putty en ssl server cisco 871

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-01 16:05
kun je daar met putty client een ssl tunnel mee maken voor een soort vpn.

putty zegt dat je er een tunnel mee kunt maken.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03 12:35

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Putty is voor SSH verbindingen maar je kan er ook verkeer over leiden. Maar dat had je zelf met Google ook kunnen vinden.

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-01 16:05
inderdaad alles is met googel te vinden, naar blijkt kost dat veel energie, een hoeveelheid genoeg voor een kop thee www.nrc.nl . Hersencellen werken op bioenergie.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

SSH is geen SSL.
Ja, met putty kan je een SSH verbinding maken, moet je wel ssh ondersteuning hebben op je server (openssh oid), en de poorten moeten goed geforward staan, standaard poort 22.
Ik gebruik het zelf ook om op m'n torrentdoosje te komen, geen probleem.

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/faq.html
Mag je ook een bakkie thee bij nemen, terwijl je het leest.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:19
Als je bedoelt of je met putty naar een cisco 871 (of een willekeurige cisco router) dmv een ssh tunnel port forwarding naar een achterliggende lan host kunt opzetten zoals ik altijd met linux dozen doe, dan ben ik daar ook zeer benieuwd na. Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt (ook niet met behulp van google).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
^ Dat kan ook niet.

• salvador4
Was ik al bang voor.. Weet je ook waarom niet?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
Omdat er niet in is geprogrammeerd.. :?

• salvador4
Ja duh. Maar zou er een specifieke reden voor zijn? Ik bedoel met zowat elke ssh server is het mogelijk. En t ding ondersteunt ssh. Ik zou het wel handig vinden namelijk.

• salvador4
Ben ooit op het volgende cisco document gestuit, inclusief bijbehorende putty images. Maar er wordt geen woord gerept over dat dit via hun eigen devices kan. Ging er toen al vanuit dat het niet kon. Maar ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen hiervan. http://www.cisco.com/web/...d_issues/ipj_8-3/ssh.html

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, ssh kan gebruikt worden om verkeer over te tunnelen, maar dat vereist wel een ssh-client en ssh-server, waarbij het in beide wel gesupport moet zijn.
PuTTY kan als client heel goed porten tunnelen. Maar een SSL tunnel is heel wat anders als een SSH tunnel

Verder is het wel de bedoeling dat je probeert wat inzet te tonen. Een reactie als:
wetlips schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:53:
inderdaad alles is met googel te vinden, naar blijkt kost dat veel energie, een hoeveelheid genoeg voor een kop thee www.nrc.nl . Hersencellen werken op bioenergie.
Hebben we natuurlijk niets aan. Leuk bedacht in milieu-normen, maar dat is natuurlijk geen reden om maar geen inzet te tonen :)

In ieder geval gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.