PW - HD's sorteren op prijs per GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
L.S.,

Is het geen idee om de de harde schijven in de pricewatch te ordenen met een mogelijkheid om een prijs per GB te tonen en erop te sorteren? Da's voor velen toch een interessant selectiecriterium...

Wellicht het overwegen waard? :)

(P.S.: is dit nooit eerder overwogen, zo nee waarom niet?)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het idee is wel leuk, echter is speciaal voor 1 cat dat te devven is misschien een beetje overdone. Daarnaast zou je voor andere cats ook zulke dingen kunnen bedenken en dan ben je nog wel even zoet. Dunno hoe de devvers hier over denken maar mij lijkt het een beetje zonde van de resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit hoort niet in GR. Ik gooi 'em naar PW, mogen ze 'm daar desgewenst naar LD doorschuiven :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Als het je een unique selling point op je website oplevert, is zoiets toch nooit overdone...

Als iedereen zijn producten via t.net gaat 'pricewatchen' wegens unieke mogelijkheden, levert het m.i. meer op dan t kan kosten?

:P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ramzzz schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:54:
Als het je een unique selling point op je website oplevert, is zoiets toch nooit overdone...

Als iedereen zijn producten via t.net gaat 'pricewatchen' wegens unieke mogelijkheden, levert het m.i. meer op dan t kan kosten?

:P
Ik denk dat t.net constant bezig is om zich te onderscheiden met nieuwe functionaliteiten en het zou ook nog eens zomaar kunnen dat andere wat belangrijker zijn en voorrang hebben op de dev agenda ;)

Nogmaals, ik heb hier geen inzicht in dus dit is iets voor de devvers en de PW Managers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Daar hebben we ons hoofd wel eens over gebogen, maar het is een lastig verhaal. Als eerste argument geldt inderdaad dat er geen andere categorieën zijn waar deze functie nuttig zou zijn, dus de prioriteit is in beginsel vrij laag.

Dan komt er het probleem van welke prijs pak je, de minimum / maximum prijs, of iets daar tussen in? En hoe betrouwbaar zijn de minimum en maximum prijzen? Een minimum prijs vermenigvuldigd met het aantal gigabyte kan immers een exponentieel vertekend beeld geven. En hoeveel zegt het nou eigenlijk over een hardeschijf, er zijn immers andere kenmerken die de boventoon kunnen voeren. Bovendien is dit dan voor elke schijf in de Pricewatch verschillend, terwijl het het misschien liever per merk of formaat zou willen bekijken.

Al met al een feature die goed uitgedacht zal moeten worden.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Jimp schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:57:
Daar hebben we ons hoofd wel eens over gebogen, maar het is een lastig verhaal. Als eerste argument geldt inderdaad dat er geen andere categorieën zijn waar deze functie nuttig zou zijn, dus de prioriteit is in beginsel vrij laag.

Dan komt er het probleem van welke prijs pak je, de minimum / maximum prijs, of iets daar tussen in? En hoe betrouwbaar zijn de minimum en maximum prijzen? Een minimum prijs vermenigvuldigd met het aantal gigabyte kan immers een exponentieel vertekend beeld geven. En hoeveel zegt het nou eigenlijk over een hardeschijf, er zijn immers andere kenmerken die de boventoon kunnen voeren. Bovendien is dit dan voor elke schijf in de Pricewatch verschillend, terwijl het het misschien liever per merk of formaat zou willen bekijken.

Al met al een feature die goed uitgedacht zal moeten worden.
En als je dan een min/max-grafiekje bakt, met daarin verwerkt de volledige bandbreedte van prijzen per GB per product, wanneer je in de specs kijkt? Dan kun je een 'gemiddelde prijs per GB'en/of de 'min/max prijs per GB' in de lijst zetten, en dat in de specs verduidelijken met een grafiekje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15

player-x

Disruptive by design

Jimp schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:57:
Er is ook geen andere categorie waar dit zo belangrijk/makkelijk is.
Er zijn twee voornaamste redenen om een HD te kopen, 1: voor OS en programma's 2: voor A/V opslag, en de tweede categorie groeit behoorlijk vooral onder T-net gebruikers als alternatief voor CD/DVD-R, en vooral deze categorie heeft veel baat bij een "Prijs per GB" verhouding
Dan komt er het probleem van welke prijs pak je, de minimum / maximum prijs, of iets daar tussen in?
Persoonlijk zou ik voor minimum prijs kiezen maar gemiddelde prijs kan ik ook mee leven ;)
En hoe betrouwbaar zijn de minimum en maximum prijzen? Een minimum prijs vermenigvuldigd met het aantal gigabyte kan immers een exponentieel vertekend beeld geven.
De prijzen van HD's zijn imo behoorlijk betrouwbaar, die kloppen over het algemeen aardig.
En hoeveel zegt het nou eigenlijk over een hardeschijf, er zijn immers andere kenmerken die de boventoon kunnen voeren.
imho is dat totaal niet belangrijk voor de doel groep van prijs/GB gebruikers, en waar dit wel van belang is kunnen de belangrijkste sorteer keuzes nog steeds gemaakt worden.
(bv 5400 versus 7200rpm voor de WD GP of Samsung EcoGreen serie)
Bovendien is dit dan voor elke schijf in de Pricewatch verschillend, terwijl het het misschien liever per merk of formaat zou willen bekijken.
Dat kan toch nog steeds die instellingen zijn er al in de zoek opties aan de zijkant

Hardware.no doet het en ik vind het een makkelijke indicatie en scheelt me een hoop rekenwerk om uit te rekenen welke schijf het goedkoopste is voor mij
(heb een 12TB 36 HD's A/V server maar de mijn server is iets groter dan de gemiddelde gebruiker ;-)
Ramzzz schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:04:
En als je dan een min/max-grafiekje bakt,
Grafiekjes passen niet echt tussen de kolommen van de PW ;)
Tenzij je er een soort Java pop-up van zou maken, maar dat is 1: imho niet echt belangrijk en 2: kost een berg bandbreedte

[ Voor 25% gewijzigd door player-x op 10-02-2009 12:00 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:15

player-x

Disruptive by design

bump

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Pagina: 1