Reageren op taalfauten

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Modbreak:afgesplitst van 'een vriendelijker GoT'

Misschien leuk voornemen voor 2009 dat alle taalnazi's in hun hol kunnen blijven zitten en niet op elke post zeiken omdat er een d of t mist of amperage helemaal geen Nederlands woord is.

Als een TS van 500 woorden zonder 1 komma of alinea wordt getikt dan ok, maar er wordt zoveel gezeikt de laatste tijd dat het echt niet meer leuk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 12-01-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Megamind schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:39:
Als een TS van 500 woorden zonder 1 komma of alinea wordt getikt dan ok, maar er wordt zoveel gezeikt de laatste tijd dat het echt niet meer leuk is.
Het is 'gezeken'. Bovendien zijn de taalregels zo simpel dat je mag verwachten dat iemand die een PC kan opstarten het goed doet. Dat wil zeggen dat mensen niet meer presteren om stam+d toe te passen in het geval van "het presteerd goed", en dat ze het uit hun hoofd laten om dt bij een voltooid deelwoord te gebruiken. Natuurlijk snapt iedereen wat er bedoeld (met een d) wordt (met dt), maar het staat echt oliedom als je simpele regeltjes niet kan toepassen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:26:
[...]

Het is 'gezeken'. Bovendien zijn de taalregels zo simpel dat je mag verwachten dat iemand die een PC kan opstarten het goed doet. Dat wil zeggen dat mensen niet meer presteren om stam+d toe te passen in het geval van "het presteerd goed", en dat ze het uit hun hoofd laten om dt bij een voltooid deelwoord te gebruiken. Natuurlijk snapt iedereen wat er bedoeld (met een d) wordt (met dt), maar het staat echt oliedom als je simpele regeltjes niet kan toepassen.
Blijkbaar heb jij geen idee wat dyslexie inhoud? Taal nazi's mogen van mij gewoon een ban krijgen. Kan me daar totaal aan ergeren als iemand met dyslexie. Interpunctie gebruiken is wat anders, maar miepen over stam+t is echt zo zielig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit gaat natuurlijk nergens over jongens.. Taalfouten maak je gewoon en de nadruk ligt hier dan ook niet op foutloos schrijven.
Aan de andere kant zie je ook wel eens topics van het niveau
hllo iedreen me vidkaart is naar de klote. pc werk nie meer. wa ken ik nu?
Dat er in zulke topics actief gemod wordt op taalgebruik lijkt me nogal voor de hand liggen; enige inspanning mag je wel verwachten. Dat users daarop reageren kan ik me in dat soort gevallen ook wel voorstellen, doch ik begrijp dat het beter zou zijn als de users niet reageren en er slechts een duidelijke sluitmessage gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:32:
Blijkbaar heb jij geen idee wat dyslexie inhoud? Taal nazi's mogen van mij gewoon een ban krijgen. Kan me daar totaal aan ergeren als iemand met dyslexie. Interpunctie gebruiken is wat anders, maar miepen over stam+t is echt zo zielig.
Dyslexie bestaat en is vervelend. Nog vervelender is dat het door massa's jongeren als excuus wordt gebruikt om alle taalregels aan de laars te kunnen lappen. Alsof iedereen ineens dyslexie zou hebben; net zoiets als de ADHD hype als excuus voor onopgevoede kinderen. Jij kunt het zielig vinden als mensen een probleem maken van fout gebruik van d/t/dt, maar het is toch echt zieliger dat mensen die helemaal niks mankeren uit pure lamheid maar wat aanrommelen en dan komen aanzetten met dyslexie :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor je dat je alles op een schuift. /me is getest en heeft dyslexie.

Nu zal je het niet zo heel snel aan mij merken, maar je moet maar eens opletten hoeveel woorden ik los schrijf terwijl deze aan elkaar zouden moeten. De spellingscontrole pikt dat niet op omdat het los ook goeie woorden zijn. Dus zo miepen blijft gewoon zielig en mag van mij door modjes hard gestraft worden.

