Heb nu SCSI cd + cdr, overstappen op IDE?

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:42

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Ultraplex 40x en een Panasonic 4x beiden aangesloten op een adaptec 2940 U2W. Die 4x is veels te traag en ik wil nu naar 12x, maar een Plextor 12x10x32 is zo reteduur. Merk ik veel verschil als ik overstap op ide? Het is namelijk wel de bedoeling dat ik tijdens het fikken (net als nu) alles kan blijven doen.
Alvast bedankt voor de info!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

De IDE versie draait hier al een paar maandjes. Geen toesters en coasters in ieder geval. Burn proof maakt SCSI branders voor de gemiddelde gebruiker overbodig.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 10:46 schreef Klaaz het volgende:
De IDE versie draait hier al een paar maandjes. Geen toesters en coasters in ieder geval. Burn proof maakt SCSI branders voor de gemiddelde gebruiker overbodig.
En wat doe jij tijdens het fikken? Het is de bedoeling dat ik tijdens het fikken kan inetten, mailen, icqen, mirc-en, excel en word kan draaien. Lukt dat tijdens ide fikken?

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 22:24
Als je een brander koopt met burnproof kun je alles doen met je computer , hij blijft gewoon branden.

De 12 speed brander van LG schijnt ook goed te zijn , heeft een sanyo binnenwerk en burnproof en is een stuk goedkoper dan de plextor.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Ik wil zowieso een Plexie, maar twijfel dus nog tussen scsi en ide. Ik had wel gehoord dat Lite-On een plex binnenwerk heeft. Klopt dit?

• jp73
Ja sorry , ik bedoel ook liteon deze heeft ook een sanyo binnenwerk net als de Plextor.

Ik heb zelf nu 3 maanden een plextor 12 speed ide , en na 1,5 maand heb ik hem laten omruilen omdat hij een probleem had.
Binnen 3 dagen een nieuwe.

De service is wel erg goed.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Collect and return is zeker goed, collega van me heeft een 8x4x32a en die werd op maandag op het werk opgehaald en woensdag weer bij hem thuis afgeleverd!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik zou toch maar ff doorsparen voor die PLEX SCSI, die LG & Lite-ON hebben misschien wel bijna hetzelfde binnenwerk, die van PLEX is metaal:)

Die van LG & Lite-ON is van kunststof:r

En als je dus veel fikt merk je dat wel (slijt enzow)

webOS all the way!

Verwijderd

waarom afstappen van scsi?
je hebt al een u2w controller en plextor stuff, dus aan geld zal het je niet ontbreken.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
2940 heb ik gekregen van mijn broer :P
Geld is niet het grootste probleem maar ik vind het zo zonde om 9 meiertjes neer te tellen voor een writertje. En waarom zou ik meer uitgeven aan scsi als het niet meer nodig is. Ik vind 300 piek verschil namelijk best veel geld. Daarom vraag ik hier advies

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
waar dit onzin verhaal vandaan komt dat een plextor een sanyo loopwerk zou hebben weet ik niet maar het is echt een fabeltje,als je zo;n uitspraak doet ga dan eerst ze eens open maken en je zal dan zien dat het absolute onzin is.

alleen de burnproof technologie komt bij sanyo vandaan en is in licentie afgegeven dus sanyo maakt fysiek niet eens de burnproof zelf.

als je nu al alles op scsi heb dan zou ik er maar mee blijven zitten ide is leuk maar er is nog steeds geen enkele ide cdrom of dvd die een 12 of 16 speed writer kan bij houden on the fly zeker niet met digitale audio.

