Toon posts:

Welke bestandsformaten met Bravia's DLNA technologie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
binnenkort staat er bij mij in de woonkamer een Bravia LCD TV. Ik heb alleen nog een vraagje over de DLNA technologie, die het mogelijk moet maken het netwerk af te zoeken naar bestanden en deze afspelen of de TV.
Maaarr - komt mijn vraag dan - welke bestandformaten kan ik daarmee afspelen? Er zijn vele codecs en formaten beschikbaar. Maar zijn die ook allemaal afspeelbaar via deze technologie op de Bravia schermen?
Ik heb het nergens op het internet kunnen vinden, hoop dat jullie me dit vertellen kunnen.
Bedankt.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Heel weinig, te weinig...

http://www.avblog.nl/sony...ersteuning-schiet-tekort/

Je kunt misschien beter kijken naar een HDX of NMT.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Net zoals bij de PS3 lijkt Sony niet happig om dingen zoals Matroska-ondersteuning te implementeren :). Of Ogg Vorbis of FLAC :(.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ok duidelijk gevalletje van 'niet intressant' dus..!
die HDX ziet er wel belovend uit, maar voor die prijs zet ik er net zo makkelijk een mediacenter pctje onder, dan kan ik er nog veel meer mee.
Thanks guys!

Verwijderd

Topicstarter
En jullie denken niet dat dit door middel van firmware upgrades oid (doen ze daar uberhaupt aan bij tv's?) nog wel mogelijk gaat zijn bij deze serie (Bravia 40Z4500) tv's?

• Friedchicken
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 18:10:
En jullie denken niet dat dit door middel van firmware upgrades oid (doen ze daar uberhaupt aan bij tv's?) nog wel mogelijk gaat zijn bij deze serie (Bravia 40Z4500) tv's?
Ik vrees dat de gebruikte hardware niet in staat is h.264 e.a. containers/codecs te tonen.

• Friedchicken
Op http://www.gebruikers.tv staat een link naar een filmpje. Dit filmje gaat over Internet op je LCD-TV en de aangeboden diensten. Dit ligt in de lijn van jouw vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Friedchicken, dat filmpje is wel intressant, maar zegt niets over het afspelen van data vanaf het netwerk. dit gaat enkel over widgets vanaf het internet..

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 09:26
Ik heb hier ook een vraag over.

Ik heb een LaCie NAS, mijn PS3 ziet deze NAS als een media-server en via mijn PS3 kan ik DIVX's afspelen op mijn oude CRT TV.

Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe LCD TV en kom daarbij ook regelmatig de DLNA-modellen tegen.
Kan een DLNA-TV ook de DIVX's die op mijn NAS staan streamen? Of werkt dat niet en moet ik dat dan alsnog via mijn PS3 doen? In dat geval kan ik namelijk een wat goedkoper modelletje TV aanschaffen.

• der_roedie
schopje....

niemand die het antwoord kan geven? :'(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik veronderstel van wel, maar ik weet niet hoe uitgebreid de technologie door Sony geïmplementeerd wordt in de TVs. Wat ik wel kan zeggen is dat de formaten die ze ondersteunen erg beperkt zijn (geen Matroska, ook geen XviD denk ik, in ieder geval werken niet alle AVI's die ik hier rondslingeren heb :P). Ik denk dat je beter voor een extern media center gaat dat niet zo picky is qua formaten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• der_roedie
OK, dan weet ik voorlopig even genoeg. Bedankt voor je antwoord.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het jammere van industriestandaarden als DNLA is dat zaken als Matroska, divx-in-avi, ogg, dvd-in-iso-image, etc allemaal geen formele ISO of breed gedragen standaarden zijn. Grote bedrijven houden niet van dit soort standaarden die vanuit de 'scene' zijn boven komen drijven. Matroska was (zeker vroeger voordat MP4 er was) een prima container maar het is ontwikkeld door 1 sympathieke kerel op doom9.org, DivX/XviD zijn hacks (de avi container is nooit bedoeld om mpeg-4 asp video te bevatten) en dan hebben we het nog niet eens over de vijf verschillende subtitles standaarden (terwijl er in MPEG-4 gewoon een standaard voor is gedefinieerd).

We zien nu al jaren de enige audio/videostandaard die echt universeel ondersteund wordt MPEG video + MPEG audio + MPEG subs in een MPEG container is.
Pagina: 1