[Asus A8N SLI-D] winxp install op raid 0

Pagina: 1
Acties:

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik ben nu al enkele dagen aan het proberen om windows xp pro sp3 te installeren op mijn pc. Aangezien mijn floppydrive niet goed werkt, heb ik deze losgekoppeld. Nu ben ik bezig me het maken van een installatiecd met mijn raid drivers via Nlite. Alleen hierbij gaat het steeds niet goed.

Bij het gebruik van de volgende link: Gebruikte handleiding + driver krijg ik bij het gebruik van de legacy drivers constant dat windows herstart. De andere drivers geven of geen resultaat of het zelfde resultaat.

Nu wil ik het gaan proberen via de drivers, welke geleverd zijn op mijn moederbord cd. Alleen is de vraag welke drivers moet ik gebruiken. op de cd staan in de map WinXP => IDE de volgende mappen:
  • Pataraid
  • Raidtool
  • Sata_ide
  • Sataraid
Welke inf files moet ik toevoegen en in welke modus (pnp / textmodus).

Het betreft een Asus A8N SLI-Deluxe (nvidia raid) waarop een Raid 0 array is geplaatst.

Alvast bedankt.

huidige opstelling

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
De meest recente versie van Nlite zou automatisch moeten detecteren welke versie van welke driver je nodig hebt.

Maar goed, uit mijn hoofd (tis een tijdje terug)....

Je moet de drivers die noodzakelijk zijn om het OS van te booten in TEXTMODE installeren. Alle overige drivers installeer je in PNP mode.

Maar hoe dan ook. Als je de drivers slipstreamed via Nlite zou die zelf al moeten weten welke driver. (Hier hebben ze toentertijd zelfs Nlite speciaal voor gepatched).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29
Hangt af van welke modus je geselecteerd hebt in je BIOS. Raidtool zal wel geen optie zijn, maar de andere drie kun je waarschijnlijk uit kiezen in het BIOS. Even nakijken dus en de betreffende versie slipstreamen.

• Joran
  • Laatst online: 15:23

Joran

<3 natalee

Je kan gewoon alles erin zetten, hij gebruikt toch alleen degene die compatible is en de drivers zijn dusdanig klein dat je iso heus niet te groot gaat worden. Wel op textmodus doen (heb dit vorige week toevallig zelf ook gedaan)

Send me your gameboys

• Sijhtam
  • Laatst online: 15:18
Oke, bedankt allemaal het werkt weer. _/-\o_

huidige opstelling