De taal-puristen steken juist vaak hun kop op als een post vol fouten zit en dan is het i.m.o. geen wannabee mod gedrag om iemand daar op te wijzen.
Het is niet aan die * Taal puristen* om overal op te letten en dan te gaan posten puur daarvoor zonder diegene echt van hulp te voorzien, post dan niet en schakel een mod in als je het zo dwars zit.
Dat is I.M.O de enige en juiste weg en het juiste beleid.
Teven zijn er hier op het forum toch wel wat (taalpuristen) die overal wel weer iets op weten te verbeteren en te melden, die als ze zien dat iemand in een topic fouten maakt enkel op taalgebied er niet op uit zijn men te helpen maar om ze even terecht te wijzen.
Er zijn ook taalpuristen die een user een PM sturen en netjes uitleggen van dit was misschien beter of zus of zo( kwa zinsopbouw oid)
Maar een topic gaan vervuilen om dat even aan te duiden nee dat is voor mij een no go.
Ik blijf ik er bij dat men niet over paar foutjes moet vallen en mocht het zo erg zijn schakel je maar een mod in, zelf er mee gaan bemoeien lijkt mij niet juist en ik ben overtuigt dat een groot deel van de users dat soort gedrag zeer vervelend vind en niet zal accepteren.
Ik kan me dus voorstellen als het op een negatieve manier word gebracht dat mensen die hun best doen ,en die hoeven niet eens dyslexisch te zijn of een vorm er van te hebben, maar gewoon moeite hebben met de nederlandse taal in het algemeen dit als zeer storend ervaren en dat nieuwe users * kunnen* voelen/denken,wat is dit nu?
Ben ik net nieuw heb ik een vraag word ik ook nog zo negatief bejegend omdat ik wat fouten maak door een gewone user, bekijk het dan maar allemaal ik ga liever naar een ander forum op zoek waar ik niet zo word behandeld.
Dit zal minder zijn als een mod dat doet op een goede positive manier mocht het topic echt te vol staan met slechte opbouw extreem veel fouten en ga zo maar door..
Ik ben er van overtuigt dat dit mensen minder snel op de stang zal jagen dan het alternatief.
Als ik de 2 posts van Exirion lees (even als voorbeeld) ,
Ik begrijp wat je wilt aanduiden maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit soort opmerkingen op veel mensen die hun best doen maar fouten eenmaal maken,mensen met een vorm van(of) dyslexie of geen dyslexie en waarvan iedereen goed begrijpt wat ze bedoelen als zeer arrogant kan overkomen.
Je kan dit ook anders brengen op een positieve manier, zoals al aangehaalt je komt zeer verbitterd en verzuurd over op dit punt.
En dat heeft te maken volgens mij doordat alles en iedereen tegenwoordig roept ja maar ik heb..
Ik heb er begrip voor want dat word inderdaad wel gedaan, valt ook niet te ontkennen natuurlijk.
Maar om te stellen men is te lui, heef geen inzet om begrijpbaar nederlands te typen nee zo ver ga ik niet.
Des te meer omdat ik zelf in een omgeving werk waarin ik duizenden mensen tegen kom met taal problemen, ook zelfs hoog opgeleide mensen in bepaalde takken, je zal verstelt staan hoe matig die de taal onder de knie hebben in geschriften.
Ik mag ook hopen dat je het niet op deze manier overbrengt op users in het algemeen, en nieuwe users die voor jou mening veel fouten maken dan zal dat niet positief overkomen en uitpakken lijkt me.
Wat voor jou als de normaalste zaak van deze wereld word ervaren hoeft niet te betekenen dat dit de basis voor iedereen is
Dus ik sluit me aan bij SmartDodo wijze woorden.
Maar zo denk ik er persoonlijk over:)
Zal wel niet iedereen het natuurlijk mee eens zijn en dat hoeft niet, dat is het mooie van discussies
[
Voor 67% gewijzigd door
pino85 op 12-01-2009 14:33
]