Ik kan dan mooi als source document de view koppelen en als target het XSD-bestand, waarna ik mooi alle db-velden kan koppelen aan de juiste tags van het XSD-bestand.

Mijn XQuery ziet er als volgt uit:

for $res_id in collection("20081230.dbo.ADV_Resources")/ADV_Resources
return
<Resource gender="{collection("20081230.dbo.ADV_Resources")/ADV_Resources/mv1/text()}">
<LastName>
{
collection("20081230.dbo.ADV_Resources")/ADV_Resources/sur_name/text()
}
</LastName>
</Resource>

Als ik hier echter een preview van draai, dan krijg ik continu Java OutOfMemory foutmeldingen. Ik heb het geheugen al verhoogd in de jre-settings, maar de melding blijft maar komen. Lijkt erop dat Stylus Studio (XQuery) niet overweg kan met grote hoeveelheden data.

Heeft iemand een idee over hoe dit op te lossen? Of misschien een veel snellere/makkelijkere oplossing om mijn XML uit te laten spugen? Ik kan me namelijk echt geen andere snelle oplossing bedenken. Lijkt mij dat het met andere software (a la Stylus Studio) ook vast zal lopen.