Edit: Is gewoon wannabe mod gedrag en moet dus ook gewoon bestraft worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exirion schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:40:
[...]

Dyslexie bestaat en is vervelend. Nog vervelender is dat het door massa's jongeren als excuus wordt gebruikt om alle taalregels aan de laars te kunnen lappen. Alsof iedereen ineens dyslexie zou hebben; net zoiets als de ADHD hype als excuus voor onopgevoede kinderen. Jij kunt het zielig vinden als mensen een probleem maken van fout gebruik van d/t/dt, maar het is toch echt zieliger dat mensen die helemaal niks mankeren uit pure lamheid maar wat aanrommelen en dan komen aanzetten met dyslexie :Z
Je komt nogal verzuurd over moet ik zeggen. Als je zoiets ziet op het forum, is het eenvoudig: Reageer inhoudelijk of reageer niet. En vind je dat die gebruiker er op moet worden aangesproken, maak dan een TR...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hij zegt ook niet dat iedereen dat doet, hij zegt dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het dan maar daarop schuiven, wat inderdaad ook het geval is met ADHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:49:
Hij zegt ook niet dat iedereen dat doet, hij zegt dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het dan maar daarop schuiven, wat inderdaad ook het geval is met ADHD.
En dat geeft hem het recht om zonder te weten of deze persoon in kwestie echt dyslectisch is hem maar de les te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:49:
Wat hij vindt mag Exirrion natuurlijk 100% zelf weten. Dat lijkt me ook niet relevant voor deze discussie :). Het gaat erom hoe je reageert (toch? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:54:
[...]

En dat geeft hem het recht om zonder te weten of deze persoon in kwestie echt dyslectisch is hem maar de les te lezen?
Nee, maar daar had ik het verder ook niet over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je er dan wel mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is dat niet echt relevant. Zoals ik al zei. Het staat ieder vrij om te vinden wat hij vindt en te denken wat hij denkt. Dat staat los van hoe je hier op het forum communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
JvS schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:17:
Volgens mij is dat niet echt relevant. Zoals ik al zei. Het staat ieder vrij om te vinden wat hij vindt en te denken wat hij denkt. Dat staat los van hoe je hier op het forum communiceert.
???
Zeg je hier nu gewoon dat je niet meer mag schrijven wat je vindt / denkt?

Wmb staat dat helemaal niet los van elkaar, alleen in uitzonderlijke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je mag niet in alle gevallen schrijven wat je vindt inderdaad. Als je iemand een lul vindt is dat prima, maar dat hoef je hier op dit forum niet te uiten. Maar dat lijkt me echter gewoon een beetje gezond verstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gomez12 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:41:
[...]

???
Zeg je hier nu gewoon dat je niet meer mag schrijven wat je vindt / denkt?

Wmb staat dat helemaal niet los van elkaar, alleen in uitzonderlijke gevallen.
Wereldkampioenschap woorden verdraaien aan het oefenen? Ik mag jou best een eikel vinden. Ik mag het alleen niet direct roepen op het forum, want dan ben ik aan het flamen. Ik zou dat nou niet direct 'een uitzonderlijk geval' willen noemen.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 11-01-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Exirion schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:26:
[...]

Bovendien zijn de taalregels zo simpel dat je mag verwachten dat iemand die een PC kan opstarten het goed doet.
Als jij dat vind is dat prima, maar op T.net verwachten we dat niet. Iemand aanspreken op d/t fouten is dan ook iets wat a) meestal offtopic is en b) vaak voor ergernis kan zorgen. Goede reden dus om niet met de instelling te gaan forummen dat mensen foutloos horen te posten. Zolang iemand zich normaal verstaanbaar kan maken en inzet toont, waarom zou die persoon dan nog even gewezen moeten worden op die ene taalfout? Perfecte mensen bestaan niet, en dat zou de boel ook tamelijk saai maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:46:
Leuk voor je dat je alles op een schuift. /me is getest en heeft dyslexie.

