Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-10 07:47

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Eigenlijk geen idee of mijn topic in het goede draadje staat, ander bij voorbaat excuses..

Met m'n Sony Ericsson K850i heb ik een filmpje gemaakt, deze had ik afgespeeld op m'n mobiel wat verder zonder problemen ging.. Daarna heb ik hem per ongeluk verwijders ipv van doorgestuurd.. Nu heb ik daarna geen foto's of films meer gemaakt dus heb ik mbv een recoverprogramma het filmpje van de geheugenkaart afgehaald.

Dit ging verder prima, de pc ziet het filmpje ook gewoon als .mp4 bestand en het heeft ook een gewone grootte (ca. 5 MB) alleen ik kan het niet afspelen!

Heel vreemd wat een soort gelijk iets heb ik al eerder gedaan en toen kon ik wel gewoon het filmpje bekijken, maar dit filmpje is dus niet te bekijken..

Ik heb het met het recoverprogramma op diverse manieren terug gehaald: Undelete en recoveren van een (in dit geval geheugenkaart) NTFS-schijf.. Op beide manieren krijg ik dezefde file met dezelfde grootte terug, maar kan deze dus niet afspelen.. Terwijl dit voordat ik hem per ongeluk verwijderde dus geen probleem was...

Weet iemand of dat ik deze file op een of andere manier kan repareren? Ik wil het filmpje namelijk erg graag terug hebben..

Overigens heb ik al geprobeerd om de file met programma's als VLC enzo te openen en ook omzetten naar een ander bestand lukt igg met MOV-AVI niet.. Media Player Classic en Q-time openen het verder ook niet..

Wie weet er een oplossing om de file te repareren?

BVD

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

Verwijderd

Heb je 'm ergens online staan?

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Nee, en dat doe ik ook liever niet, want het is namelijk een geboortefilmpje van het dochtertje van mijn zus.. Niet iets wat ik graag met vreemden deel.. Met alle respect natuurlijk..

Maar dit is ook de reden dat ik het zo graag terug wil hebben.. Natuurlijk is er ook wel een gewone film gemaakt en foto's maar het liefst alles compleet natuurlijk..

BVD

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Maar verder niemand een idee wat ik kan doen om de file te repareren?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Zou je even via dm of e-mail met mij contact willen openemen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:43
Je kunt eventueel proberen met programma's als digital video repair en varianten

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-01-2009 11:16 ]

Specs

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:55
Moet je hem niet recoveren van een FAT32 schijf? Geheugenkaartjes zijn meestal in dat 'formaat' geformatteerd.

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Mr.Qips schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:22:
Moet je hem niet recoveren van een FAT32 schijf? Geheugenkaartjes zijn meestal in dat 'formaat' geformatteerd.
Ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe het programma heet waar ik mee werk, moet ik thuis ff opzoeken. Maar hij kiest tijdens het recoveren (niet bij undelete) zelf tussen FAT32 en NTFS.. Ik dacht dat de telefoonkaart in NTFS geformatteerd was, maar daar vergis ik me blijkbaar dan in..

@Asfaloth_Arwen

Zal vanaaf dat programma even downloaden, kijken of ik daar iets mee kan.

@Racoon

Ik stuur je nog ff een PM

Alvast bedankt zover!

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Heb het e.e.a. geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Heb trouwens Power Data Recovery gebruikt...

- het recoveren vanaf FAT32 schijf (wordt ook Phone Card Fat32 in het recoverprogramma omschreven)

Dus dat klopt verder.

Het programma Digital Video Repair lijkt me ontzettend handig, maar helaas kan deze de file ook niet openen... :(

Geeft een foutmelding dat het geen geldige AVI bestand is..

Dus tot nu toe nog niet gelukt..

Iemand nog goede ideeën?

BVD

Verwijderd

Ik wil wel iets proberen maar dan moet ik toch wel de file hebben.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:56:
Ik wil wel iets proberen maar dan moet ik toch wel de file hebben.
Idem, maar omdat het een persoonlijk filmpje is wil hij hem niet versturen helaas.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.. En zoals Racoon al zei wil ik het filmpje liever niet delen, sorry... Dus wellicht dat jullie mij kunnen helpen met welke programma's ik kan proberen...

