Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi tweakers

Ik wil het spel farcry2 spelen, echter heb ik geen geluid

eerst even een paar specs:

- 8800 GT
- EMU1212m
- E6850 @ 3GHz
- Roland Edirol M-16 DX
- 2 x KRK Monitor boxen

wat ik zelf al heb gedaan:

- NVIDIA drivers ge update
- EMU1212m drivers ge update
- configscherm aangepast
- Edirol M-16 DX mixer aangepast

dit vind ik op de farcry website:

Minimum Requirements
CPU: Pentium 4 3.2 Ghz, Pentium D 2.66 Ghz, AMD Athlon 64 3500+ or better
Graphics: NVidia 6800, ATI X1650 or better - Shader Model 3.0 - 256 MB
DirectX 9c
RAM: 1 GB
Hard Drive Space: ~12GB
Optical Drive: DVD Drive

Recommended Requirements
CPU: Intel Core 2 Duo family, AMD 64 X2 5200+, AMD Phenom or better
Graphics: NVidia 8600 GTS, ATI X1900 or better - Shader Model 3.0 - 512 MB
RAM: 2 GB+
Hard Drive Space: ~12GB
Optical Drive: DVD Drive
Sound: 5.1 sound card recommended

Op de farcry website heb ik wel zien staan dat een 5.1 soundcard nodig is.
ik maak gebruik van de EMU1212m ( dit is niet echt een ''game kaart maar meer voor audio bewerking'' )

weet iemand hier meer over?

Gr,

Irshad

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:51
Grote kans dat je op je moederbord een geluidskaart heb zitten, zou je het daar eens mee kunnen proberen (via het configuratiescherm die geluidskaart als uitgang instellen). Ik kan me namelijk prima voorstellen dat het via je studio-geluidskaart wel eens niet kan werken.

• SoundLab
ik heb inderdaad ook wel onboard geluid wat ik niet gebruik..
deze zet ik altijd uit, als ik me onboard geluid aan zet, gaat het geluid nog steeds nog mijn mixer heen en daarna pas naar mijn boxen, kan het ook aan de mixer liggen?
mijn mixer is weer aangesloten op mijn EMU kaart, dus als ik mijn onboard geluid aanzet, is er geen aansluiting naar de boxen, deze werken op een grote jack aansluiting..
en naar mijn weten zijn de instellingen op de mixer gewoon goed..

[ Voor 22% gewijzigd door SoundLab op 12-01-2009 14:40 ]

• Invisible_man
Probeer het dan eens zonder mixer (daarmee bedoel je gewoon een mengpaneel?) door een koptelefoon direct in je geluidskaart te steken bijvoorbeeld. Maar als je met je Emu geluidskaart normaal wel geluid hebt via je mixer en alleen vanuit Far Cry 2 niet, dan lijkt het mij dat die mixer en de daarop aangesloten versterker en speakers het verder wel doen.

• SoundLab
ja precies..

ik heb ook al mijn koptelefoon in de pc zelf gestoken ( aan de achterkant heb je een groene,blauwe roze, zwarte aansluiting waar je je koptel in kan doen ) maar in geen enkele kleur krijg ik geluid, ook niet eens muziek, terwijl ik het wel in het config scherm naar mijn onboard geluid heb gewijzigd..

• Invisible_man
Hij moet iig in de groene aansluiting zitten. Verder zou je de schuifjes in de volumemixer van windows na kunnen lopen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FarCry 2 is inderdaad niet het meest geweldige spel icm geluidskaarten. Op Audigy kaarten zorgt het spel voor BSOD's, en er liep nog een topic van iemand met een pro-kaart waar het ook niet op werkte. Ik denk dat on-board de enige 'oplossing' (workaround) is.

• SoundLab
Hey het is me gelukt om met een koptel op mijn onboard kaart geluid te krijgen op het spel!

iedereen bedankt voor het advies!

Gr,

Irshad

[ Voor 61% gewijzigd door SoundLab op 12-01-2009 23:10 ]

Pagina: 1