dual channel, slot 1 en 3 of 2 en 4

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 11:27
Beetje gekke vraag, maar na een uitvoerige search kan ik het antwoord op mijn vraag niet vinden.

Ben bezig nieuwe pc te bouwen rond een MSI p43 NEO F. De dual channell geheugen modules van OCZ (reaper series) komen helaas in de knel met de Scythe Mugen. Mijn idee was het om dan ipv slot 1 en 3, de sloten 2 en 4 te gebruiken. Dat zijn per slot van rekening ook dual channel sloten.

Vraag is alleen: kan dit of moeten slot 1 en 3 al gevuld zijn voordat 2 en 4 ook worden gebruikt. De manual suggeert van wel.

Wie weet meer :P

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:22
Kan volgens mij gewoon. Maar je had het ook gewoon eventjes kunnen proberen natuurlijk ;)

The devil is in the details.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Als in de manual staat dat je bepaalde sloten eerst moet vullen is het geen optie dat niet te doen. Dit ivm met termination en echo's op de signaalpaden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 16:08
Ik heb de MSI p45 neo-f, en in de handleiding staat dat je sowieso een reepje in het eerste slot moet hebben als je wil dat hij het doet..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De manual suggeert van wel
Mooi. Maar waarom open je hier dan een topic voordat je het zelf geprobeerd hebt of het werkt? Je hebt een duidelijke aanwijzing dat het wel zou kunnen, geen enkele aanwijzing dat het niet zou kunnen. En je hebt alle onderdelen in huis om dat te doen.

We verwachten dat je doet wat je zelf kunt voor je een topic start. Hier heb je overduidelijk nog iets wat je kunt doen, dus dit topic is voorbarig.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.