Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Email probleem - Zoneedit icm XS4all

Pagina: 1
Acties:

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:44
Ik heb een eigen .com email die via Zoneedit.com wordt geforward naar mijn eigen xs4all email adres.

Dus: eigen@domijn.com > Zoneedit.com > xxxxx@x4all.nl. Gebruik het al jaren zonder enig probleem. Maar de laatste weken krijg ik steeds van vrienden te horen dat mijn email (.com) het niet meer doet.

Ze krijgen het volgende bericht:

host mail.zoneedit.com[216.75.30.240] said: 554 5.7.1 <eigen@domijn.com >: Relay access denied (in reply to RCPT TO command).

Via de helpdesk van Zoneedit.com krijg ik te horen dat mijn .com email niet bestaat of geen probleem kan vinden en dat het probleem niet bij hun ligt.
Xs4all kan mij ook niet helpen .

Weet iemand misschien een wat er aan de hand is?
En zo ja een oplossing voor me heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door ChiMan op 13-01-2009 13:20 . Reden: @xs4all.com moet @xs4all.nl zijn (natuurlijk) ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

slecht gelezen

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 12-01-2009 17:27 ]

Iperf

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Gezien het feit dat je ZoneEdit's MX servers gebruikt om je mail te forwarden, en dus inderdaad volgens die foutmelding:

"Relay access denied", geeft aan dat ZoneEdit's MX dat e-mailadres niet accepteert als inkomende mail.

Klinkt als een configuratiefout, anders toon eens een screenshotje van je ZoneEdit instellingen?
Wij kunnen natuurlijk ook niet bepaald testen als je je mailadres eruit haalt ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je mailforwards gebruikt? (new adres/destination).

Ik heb zelfde principe (enkel naar mijn oude cistron.nl wat volledig bij xs4all nu zit), maar werkt hier nog probleemloos.

trouwens, xs4all.com, heb je die speciaal gekregen? Als ik naar xs4all.com wil sturen krijg ik:
554 5.0.0 MX list for xs4all.com. points back to mxdrop220.xs4all.nl
554 5.3.5 Local configuration error

edit, 2de test naar mijn xs4all.nl email werkt ook normaal op 3 domeinen (alle 3 via zoneedit).

[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2009 01:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:44
SinergyX schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:16:
Ik neem aan dat je mailforwards gebruikt? (new adres/destination).

Ik heb zelfde principe (enkel naar mijn oude cistron.nl wat volledig bij xs4all nu zit), maar werkt hier nog probleemloos.

trouwens, xs4all.com, heb je die speciaal gekregen? Als ik naar xs4all.com wil sturen krijg ik:
554 5.0.0 MX list for xs4all.com. points back to mxdrop220.xs4all.nl
554 5.3.5 Local configuration error

edit, 2de test naar mijn xs4all.nl email werkt ook normaal op 3 domeinen (alle 3 via zoneedit).
@xs4all.com moet natuurijk @xs4all.nl zijn.

De configuratiescherm is een simple scherm waar je moet opgeven welke adres naar welke email adres heen moet. Dus: eigen@domijn.com> xxxxx@x4all.nl

Kan ik aannemen dat het probleem bij Zoneedit ligt?