Descent franchise herrezen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Zal het dan gaan gebeuren? Een vervolg op mijn favoriete franchise?

Interplay lijkt zijn oude franchises nieuw leven in te blazen :
"The Company is now focused on a two-pronged growth strategy. While the Company is working to secure funding for the development of a MMOG based on the popular “Fallout” franchise, the Company is at the same time exploring ways to leverage its portfolio of gaming properties through sequels and various development and publishing arrangements. The Company is planning, if the Company can obtain financing, to develop sequels to some of the most successful games, including Earthworm Jim, Dark Alliance, Descent and MDK. The Company has reinitiated its in-house game development studio, and has hired game developers. Initial funding for these steps will mainly derive from the remaining proceeds from the sale of “Fallout” and license arrangements that the Company enters into."
Daarnaast heeft ze de rechten voor Descent 21 Oktober 2008 opnieuw geregistreerd bij de USTPO

Ook is er een forum geopend
http://interplay.com/forums/viewforum.php?f=42

Het zal toch niet!

Meer mensen goede herinneringen aan Descent?

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Descent heb ik vroeger veel gespeeld maar ik denk dat het concept niet meer helemaal up 2 date is. Zal een nieuwe Descent nog wel mee kunnen komen in het hedendaags FPS geweld?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor de Wollef schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:20:
Descent heb ik vroeger veel gespeeld maar ik denk dat het concept niet meer helemaal up 2 date is. Zal een nieuwe Descent nog wel mee kunnen komen in het hedendaags FPS geweld?
Van welk spel is het concept nog wel 'up 2 date'? Dat zijn een handjevol en daar zitten geen remakes tussen.

Een Descent in een groot alien schip (en het interieur van planeten, natuurlijk) met hedendaagse graphics zou best kunnen werken. Maar je hebt best wel kans dat ze van het originele concept licht afstappen om de common gamer die snel last heeft van motion sickness op zijn wenken te bedienen.

Heheh... Descent... Weet nog wel dat ik altijd, na het opblazen van de reactor, wachtte totdat de timer bijna was afgelopen aan het einde van het level voordat ik door de einddeur heen ging. De damesstem die aftelde was briljant en zorgde in de latere levels voor adrenaline-momenten om, voordat de timer afloopt, het einde van het level te halen.

Eén van de weinige spellen die echt gebruik maakt van de drie dimensies. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 21:12
Geniaal spel, het eerste true 3d spel en de netwerkplay was fenomenaal !
Wat heb ik veel met mijn computer door de straat gezeuld om te gaan descent-en bij maatjes van me.

De opvolgers konden me helaas niet zo bekoren, toen speelde ik al meer quake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Descent was geweldig. Een van de weinige spellen die perfect speelde met de muis in de ene en de joystick in de andere hand. Het had daarom een speciale 'feel to it'.
Het probleem was echter dat het heel makkelijk was om totaal te verdwalen nadat je meerdere malen over de kop was gegaan. Er was niet echt een boven of onder en dat wekt verwarring.
Dat was voor mij altijd het fundamentele minpunt van de spelreeks en allicht de reden dat de populariteit afnam.
Over al je 6 assen kunnen draaien/bewegen en die vrijheid efficient toepassen in een gevecht is misshien ook niet echt voor iedereen leuk om te leren. Het duurt effies voordat je het een beetje goed kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

(ik vind MDK veel groter nieuws eigenlijk, maar dat terzijde :p)

Het probleem met Descent is dat het enkel goed speelbaar was met een joystick erbij en vandaag de dag zijn er veel minder gamers met een joystick dan vroeger. Op een spelconsole met dual analoge controllers zie ik echter nog wel een potentiëel voor succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Descent kreeg ik ook wel eens braakneigingen van... Zucht...Mooie tijden..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Met alleen een remake van het originele MDK zou ik superblij worden :) Descent is ook zo'n geweldige game maar betwijfel of dat nu nog 'vet' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Descent heb ik inderdaad wel super vaak gespeeld op LAN's. Goede sfeer ingame, origineel, behendigheid nodig (het was niet makkelijk om er zo maar even mee te beginnen) en zelf bedachte " follow the leader " minigames die we speelden. Those were the days!