Ik heb overigens ook geprobeerd om de file terug te zetten op de telefoon (ook de fixed files) maar dan geeft de telefoon ook aan dat ie ze niet kan afpelen... Tenminste, hij geeft geen afspeel mogelijkheid die ie bij de andere films wel geeft..

Overigens heb ik op aanraden van Racoon het programma "Super" geprobeerd, maar deze geeft tijdens het coderen naar een andere extentie ook een foutmelding... Overigens heb ik een ander mp4-afspeelprogramma geprobeerd welke niet werkte maar deze gaf aan dat de framerate 0.0 zou zijn... ?!

Snap er niets van, ook heb ik bij het undeleten nog een file meegenomen welke dezelfde naam heeft als het filmpje maar met VIDEO ervoor dus iets in de zin van: VIDEOMOV15687 maar zonder extentie... En slechts enkele KB's groot... Geen idee of ik hier nog iets mee kan/moet doen...

Iemand nog heldere ideeën..?

Wederom bedankt voor alle moeite..

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je zou ff kunnen kijken naar Avi Defraser. Dit is een tooltje wat ontwikkeld is door het Nederlands Forensisch Instituut. Heb er vorig jaar mee gewerkt en toen kon het nog niet zo veel, maar ze zouden een repair functie in gaan bouwen hebben ze toen verteld. Het is gewoon te downloaden op SourceForge.net Het is wel erg technisch maar je kan het proberen.
Succes!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Soms wil zoiets ook wel lukken met Avidemux.
Bij het openen vraagt ie eventueel om te repareren, daarna zowel beeld als geluid op "copy" zetten, en opslaan.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
VLC probeert ook bestanden te repareren als hij fouten ontdekt. Probeer hem daar eens in af te spelen. Als het niet afspeelbaar is zal ie proberen het te repareren.

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
@Mar2zz

Ik wist van de mogelijkheden van VLC (speel ik regelmatig "vage"files mee af) maar helaas kan VLC niets met deze file..

@Mister I & @Beuzelarij

Hartelijk dank voor jullie meedenken! Ga van de week (vanavond waarschijnlijk geen tijd) meteen aan de slag met deze programma's..

Houd jullie op de hoogte..

Thnx..

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
AviDemux doet helaas weinig, deze slaat direct vast op het moment dat ik het filmpje probeer te openen..

Defraser doet wel iets, maar eigenlijk geen idee wat precies, op het moment dat ik het bestand wil opslaan in delen komen er meerdere bestanden (waaronder een 3gp file) op de pc te staan. Maar ook deze kan ik niet afspelen... :(

Denk dat ik van het weekend maar eens met de instellingen van Defraser moet gaan spelen, want om eerlijk te zijn snap ik er weinig van...

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Marty__Mouse schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:01:
AviDemux doet helaas weinig, deze slaat direct vast op het moment dat ik het filmpje probeer te openen..
Ik weet niet of je ergens de beschikking over een Linux-systeem hebt, maar mijn ervaring is dat Avidemux in het algemeen stabieler loopt op Linux dan op Windows. Je zou ook Mediacoder nog kunnen proberen, hoewel ik Avidemux beter vind met beschadigde bestanden. Beide programma's zijn niet specifiek bedoeld voor reparatie, maar desalniettemin lukt ze dat regelmatig toch. Vaak betreft het dan repareren van een header o.i.d. Omdat ze gratis zijn, kun je ze gewoon proberen. Als het bestand zelf echter zwaar beschadigd is, of wanneer er hele stukken ontbreken, dan wordt het een moeilijk verhaal.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Volgens mij kan defraser zoiets proberen te maken, als je hem kan vergelijken met een soortgelijk filmpje.
Dus als je nog een filmpje maakt met dezelfde camera en die er naast zet. Dan doet ie bepaalde eigenschappen overzetten of zoiets. Geen idee of het al mogelijk is hoor, maar dat vertelde het NFI toen aan mij.
Pagina: 1