• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met dfs wat we hier gebruiken

eerst even een kleine uitleg van de situatie:

serverA = hoofdlocatie
serverB = nevenlocatie

We zijn nu dfs aan het instellen voor bestaande mappen. dit is een voorbeeld situatie

serverA heeft een ordermap met de naam 12345
serverB heeft een ordermap met de naam 12345

allebei de mappen bevatten verschillende data en ze moeten met elkaar gelijk getrokken worden. Nu is het zo dat als je dfs instelt dat je eerst een primairy server moet opgeven, hier geef ik dus serverA op als primairy server. als hij nu begint met synchroniseren gooit hij eerst eerst de map leeg op serverB en gaat dan pas synchroniseren. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dat hij overeenkomende bestanden vervangt is logisch maar dat hij gewoon eerst heel de folder leeg gooit lijkt me niet de bedoeling. Weet iemand wat hier de oorzaak van is en hoe je het kan voorkomen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me vrij logisch, jij wijst een folder aan als tweede target die niet aan de specificaties voldoet, namelijk LEEG ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hoe regel je het dan als je bijvoorbeeld een recovery moet doen als één van de server defect is en je alle data terugzet met een backup.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als het goed is mikt ie de bestaande content in een (hidden) folder DfsrPrivate\Preexisting

gewoon uit laten syncen en dan de data uit deze map op de oorspronkelijke plaats terugzetten (zodat het naar de andere server wordt gesynced) en voila.

A wise man's life is based around fuck you