Benq Joybook S53 - WLAN knopje kapot

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Vraagje, mijn broer heeft mijn oude Benq laptop overgenomen (S53, WinXP). Echter sinds vandaag werkt het drukknopje (geen slider) van het AAN/UIT zetten van de WLAN niet meer. Normaal druk je erop, transparant knopje wordt blauw (lampje, joh) en dan kan je dus draadloos internetten. Knopje werkt nu niet meer, en hij heeft geen bekabeld internet.

Kan je dit niet hardware matig altijd aanzetten dat WLAN enabled is? Tijdje zitten googlen maar kan niets vinden. Thanks!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:52
via aparaatbeheer zou je hem normaal moeten aan/uit kunnen zetten.

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
In apparaat beheer staat de adapter "aan". Het is een Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Als ik bij beschikbare draadloze netwerken kijk dan staat daar "Zorg ervoor dat het WLAN knopje is ingeschakeld". De adapter werkt dus maar het knopje is echt kapot (dat is ook wel te zien want hij is gewoon stuk).

Maar het lijkt me alsnog een soort van software switch, kan ik het nergens niet aanzetten?

update. als ik op de adapter druk in apparaatbeheer zie ik een nieuw tabblaadje. Ook daarin een dropdown box met "Draadloze Communicatie Aan/Uit". Als ik deze op Aan zet dan zegt hij "Deze instelling wordt pas van kracht als de adapter is aangezet met de aan/uit-knop". In de bios is ook niets te vinden.

Wat nu?

[ Voor 27% gewijzigd door nudie op 14-01-2009 18:48 ]

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12-2025
En wat laat je Intel Pro driver zien? (icoontje rechtsonderin, niet dat Windows netwerkding maar een aparte) Daar kan ik bij mijn Intel Pro/wireless laptopchipje wireless on en off zetten, wil soms wel eens helpen bij problemen.