Nu zal je het niet zo heel snel aan mij merken, maar je moet maar eens opletten hoeveel woorden ik los schrijf terwijl deze aan elkaar zouden moeten. De spellingscontrole pikt dat niet op omdat het los ook goeie woorden zijn. Dus zo miepen blijft gewoon zielig en mag van mij door modjes hard gestraft worden.

Edit: Is gewoon wannabe mod gedrag en moet dus ook gewoon bestraft worden.
Herkenbaar w.b.t woorden los, aan elkaar of een streepje, om van de ei of ij nog maar niet te spreken.
Voor zover ik weet ben ik er nog nooit op aangesproken hier op got.
* LoneRanger is trouwens woordblind :P maar dat terzijde. [niet officieel getest trouwens]
Ik denk dat het gros niet gaat miepen als een woord aan elkaar hoort o.i.d maar je mag wel wat inzet verwachten zodat het nog enigszins ergens op lijkt.
De taal-puristen steken juist vaak hun kop op als een post vol fouten zit en dan is het i.m.o. geen wannabee mod gedrag om iemand daar op te wijzen.
Wat JvS juist bedoelt is dat mensen nogal eens te lui zijn en het gooien op dyslectici al dan niet terecht.
Najah, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Verder ben ik het wel eens met de nieuwe insteek zolang het niet te ver doorslaat. :)
[Ik mis een hippy-smiley] 8)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

De taal-puristen steken juist vaak hun kop op als een post vol fouten zit en dan is het i.m.o. geen wannabee mod gedrag om iemand daar op te wijzen.
Het is niet aan die * Taal puristen* om overal op te letten en dan te gaan posten puur daarvoor zonder diegene echt van hulp te voorzien, post dan niet en schakel een mod in als je het zo dwars zit.
Dat is I.M.O de enige en juiste weg en het juiste beleid.

Teven zijn er hier op het forum toch wel wat (taalpuristen) die overal wel weer iets op weten te verbeteren en te melden, die als ze zien dat iemand in een topic fouten maakt enkel op taalgebied er niet op uit zijn men te helpen maar om ze even terecht te wijzen.

Er zijn ook taalpuristen die een user een PM sturen en netjes uitleggen van dit was misschien beter of zus of zo( kwa zinsopbouw oid)
Maar een topic gaan vervuilen om dat even aan te duiden nee dat is voor mij een no go.
Ik blijf ik er bij dat men niet over paar foutjes moet vallen en mocht het zo erg zijn schakel je maar een mod in, zelf er mee gaan bemoeien lijkt mij niet juist en ik ben overtuigt dat een groot deel van de users dat soort gedrag zeer vervelend vind en niet zal accepteren.

Ik kan me dus voorstellen als het op een negatieve manier word gebracht dat mensen die hun best doen ,en die hoeven niet eens dyslexisch te zijn of een vorm er van te hebben, maar gewoon moeite hebben met de nederlandse taal in het algemeen dit als zeer storend ervaren en dat nieuwe users * kunnen* voelen/denken,wat is dit nu?
Ben ik net nieuw heb ik een vraag word ik ook nog zo negatief bejegend omdat ik wat fouten maak door een gewone user, bekijk het dan maar allemaal ik ga liever naar een ander forum op zoek waar ik niet zo word behandeld.
Dit zal minder zijn als een mod dat doet op een goede positive manier mocht het topic echt te vol staan met slechte opbouw extreem veel fouten en ga zo maar door..
Ik ben er van overtuigt dat dit mensen minder snel op de stang zal jagen dan het alternatief.

Als ik de 2 posts van Exirion lees (even als voorbeeld) ,
Ik begrijp wat je wilt aanduiden maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit soort opmerkingen op veel mensen die hun best doen maar fouten eenmaal maken,mensen met een vorm van(of) dyslexie of geen dyslexie en waarvan iedereen goed begrijpt wat ze bedoelen als zeer arrogant kan overkomen.

