Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Ik probeer een product te maken die als deze ergens naartoe beweegt en er tegenaan komt een contact maakt om elektrische stroom door te geven. Maar ik ben helemaal niet thuis op dit gebied, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Stel je voor dat er een blok van 50 x 50 x 50mm tegen een ander blok komt met dezelfde afmetingen, dit gaat niet door de mens maar bijvoorbeeld omdat deze tegen elkaar aan rijden. Dan moeten er 2 punten komen waarop een contact wordt gemaakt om stroom door te geven (+ en -). Ik had al zitten denken aan pinnen die in conische gaten komen, dan kunnen de pinnen nog wat "zoeken". Het is namelijk geen garantie dat de blokken exact recht tegen elkaar komen, dus moet er wat speling zijn. Dat conische kost voor mij te veel ruimte en dus zoek ik wat anders. Ik heb al wat zitten zoeken en kwam bijvoorbeeld op dit uit:

http://shop.conrad.nl/mod...-sleepcontact/214266.html

Geen idee of dit wat is. Ik heb me best gedaan maar ik kan niks vinden. Eigenlijk weet ik niet eens wat ik precies zoek...

Ik hoop dat jullie een idee hebben of in ieder geval namen van de spullen kunnen noemen waarnaar ik op zoek ben.

EDIT:

Ik ben nog wat vergeten. Ik heb ook wat gelezen over inductie. Dan kan ik wel gebruik maken van een punt en iets conisch zodat er een zoekmogelijkheid is. En het is beter tegen vocht, omdat het voor buiten is.

Maar wat voor spoelen heb ik daarvoor nodig? Hoeveel wikkels? Welke afstand, is er bij de afstand een tolerantie of moet het exact gaan?

Alleen begrijp ik dus van inductie ook vrij weinig. Denk dat dit te ingewikkeld voor mij is en dus zal het wel op de minder mooie (eerste) manier gedaan moeten worden.

[ Voor 22% gewijzigd door FerdiV op 12-01-2009 13:53 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 09:32
Voor je uberhaupt aan een bethode gaat denken is het handig om te weten wat de energie-vereisten zijn. Inductie is bijvoorbeeld een leuke contactloze techniek, maar de verliezen zijn relatief hoog en je kan er niet zoveel energie doorheen pompen (andere Tweakers kunnen vast wel wat praktische getallen geven bij inductie).

Hoeveel speling heb je eignelijk nodig? Moeten de objecten elkaar op totaal willekeurige plaatsen kunnen raken? Of zullen ze altijd op ongeveer dezelfde plek raken?
Als de de objecten altijd op dezelfde hoogte zijn, zou je rondom 2 horizontale strips kunnen maken, waarvan de ene een + pool en de andere een - pool is.

Je beschrijving is trouwens erg vaag en geeft heel weinig context. Ik heb dus hier maar even een schot in het donker gedaan. Meer informatie zou zeker welkom zijn als je van 'ons' een goede oplossing wilt horen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• FerdiV
Heb iets gevonden wat misschien wel wat voor mij is. Dit zijn pinnen die inveren, zodat als de ene het raakt de tweede pin ook nog aan zijn contact komt omdat de andere doorveert.

Het zijn "spring probes"ook wel "pogo pins" genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://www.connect2it.com/images/side_image_battery_contacts.gif

Weet iemand hier de Nederlandse benaming voor?

[ Voor 14% gewijzigd door FerdiV op 14-01-2009 12:06 ]

• mrcitroen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:01
Wat jij zoekt zijn naalden die onder andere in die industrie gebruikt worden om printplaten te testen.
Dit gebeurt d.m.v. een zogenoemd "bed of nails".
Op elk net van een te testen print komt zo'n naald en de daarop aangesloten tester kan zo componenten incircuit testen op waarde / werking enz.

Deze naalden zijn in verschillende diameters en soorten verkrijgbaar.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh.. of n setje magneten en reed contacten.. reageert als de magneet dicht genoeg bij is, en kan je in het blok verwerken (zonder uitsteeksels)..

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Radio technologie. Hoogfrequent iets uitzenden op de ene en op de ander de ontvangst meten, bij een bep. signaalsterktekan je iets laten triggeren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• FerdiV
@mrcitroen: Bedankt voor je antwoord :)
memphis schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:13:
Radio technologie. Hoogfrequent iets uitzenden op de ene en op de ander de ontvangst meten, bij een bep. signaalsterktekan je iets laten triggeren.
Het is om stroom over te brengen. De lader aan de ene kant geeft 34V gelijkspanning met 3,4 A. De accu aan de andere kant is 10Ah 24V.
AlexanderB schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:19:
euh.. of n setje magneten en reed contacten.. reageert als de magneet dicht genoeg bij is, en kan je in het blok verwerken (zonder uitsteeksels)..
Ik heb idd ook al gezocht naar zoiets. Maar ik denk dat ik dan zelf moet gaan zoeken naar magneten en contacten en dan maar hopen dat het werkt. Ik zoek iets standaard het liefst. Female en male met magneet als set en klaar. Zo'n reed contact is toch meer een component dat aan- of uitgeschakeld kan worden en dan een signaal bijv. doorgeeft?

[ Voor 45% gewijzigd door FerdiV op 16-01-2009 13:16 ]

Pagina: 1