• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Hallo,

Ik heb gister mijn Bios ge-update naar A13. Het probleem is dat mijn fan nu constant op volle toeren draait, zelfs op idle, wat nogal wat geluidsoverlast met zich mee brengt. Ik gebruik de laptop in een studio en wil geen ongewenst geluid als ik aan het opnemen ben.

Vanaf A10 is de Bios aangepast zodat de fan actiever is, om het aantal defecte Nvidia GPU's terug te brengen. Ik wil dus graag A09 installeren. Als ik de A09 driver van de Dell site download en probeer te installeren geeft hij aan dat er al een nieuwere versie is geïnstalleerd. Ik kan hierdoor niet verder gaan met de installatie. Is er een manier om dit te omzeilen? Zoja, hoe?

Ik heb al wat rondgesnuffeld (o.a. op Tweakers) en Dell gebruikt blijkbaar een applicatie om de huidige Bios versie te checken. Ik moet daarvoor flash.bat of flash.exe vinden/aanpassen, alleen zou ik niet weten waar ik moet zoeken. Kan iemand mij hierbij helpen?

Bvd.

P.S. Ik ben nogal een leek, dus vergeef me als ik domme vragen heb gesteld.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik denk dat je het vanuit Windows hebt geprobeerd te flashen, heb je het ook al vanuit het BIOS zelf geprobeerd? Misschien lukt dat wel.

• VP.
  • Nu online
Emile schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:51:
Ik denk dat je het vanuit Windows hebt geprobeerd te flashen, heb je het ook al vanuit het BIOS zelf geprobeerd? Misschien lukt dat wel.
Ik kan vanuit het BIOS alleen dingen aan- of uitvinken. Naast dat zijn er nog wat andere basic instelbare opties (tijd, datum, etc). Helaas heb ik niets kunnen vinden om hem te flashen..

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 11:41

Joran

<3 natalee

Ik heb dit gevonden, maar is officieel niet voor de Vostro 1510, op eigen risico dus!

http://lists.us.dell.com/.../2007-October/000192.html

Send me your gameboys

• VP.
  • Nu online
jorann schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:00:
Ik heb dit gevonden, maar is officieel niet voor de Vostro 1510, op eigen risico dus!

http://lists.us.dell.com/.../2007-October/000192.html
Hmmm. Het is dus niet zonder gevaar? Dan wacht ik nog maar even.. ik gebruik deze laptop voor al mijn school werk/studio werk. Ik kan het simpelweg niet veroorloven om met een kapotte laptop te zitten ;( ;(

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
zijn er geen mods van de bios A13 te vinden met wel variabele fan? (in de veronderstelling dat Dell ook andere dingen gewijzigd heeft)

Verwijderd

met Dell Inspiron/Latitude/Precision fan control utility zou het moeten lukken om de snelheid van de ventilator te verminderen.(lukt op XPS M1330)
Of het een goed effect heeft op je Nvidia kaart is iets anders...

• VP.
  • Nu online
Nope, die werkt niet. Ook speedfan en nog een andere waar ik de naam even van kwijt ben werken niet.

Vostro bezitters worden weer eens in de steek gelaten :(

• VP.
  • Nu online
Ik heb het opgelost met de Dell Diagnostics Tool. Bij de eerste twee fan tests gaf hij een error "Msg-PROCESSOR_FAN: Incorrect fan-speed". Toen opeens stopte de fan in z'n geheel met werken. Ik voerde nogmaals de Fan test uit en opeens werkte hij correct.

Vaagheid ten top :S
Pagina: 1