Afbeeldingslocatie: http://gamasutra.com/features/20060428/descent.jpg

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
MDK heeft imo helemaal geen remake nodig! Geweldig spel, in z'n oorspronkelijke vorm. :)
Interplay heeft een paar mooie franchises, de Descent-reeks is ook altijd wel populair geweest. En Earthworm Jim ook, iig de 2d-platformers. Ik zie een terugkomst van deze franchises wel zitten, zeker als ze kwalitatief met Fallout 3 mee kunnen komen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Descent II heb ik nog origineel staa. Paar jaar geleden voor een hele euro bij de Intertoys uit de bakken gevist. Helaas is de doos een klein beetje beschadigd bij mijn verhuizing (wat kleine deukjes en krasjes), maar verder nog helemaal goed en bijna 3D ook :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:16

denivan

de enige

Descent...m'n geheugen is wazig, maar volgens mij heb ik dit jaren geleden gespeeld thuis met een VR helm op m'n kop (geleend van een bevriende computershop). Als ik me goed herinner kon je dan gewoon "rondkijken" door je kop te draaien en het beeld paste zich aan. In het begin had deze manier van spelen een heel grote misselijkheidsfactor, maar na wat wennen was het super fun.

Die VR helm is uiteindelijk ook extreem geflopt (was ook heel duur), maar 't was toch fun ! ;)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cyphax schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:03:
MDK heeft imo helemaal geen remake nodig! Geweldig spel, in z'n oorspronkelijke vorm. :)
Interplay heeft een paar mooie franchises, de Descent-reeks is ook altijd wel populair geweest. En Earthworm Jim ook, iig de 2d-platformers. Ik zie een terugkomst van deze franchises wel zitten, zeker als ze kwalitatief met Fallout 3 mee kunnen komen.
Ik bedoel met remake meer het behouden van alle originele levels etc. alleen dat ze t grafische deel oppoetsen, verder was t echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Cartman! schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:50:
Ik bedoel met remake meer het behouden van alle originele levels etc. alleen dat ze t grafische deel oppoetsen, verder was t echt briljant.
Zelfs grafisch vind ik 'm nog steeds mooi. :)
Ik weet niet of zo'n remake wat toevoegt eigenlijk. Dan zie ik net zo lief een mooi vervolg. Ik heb trouwens MDK2 nog nooit gespeeld. Ik ben benieuwd of ik daar wat aan mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cartman! schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:50:
[...]

Alstublieft. Open-source. Je hebt alleen de originele databestanden nodig (gepatched naar versie 1.4a).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Je maakte me enorm blij toen ik je bericht las maar t gaat over Descent en niet over MDK waar ik t over had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cartman! schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:20:
Je maakte me enorm blij toen ik je bericht las maar t gaat over Descent en niet over MDK waar ik t over had ;)
Oh, sorry. Las over de reactie heen waarop je reageerde.

Evengoed help ik met hopen op een nieuwe MDK, ondanks dat het niet thuis hoort in dit topic. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:01

Vrijdag

De Zwarte

Descent O+ Toen ik dat voor het eerst speelde heb ik geloof ik een hele dag in de eerste paar mappen rondgedwaald, ik was elke keer de weg kwijt :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
En de stress van het wegwezen als je de core van de mijn kapotgeschoten had. Eerst met het zweet op het voorhoofd naar de exit zoeken (die je wel voordat je de strijd aanging had gelocaliseerd maar door die 360 vrijheid niet meer kan vinden :+) en dan feestvieren omdat het gelukt was. :)
Dat element hoop ik bij een nieuwe Descent wel terug te zien, voegt erg veel spanning toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ik heb descent uitgespeeld met mijn toetsenboard en muis. ging prima. Ruige eindbaas alleen!
Hier de shareware eindbaas: :)

http://www.youtube.com/watch?v=tIZPpPZHJHc

[ Voor 54% gewijzigd door Dinictus208 op 15-01-2009 15:37 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi speelgoed - hopen dat hier en nieuwe versie van komt inderdaad.
Ik hoop wel dat ze wat aan de systeemeisen doen dan, in de eerste Descent was volgens het tekstfiletje de systeemeis voor 640x480 op hoog detail "a 486DX2/66, 16 MB RAM, a high end videocard, and a love of slideshows" en ik haat diashows. :/
Pagina: 1