Toon posts:

Dell Mediadirect verknalt opstarten dell laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

Ik heb een dell inspiron 1525. Deze werd geleverd met Windows Vista. Dit heb ik er af gegooid door een xp cd erin te gooien, te formatteren via de setup (gewoon de hele zichtbare schijf)... Daarbij zijn alle partities incl. recovery verwijderd en alles is bij elkaar gegooid. Deze xp installatie is vrij nieuw en het kost mij altijd ong. 2 dagen om het zo te krijgen zoals ik het graag wil hebben.

Vanmorgen moest ik om 08:00 AM inloggen voor mijn vakinschrijving universiteit en met m'n slaperige kop druk ik op het mediadirect knopje. Ik zal alle crisis en scheldwoorden die ik richting m'n scherm heb gegooid hier niet neerzetten maar waar het, na wat onderzoek, op uit blijkt te komen is het volgende. De mediadirect knop reageert met een hda partitie die dus nog wel op de pc stond. Hierop staan de gedeeltelijk files van mediadirect. Dit programma start op door de complete partitietabel (?) aan te passen. Echter, mediadirect, goedkope rotzooi die het is, loopt natuurlijk vast zo gauw het niet direct tegenkomt wat het tegen moet komen. Blijkbaar is dat het geval geweest...

Ik maak verder altijd gebruik van sluimerstand. Nu blijkt het dus zo te zijn dat als je in sluimerstand afsluit en opstart via de mediadirectknop na het installeren van een ander besturingssysteem via de voorbeschreven methode er iets verkeerd gaat waardoor er alleen overblijft: error loading operating system.

Nu heb ik de dell media direct recovery disk gebruikt. Bootcd van gemaakt, repair gedaan en nu blijft de melding over; loading pbr entry 01, bad pbr entry...

Vraag is, hoe ga ik dit oplossen zonder dat ik moet herinstalleren??? Ik heb er geen tijd voor, geen zin in en vraag me af, zoals blijkbaar wel meer mensen, waarom Dell zo'n zelfdestructieknop op hun laptops levert.

Via internet kom ik geen bruikbare oplossingen tegen helaas..

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10
Ik heb toevallig gister hetzelfde gehad, ik heb al diverse dingen geprobeerd windows repair, partitie verwijderen die door die Dell ellende is aangemaakt etc. Maar niks schijnt te werken, ik stop er in ieder geval niet meer tijd en ga voor de herinstallatie. Maar dan eerst met een partion magic echt alle partities verwijderen zodat die dell ellende echt niet meer terug komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook opgegeven, vrij veel data kwijt helaas... Op dit moment ben ik een tip aan het volgen om via een live cd van ubuntu het volgende commando uit te voeren >

sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sda

dit zou alles moeten wissen incl. die fda partitie van md2 }:|

daarna hopen dat een fresh install van winxp gaat werken en ik van die zelfdestructieknop verlost ben. Als je op internet gaat zoeken hebben trouwens echt drastisch veel mensen last van dit probleem en Dell heeft gewoon nog steeds geen panklare how-to... Zegt wel wat over het merk denk ik :Y

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen zie ik niet in wat dat met Windows te maken heeft? :)

>> CSL omdat het hier om een typisch verschijnsel gaat wat bij Dell laptops speelt en niet een Windows functie betreft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmja, gelijk heb je... Feit blijft wel dat het een heel irritant probleem is als er een oplossing komt zal ik 'm ook zeker posten in dit topic

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wel vervelend. Wanneer de recovery partitie nog bestaat, zou ik deze compleet wissen. Volgens mij gaat het hier om een 'EISA' partitie, die je niet op een normale manier kan wissen. Maar met een tooltje als Ranish of Diskpart moet het volgens mij wel kunnen.

zie b.v. hier: http://www.mydigitallife....ostic-partition-in-vista/

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:08
Mocht je media direct in de toekomst willengebruiken dan moet je je fresh install met de media direct cd starten ipv het besturingsysteem. Ik heb hier een dell laptop waarop media direct, xp, vista, feodora en OSx stabiel en in harmonie naast elkaar draaien. Het crashen van media direct zou niet tot een defecte partie tabel horen te leiden. Het zou er alleen voor zorgen dat je de volgende keer naar media direct boot. DIe afsluiten en dan zou alles weer normaal moeten zijn. Mocht MD er helemaal niet op staan dan boot ie gewoon in het main OS.

Aangezien je direct XP geïnstalleerd hebt is je enige herstel mogelijkheid proberen een fix mbr te doen met de xp cd. Als dat niet werkt zou ik er verder geen tijd aan besteden.Let wel op. Media direct zorgt dat je extended partitie met mediadirect primair en bootable wordt. Je zal dus eerst je xp partitie bootable moeten flaggen voordat je het mbr kan fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 13-01-2009 11:22 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

FikkieHo

Wokmaster

hehe, ik had dus ook zo'n probleem gehad. Jammer genoeg deed niks het, na veel rompslomp heb ik dan alle partities weg moeten gooien en win xp er maar opnieuw geinstalleerd, bij mij was het namelijk zo:

MD crashed, dus ik laat het achterwege, win vista eraf en xp erop. Per ongeluk op MDknop gedrukt. En toen kwamen de problemen, mijn laptop startte standaard van MD die dus vastliep, ik kon niet meer op xp kopen. Maar op 1 of andere manier kon ik ook niks meer met de andere schijven doen.. Gelukkig zat er geen data op aangezien hij net nieuw was. Dus met ultimate bootcd maar alle partities laten weghalen, xp installeren en klaar..

Als het dus echt niet lukt, dan lukt het ook niet.. Een herinstall is dan helaas noodzakelijk, en geloof me, ik heb ook heel lang zitten puzzelen om mijn net gereedgemaakt laptop weer te formatteren.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook gewoon rete irritant! Het is me uiteindelijk dus gelukt door te formatteren met datadestroyer in ubuntu. Eerste wat ik deed nadat xp er weer op stond was drivers installeren, het ding in sluimerstand afsluiten en op de zelfdestructieknop drukken. Gelukkig geeft hij nu alleen nog maar een soort mediadirect bios schermpje weer en gaat hij daarna direct door naar windows. Heb nu gelukkig ook de volle 160 gig van de schijf beschikbaar voor de windows partitie :)
Pagina: 1