Je kan dit ook anders brengen op een positieve manier, zoals al aangehaalt je komt zeer verbitterd en verzuurd over op dit punt.
En dat heeft te maken volgens mij doordat alles en iedereen tegenwoordig roept ja maar ik heb..
Ik heb er begrip voor want dat word inderdaad wel gedaan, valt ook niet te ontkennen natuurlijk.
Maar om te stellen men is te lui, heef geen inzet om begrijpbaar nederlands te typen nee zo ver ga ik niet.
Des te meer omdat ik zelf in een omgeving werk waarin ik duizenden mensen tegen kom met taal problemen, ook zelfs hoog opgeleide mensen in bepaalde takken, je zal verstelt staan hoe matig die de taal onder de knie hebben in geschriften.

Ik mag ook hopen dat je het niet op deze manier overbrengt op users in het algemeen, en nieuwe users die voor jou mening veel fouten maken dan zal dat niet positief overkomen en uitpakken lijkt me.
Wat voor jou als de normaalste zaak van deze wereld word ervaren hoeft niet te betekenen dat dit de basis voor iedereen is
Dus ik sluit me aan bij SmartDodo wijze woorden.

Maar zo denk ik er persoonlijk over:)
Zal wel niet iedereen het natuurlijk mee eens zijn en dat hoeft niet, dat is het mooie van discussies

[ Voor 67% gewijzigd door pino85 op 12-01-2009 14:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:32:
[...]

Ik vind een opmerking met "nazi's" erin verwerkt terwijl het niet over over de Tweede Wereldoorlog gaat ook niet getuigen van enig respect naar de medegebruiker of naar de Nederlandse geschiedenis op dit vlak.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

PcDealer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:40:
Ik vind een opmerking met "nazi's" erin verwerkt terwijl het niet over over de Tweede Wereldoorlog gaat ook niet getuigen van enig respect naar de medegebruiker of naar de Nederlandse geschiedenis op dit vlak.
Hear hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:40:
[...]

Spellingspurist hebben ook geen respect voor anderen, dus waarom zou die spellingspurist het wel krijgen. You get what you give.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:52:
[...]

Spellingspuristen hebben ook geen respect voor anderen, dus waarom zou die spellingspurist het wel krijgen. You get what you give.
;)

Mensen die teveel hameren op één lijn stellen met Nazi's gaat wel een beetje ver. Dat dan afdoen als 'ja maar zij hebben ook geen respect voor anderen' slaat natuurlijk nergens op, met die insteek zouden we hier net zo goed alle regels kunnen schrappen en als FOK! verder kunnen.

Wbt de dyslecten en taalpuristen: Dyslecten kunnen ook gewoon een spellingscontrole installeren, en taalpuristen moeten eens niet zo zeuren.
Buiten dat wordt 'dyslectie' ook vaak als excuus gebruikt in posts zonder enige vorm van hoofdletters en leestekens, en vol met msn-taal.

Anyway, hoe dan ook is het de taak van de moderators om daar iets van te zeggen, niet de zogenaamde taalpuristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spellingscontrole? Jahoor. Die filtert de D/T fouten er totaal niet uit. Daar is word en wordt gewoon goed.

Dat jij het niet eens bent met iemand behandelen zo als hij mensen behandeld is natuurlijk niet mijn probleem. Taalpuristen zijn idd voor moderators om op te treden. Dat mag van mij hard.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja en?
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:48:
Dat jij het niet eens bent met iemand behandelen zo als hij mensen behandeld is natuurlijk niet mijn probleem.
Ik lees toch een redelijk aanvallende toon in die zin. Zal ik jou nu ook maar met Nazi's vergelijken?

