Adium kan niet meer aanmelden

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb adium staan op mijn macbook en mac pro echter kan ik sinds vandaag niet meer aanmelden op het msn netwerk. Adium blijft ronddraaien (aanmelden) maar meldt niet aan of geeft geen fout melding.
Via online webmessenger lukt het wel gewoon dus denk niet dat het problemen met mijn account zijn, de server van msn messenger geeft ook geen problemen volgens de website

Meer mensen met dit probleem, heb adium al opnieuw proberen te installeren zonder resultaat?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde met Adium, aMSN werkt wel gewoon.

Lekker: http://www.wikikou.fr/adi...-live-actualite-1176.html

http://forums.cocoaforge....6&st=0&sk=t&sd=a&start=20

microsoft dont accept adium 1.3.2 & pidgin protocol (LibPurple) anymore
downgrade, or just change temporarly the software

[ Voor 75% gewijzigd door SaURoN op 12-01-2009 12:39 ]

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Op MacRumors gaven mensen dit ook al aan dat dit niet meer lukte, ik kan ook geen verbinding krijgen.

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oke, mooi vervelend dus vond adium net zo fijn werken, dan maar is aMSN testen :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
http://developer.pidgin.im/ticket/8080

Alle clients die (alleen) MSNP15 gebruiken komen er voorlopig niet meer op. Dat zijn dus alle libpurple-gebaseerde clients, inclusief Adium :)

Voor pidgin is er een tijdelijke fix, namelijk msn-pecan installeren. Met Adium heb ik helaas geen ervaring.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zie MSN rejecting Adium 1.3.2 connections. Een bekend probleem inmiddels en het is nog even afwachten of dit tijdelijk is of dat Microsoft daadwerkelijk permanent wat heeft gewijzigd. Vooralsnog lijkt het downgraden Adium 1.3.1 een (tijdelijk) oplossing te zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik kan alvast zeggen, dat dat je niet MSN for mac moet installeren als alernatief, zoals verteld op Adium blog. Als je, zoals ik je 150 contacten netjes een alias hebt gegeven, namelijk, voor en achternaam in plaats van de gare breezah (L) namen van je klasgenoten, dat MSN for Mac dat netjes naar de prullenbak verwijst en je dit dus allemaal kwijt bent. ;(

Gewoon overgaan op Adium 1.3.1 :)

Adium blog hierover
Oh, die stond al genoemd, sorry

[ Voor 16% gewijzigd door Utopist op 12-01-2009 12:54 ]

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik kon zelfs al een tijdje niet meer inloggen op de MSN for mac van Microsoft :S (Op mn iMac)
En op mn MacBook weer wel, beetje raar.
Adium deed het wel gewoon, tot vandaag.

Dan maar weer aMSN

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2009 19:03 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In de blog van Adium zelf wordt ook aangeraden om terug te gaan naar versie 1.3.1, dat werkt bij bijna iedereen dan ook prima. Ik ben benieuwd of Microsoft ook nog gaat vertellen waarom ze zo aardig zijn om het protocol niet langer te accepteren. Messenger for Mac doet namelijk gigantisch onder t.o.v. Adium.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft iemand toevallig een linkje naar 1.3.1? Google geeft alleen 1.3.2 als download.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bekijk de blog van Adium, de link is twee keer gepost.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik krijg nu een dikke error als ik naar die blog ga. Overbelaste server ofzo? Kan alsnog iemand een directe link plaatsen? (a)

🌞🍃

Verwijderd

@Datafest: Hier een link naar Adium 1.3.1, dan werkt het weer perfect. Bij mij wel:
http://adiumx.cachefly.net/Adium_1.3.1.dmg

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Thanks, de blog was bij mij ook niet meer te openen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Wat denken jullie zelf, is dit een permanente microsoft actie of is dit vaker voorgekomen en is het waarschijnlijk een foutje in een update van het msn netwerk?

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-02 21:24

Blonde Tux

<advertisement>

Wat zou de beweeg reden hier achter zijn? Zelf ben ik een fervent Skype gebruiker, maar toch voor het grootste gedeelte van mijn contacten is het wel handig om Adium rond te hebben slingeren.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Het zou natuurlijk kunnen dat Microsoft hun nieuwe MAC Messenger willen lanceren op korte termijn. Op het blog van MacTopia stond een entry dat er een beta van de nieuwe messenger die het nieuwe protocol ondersteund als beta gepresenteerd werd op MACworld. Wie weet hier meer over?

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Hier werkt het weer. (Adium 1.3.2)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Probleem is inmiddels opgelost, dus dit topic kan op slot :)
MSN now working again
As of 11:43 today (the 12th), MSN is now working for us in 1.3.2. Looks like the Libpurple team was right—it was a server-side problem, which Microsoft has now cleared up.

Thank you for your patience.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.