Toon posts:

VPN opzetten lukt, maar RRAS sterft telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik trek me de haren uit het hoofd... ben nu al weken bezig... |:(

Om een VPN verbinding te kunnen realiseren heb ik op de W2003 server een werkende rras nodig. Op de bestaande server kreeg ik dat niet voor elkaar, de service kon niet worden gestart wegens een probleem. Omdat deze server al lang draait, dacht ik er goed aan te doen om een tweede server helemaal opnieuw op te zetten en daarmee het probleem op te lossen.

Dat lukt prima, maar telkens gaat er na een tijdje toch weer iets mis waardoor ik weer datzelfde probleem krijg. In de event log zie ik dat de "currently configured authentication provider failed to load and initialize succesfully. These workstations have sessions with open files on this server:"
En dan zou ik een vermelding van een werkstation verwachten, maar die komt er nooit. (Het is precies hetzelfde als op de oude server.)
Vervolgens staat er in het log dat RRAS stopt. RRAS terminated with server specific error 3661 (0xE4D).

Ik heb nu al diverse keren deze server geïnstalleerd, telkens andere volgorde aanhoudend van zaken instellen etc, maar iedere keer gaat het toch weer fout. Vandaag dacht ik dat ik het helemaal voor elkaar had, alles draaide perfect, maar na een reboot weer dit probleem. Wat kan dat toch zijn? 8)7

Voor alle duidelijkheid: alle MS updates zijn geïnstalleerd, verder hoeft-ie alleen maar te werken als SQL server, fileserver, webserver, DHCP en DNS. En die laatste 2 heb ik nog niet geïnstalleerd, omdat de oude server nog actief is op het netwerk.

Hans

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 15:18 ]