Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CoD 5 zwart scherm en crash naar de desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

net als een aantal andere mensen krijg ik een zwart scherm als ik cod 5 wil spelen, dat scherm gaat na een 2tal seconden weg en ik kom terug op het bureaublad terecht..
ik heb al gekeken of mijn pc wel goed is, maar alles voldoet aan de eisen van het spel..

volgens sommigen is er een mogelijk oplossing door het geluid te veranderen (of zo iets). doordat ik xp heb en dan nog eens realtek vind ik het niet om mijn geluidsinstellingen op 24 bits te zetten.. is er iemand die kan helpen? of iemand die een oplossing weet? ik heb al zowat al het mogelijk geprobeerd maar niets werkt..

bedankt!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Beetje opbouwende kritiek: :p

Je topictitel zegt vrij weinig. Probeer een duidelijke topictitel te maken. Verder zeg je dat je zowat alles geprobeert hebt. Wat heb je geprobeert dan? Anders gaat iedereen dingen zeggen die je al geprobeert hebt.

Eerste hit bijgoogle: http://callofduty5.tv/?tag=black-screen Die dingen al geprobeert?

[ Voor 15% gewijzigd door jdm8 op 12-01-2009 15:43 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoi, welkom op GoT :w

Lees alsjeblieft Het algemeen beleid nog eens door, daarin zie je staan dat dit topic eigenlijk niet voldoet aan de eisen die we hier stellen. Ik heb de titel wat duidelijker gemaakt, nu is het aan jou om wat meer informatie te geven over je PC, software en wat je al geprobeerd hebt. :)
Zorg even dat je geen andere programma's met 'overlay' hebt draaien, bijvoorbeeld: Firewall, XFire, Video. CoD5 kan daar niet zo goed mee overweg, en het is een van de bugs die nog steeds niet gefixed is...

Verwijderd

Topicstarter
sorry :) ben niet direkt een forum gebruiker dus khoop dat mensen het mij vergeven :)

wat heb ik geprobeerd:
een nieuwe videokaart gekocht (mijn vorige was te oud). ik heb nu een asus eah3450. ik heb bij can you run it getest of mijn pc goed genoeg is en volgens die test voldoet hij aan alle eisen.
ik heb directx geinstalleerd (dat op de cd-r van het spel staat). ik heb een legale versie, dus niets gedownload ofzo.
ik heb gelezen dat het kon helpen van de videomap te verwijderen. eerst heb ik Treyarch.bik hernoemd zonder succes, dan gewoon verplaatst naar bureaublad maar ook niets, dan verwijderd en daarna de volledige videomap weggedaan. ook niets. dit hielp dus niet.
ik heb een patch gedownload.. nu, daarvan weet ik niet of alles goed gegaan is. de patch dus gedownload en het bestand werd geinstalleerd. terug het spel geprobeerd, zonder succes.

toen las ik dat er misschien iets aan het geluid moest worden veranderd. maar dat vind ik dus niet op mijn pc om dat te veranderen. ik kan enkel de hertz veranderen en dus niet dus niet het aantal bits.. ligt dit aan het feit dat ik xp heb of aan realtek.. geen idee..

ik ben geen computerwonder, dus hopelijk is er iemand die me kan helpen.. kvind het echt verschrikkelijk dat ik er speciaal een nieuwe videokaart voor gekocht heb en dan nog eens de prijs van het spel zelf, en dat het dan nog niet werkt..

bedankt aan iedereen die kan helpen!

• Baazie
  • Niet online
herinstallatie al geprobeert, wellicht kan je nieuwe videodrivers downloaden,
doen alle andere spellen het wel goed ?

Verwijderd

Topicstarter
CPU
Minimum: Intel Pentium 4 / AMD 64 3200+
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz

CPU Speed
Minimum: 3.0GHz or better
You Have: 2.99 GHz

PASS
System RAM
Minimum: 512MB RAM (XP)/1GB RAM (Vista)
You Have: 1023 MB
PASS
Operating System
Minimum: Windows XP / Windows Vista
You Have: Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 22600)
PASS
Video Card
Minimum: Shader 3.0 or better, 256MB Nvidia GeForce 6600GT/ATI Radeon 1600XT or better
You Have: ASUS EAH3450 Series (ATI display adapter (0x95C5))
PASS
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 256 MB , You have - 1.0 GB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 3.0
Pixel Shader Ver.: Required - 3.0 , You have - 3.0

Sound Card
Minimum: Yes
You Have: Realtek HD Audio output

Free Disk Space
Minimum: 8 GB
You Have: 183.3 GB

dit heb ik gekopierd uit "can you run it". hopelijk zijn jullie hier iets mee.
xfire heb ik (bij mijn weten) niet, firewall is uitgeschakeld, antivirus ook al eens uitgeschakeld..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het spel al een paar keer opnieuw proberen installeren..
met andere spellen heb ik nog nooit een probleem gehad. het is de eerste keer dat ik zo iets voor heb..

• jdm8
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Gebruik alsjeblieft de edit knop als je iets teo te voegen hebt. ;)

Heb je de nieuwste drivers geinstalleert voor je videokaart? En bij het wisselen na de nieuwe videokaart de oude drivers goed!! verwijderd? (indien je oude kaart van Nvidia was vooral).

[ Voor 6% gewijzigd door jdm8 op 12-01-2009 16:30 ]

• Cr1mp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-11 04:40
3- Enable Stereo MIX, Vista RealTek

-Start, control panel
-Hardware and Sound
-Sound
-Recording Tab
-Right Click in window, chose "Show Disabled Devices"
-"Setero MIX"appeared, Right Click and choose enable
-OK

dat werkte voor mij ... miss ook bij xp?

Verwijderd

Topicstarter
na nog een uur zoeken wil ik zeggen dak ik het antwoord gevonden heb..

For XP:
Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager -> Sound, Video, Game Controllers -> DISABLE Unimodem Half-Duplex Audio device

dit was de oplossing bij mij.
hopelijk kan het nog andere mensen helpen!

bedankt voor de hulp!

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 18:38 ]

• Cr1mp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-11 04:40
zat dus aardig in de richting :+

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:30

DMDude

Enjoy the silence....

Zie een topic van mij.
Ik had ook problemen met het zwarte scherm bij het opstarten van CoD5.
Bleek uiteindelijk aan de drivers van de Realtek HD Audio te liggen.
Ga naar de website van Realtek, download de drivers voor HD Audio. Je kunt kiezen voor een exe-bestand, is lekker makkelijk installeren.

Bij mij werkte het in ieder geval :P

[ Voor 19% gewijzigd door DMDude op 20-01-2009 07:55 ]

Pagina: 1