7(8)7
Taalpuristen zijn idd voor moderators om op te treden. Dat mag van mij hard.
Taalpuristen staan gewoon gelijk met mensen die een FAQ-linkje dumpen en de wannabe-mod uithangen imo. Wat dat betreft zijn ze dus helemaal het verwoorden hier niet waard: Het zijn gewoon slechte reacties.

[ Voor 98% gewijzigd door TheZeroorez op 12-01-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks en. Exirion zit zelfs te zeuren over het D/T gebruik en dan heb je dus niets aan je spellingscontrolle en houd je dus de zeurende taal puristen.
Ik lees toch een redelijk aanvallende toon in die zin. Zal ik jou nu ook maar met Nazi's vergelijken?
Je doet maar, dan vergelijk ik je met een taalpurist... cirkeltje rond.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:52:
Spellingspurist hebben ook geen respect voor anderen, dus waarom zou die spellingspurist het wel krijgen. You get what you give.
Als mensen te lam zijn om een paar simpele basisregeltjes toe te passen dan verdient dat weinig respect. Ik heb in de loop der jaren een paar mensen leren kennen die echt dyslectisch zijn. Soms schrijven ze bepaalde woorden heel krom, of verwisselen een 'ei' met een 'ij', maar gek genoeg hebben ze dan weer geen moeite met de d/t/dt. Reden: de regels zijn zo elementair dat ze het simpelweg niet in hun hoofd halen om stam+d in de 3e persoon enkelvoud te schrijven. Ze WETEN gewoon dat in de hij-vorm een t achter de stam komt. Je hoeft ook geen wiskundig wonder te zijn om te weten dat 1+1 geen 3 maar 2 is.

Nu jij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt dus totaal geen idee wat dyslexie inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:52:
Niks en. Exirion zit zelfs te zeuren over het D/T gebruik en dan heb je dus niets aan je spellingscontrolle en houd je dus de zeurende taal puristen.

[...]

Dude, get a grip :')

OT:
Tsja, spelling is nou eenmaal ook niet mijn goeiste vak (express ff voor de duidelijkheid.... ) maar ik doe mijn best. Dat sommige mensen te veel aan het mieren je-weet-wellen zijn, dat is irritant alsmede dat mensen met MSN taal een TS gaan opstellen (zonder interpunctie of wat dan ook)

Ergens is er een middle ground en de uitschieters zijn aan de mods om aan te pakken imo. Dat men verbeterd in een term die vaut is (wederom express) ala, maar hele zinnen gaan verbeteren en/of spelfouten eruit halen moet je gewoon laten als het verder leesbaar is. (let op LEESBAAR)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:52:
[...]

Je ziet nog steeds de wereld van verschil tussen een nazi en een taalpurist niet? Volgens mij heb jij geen last van dyslectie, maar heb je op school gewoon niet goed opgelet. Zelfs geschiedenis van basisschoolniveau lijkt er bij jou niet in te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:05:
Jij hebt dus totaal geen idee wat dyslexie inhoud.
Wikipedia: Dyslexie

Een taalregel, hij/zij stam+t is een regel die je gewoon kan horen en dus moeilijk fout kunt doen, gewoon de regel toepassen is ook niet zo moeilijk, en als je zo een tekst neerzet zonder deze na te lezen en toch te kijken of je de d's en t's goed hebt staan is dan het minste wat je kunt doen, dat je dyslectisch bent betekent alleen dat je wat langer doet over het nalezen van de tekst dan iemand die er geen last van heeft...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, op de man spelen, hulde voor jouw joh.
Je ziet nog steeds de wereld van verschil tussen een nazi en een taalpurist niet?
Wil je heel specifiek daar op in gaan? Wat een onzin.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=spelling+nazi
Volgens mij heb jij geen last van dyslectie, maar heb je op school gewoon niet goed opgelet.
Kan mij een zorg zijn wat jij daar over denkt. Maar naar 4 jaar remedial teaching denk je daar wel anders over. En ja, het gaat mij nog wel redelijk af. Het verschil is dat ik in die 4 jaar remedial veel ergere gevallen heb gezien dan mijn eigen.
Zelfs geschiedenis van basisschoolniveau lijkt er bij jou niet in te zitten...
Hier ga ik niet eens op in. En dat voor een moderator. De eisen daarvoor zijn blijkbaar alleen goeie spelling.
Jahoor. Goed op de man spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Tja, jij zegt dat dat jouw manier van mensen behandelen is, ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Modbreak:Nou, zo kan 'ie wel weer. On topic graag.

