Hallo allemaal,
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van programmeren, ben momenteel 4 maanden bezig en heb besloten om eens wat te leren van een template systeem. Hiervoor maak ik gebruik van Smarty.
Ik ben gisteren begonnen met het omzetten van mijn test project naar templates. Dit lukt allemaal redelijk, echter op het moment dat er meerdere resultaten nodig zijn, (comments bijvoorbeeld) dan gaat er iets fout.
PHP gedeelte
Ik maak gebruik van de volgende query + fetch methode
Dit geeft 3 resultaten weer.
Daarna ga ik aangeven dat deze gegevens naar mijn template toe gezonden moeten worden en laat ik de template
Smarty gedeelte
De template ziet er als volgt uit, ik heb het momenteel beperkt tot het tonen van 1 kolom uit de database.
En dit geeft als resultaat
Zoals jullie zijn is dat veel te vaak, ik heb al meerdere website's, tutorials, handleidingen bezocht, maar ik kom er niet uit. Ik ga er vanuit dat het een domme fout o.i.d. is, maar zoals gezegd, ik ben pas 4 maanden bezig en druk met leren.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Nick
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van programmeren, ben momenteel 4 maanden bezig en heb besloten om eens wat te leren van een template systeem. Hiervoor maak ik gebruik van Smarty.
Ik ben gisteren begonnen met het omzetten van mijn test project naar templates. Dit lukt allemaal redelijk, echter op het moment dat er meerdere resultaten nodig zijn, (comments bijvoorbeeld) dan gaat er iets fout.
PHP gedeelte
Ik maak gebruik van de volgende query + fetch methode
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $comments = mysql_query (" SELECT * FROM news_comment INNER JOIN user ON news_comment.id = user.id WHERE news_comment.newsid = '".$newsid."' ORDER BY commentid DESC ") or die("MySQL Error: ".mysql_error()); $comments2 = mysql_fetch_array($comments); |
Dit geeft 3 resultaten weer.
Daarna ga ik aangeven dat deze gegevens naar mijn template toe gezonden moeten worden en laat ik de template
PHP:
1
2
| $smarty->assign('comments2',$comments2); $smarty->display("show_news_full.tpl"); |
Smarty gedeelte
De template ziet er als volgt uit, ik heb het momenteel beperkt tot het tonen van 1 kolom uit de database.
code:
1
2
3
4
5
| {foreach from=$comments2 item=username} <tr class="comments_header"> <td>Posted by: <b>{$comments2.username}</td> </tr> {/foreach} |
En dit geeft als resultaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick Posted by: nick |
Zoals jullie zijn is dat veel te vaak, ik heb al meerdere website's, tutorials, handleidingen bezocht, maar ik kom er niet uit. Ik ga er vanuit dat het een domme fout o.i.d. is, maar zoals gezegd, ik ben pas 4 maanden bezig en druk met leren.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Nick