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 12-01-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit gezegd dat dat mijn manier van mensen behandelen is, ik speel nergens op de man, alleen op wat er gezegd werd. Ik behandel alleen mensen zo terug als ze dat ook doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, nou, wat een vriendelijkheid...

Aangaande taalpuristen: dat zijn fundamentalisten die op dat gebied het vermogen tot empathie missen. Zij vinden de spellings- en grammaticaregels het allerbelangrijkste wat er is, en vinden het gemakkelijk om deze perfect toe te passen. En omdat zij dat vinden, moet iedereen daaraan voldoen. Dat maakt ze vaker zeurpieten, doordat ze de vorm belangrijker vinden dan de boodschap.

Forumposts zijn geen sollicitatiebrieven. Dat betekent niet dat er geen moeite op hoeft te worden gedaan, maar perfectie begint bij jezelf, en perfectie houdt ook in tolerantie.

Aangaande de uitdrukking spellingnazi: ik gebruik liever spellingnasi, omdat dit de lading wat verminderd. Het is wel een redelijk standaard uitdrukking, en geeft itt taalpuristen aan dat er een negatief, vervelend aspect zit aan dergelijke activiteiten. Maar als er een andere uitdrukking kan komen die dat ook weergeeft (taalmiere(n)neukers of zo), mij best ;) .

(edit: sorry Zeef, was al aan het tikken en heb je boodschap niet gezien)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 12-01-2009 16:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Vaak is het probleem dat mensen hun post niet doorlezen voor het posten. En inderdaad: daar maak ik me ook behoorlijk vaak schuldig aan.
Door je bericht door te lezen, haal je vaak domme fouten eruit.

En dyslectie is lastig, geloof ik best, maar als je je best doet, dan kan je het aantal fouten wat je maakt best flink verlagen. Ik denk dat je niet mag eisen dat iemand foutloos schrijft/typt. Fouten maken is menselijk.

Ik neem alleen iemand niet zo serieus die keer op keer de dezelfde dingen verkeerd typt.

Ik wordt er beivoorbeelt neit so blei van als iemant op dit maneir scheift.
Zelfs mensen met dyslectie zullen hier niet blij van worden, als ze dergelijke posten moeten lezen.

Sommige dingen schrijven mensen fout door onwetendheid. Ook ik zal heus wel dergelijke fouten maken. Het is dan toch een kleine moeite om iemand op vriendelijke manier te wijzen op het feit dat hij iets consequent fout doet? Natuurlijk naast een inhoudelijk antwoord, want alleen op iemands taalgebruik letten slaat nergens op. Ga dan op het forum van onzetaal spelen, of start zelf een taal-forum.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:13:
Wauw, op de man spelen, hulde voor jouw joh.

[...]

Wil je heel specifiek daar op in gaan? Wat een onzin.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=spelling+nazi
spelling nazi 49 up, 11 down love ithate it

a person who freaks out when a little spelling mistake has occured or has be a constant little asshole about it.

Punt blijft dat het meestal niet bij een kleine spelfout blijft he....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afgesplitst van 'een vriendelijker GoT'.

Aangezien de symptomen van dyslexie noch de discussie of een dyslekt het onderscheid dt kan maken noch het verval van de hedendaagse jeugd een GoT beleidsonderwerp is blijft dit topic, mede gezien het niveau en toon van de discussie, op slot.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.