en een true 72 van kenwood is heel erg slecht in audio en ook cdr's en cdrw leest hij heel erg slecht dus lekker bij plextor blijven heb je nooit geen gezeik,en de service bij plextor is echt top heb je bij geen een ander merk.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ja, ik zit ook met dit probleem. Heb een scsi setje met plex40 en yamaha 6416, maar die doet het nu niet meer:(

ik heb voor scsi gekozen tijd geleden, maar nu vraag ik me af of het de meerprijs nog wel waard is (ik fik af en toe nog maar wat)

en trouwens, de 'aan geld geen gebrek' opmerking vind ik aardig dom. Ben jij zo iemand die wanneer ie geld heeft het ook uit moet geven?
Ik kan die 300 gulden prijsverschil best missen, maar of het nodig is, dat wil ik weten!

als ik zit te branden blijf ik meestal van me pc af..nou ja, in ieder geval geen zware dingen..wat proggen ofzo wel, maar internetten doe ik dan meestal niet (alhoewel het best zou kunnen maargoed..)

nou, iemand met een goed advies?

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 11:55 schreef RdB het volgende:
ja, ik zit ook met dit probleem. Heb een scsi setje met plex40 en yamaha 6416, maar die doet het nu niet meer:(

ik heb voor scsi gekozen tijd geleden, maar nu vraag ik me af of het de meerprijs nog wel waard is (ik fik af en toe nog maar wat)

en trouwens, de 'aan geld geen gebrek' opmerking vind ik aardig dom. Ben jij zo iemand die wanneer ie geld heeft het ook uit moet geven?
Ik kan die 300 gulden prijsverschil best missen, maar of het nodig is, dat wil ik weten!

als ik zit te branden blijf ik meestal van me pc af..nou ja, in ieder geval geen zware dingen..wat proggen ofzo wel, maar internetten doe ik dan meestal niet (alhoewel het best zou kunnen maargoed..)

nou, iemand met een goed advies?
Jij snapt wat ik bedoel! Ik wil dan wel alles kunnen doen met me pc, maar ik heb 2 jaar geleden gekozen voor scsi omdat ik een p166 had en idefikkers toen nog echt zogen(deze was toen ook gewoon zwaar goedkoop). Nu ik een pIII 800 heb met 256 mb ram vraag ik me dus af of ik scsi nog wel nodig heb

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 12:38
Ik heb een Ultraplex en een 12x10x32s , beste koop die ik ooit gedaan heb als uitbreiding voor mijn pc. Ik moet nog een IDE tegenkomen die het volhoudt om op 12x te branden tijdens een potje HL (niet dat het zinnig is, om de 6 min cd's wissellen :)).
Neemt niet weg dat de IDE natuurlijk een mooie brander is, en met mijn oude HP kon ik wel gewoon internetten, irc en nog wat rotzooi aan en op 4x (hoogste) branden, die plex zal het dan ook zeker wel kunnen.

Dus wat wil je er mee doen, doorwerken kan van alles zijn natuurlijk.

Ik vond mijn brander iig wel zijn volle bedrag waard.

Flickr | Lego collectie

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

burnproof, meer heb je niet nodig.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 12:57 schreef FrankGuthrie het volgende:
Ik hoor alleen wel vaak dat als burnproof nodig is dat goedkope cdspelers moeite hebben met het lezen van zo'n cd, is dat zo?

• Speedy
Op zondag 25 februari 2001 12:57 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat wil nog niet zeggen dat je fatsoenlijk door kan werken, als een cd er een uur over doet om te branden schiet het ook nie echt op natuurlijk. En imho is BURNproof ook niet echt zaligmakend.

Flickr | Lego collectie

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29
[b]ASUS CUSL2-C, PIII 800EB, Golden Orb, 2 x 128 MB SDRAM PC100, Asus V3400 TNT Live, SB PCI 128, Adaptec 2940 u2w, Ultraplex 40, Panasonic 4x SCSI writer, Maxtor 40,9 GB 7200 RPM, Inwin Full-Tower, ASUS IPanel en MXStream Extra 1mbit down!! Na 6 maanden
Ok, je hebt dus een leuk systeempje zie ik.
Alleen als ik t goed zie (correct me if i'm wrong) heb je een 2940U2W scsikrt :9 , terwijl je harddisks IDE zijn.
Oftwel, van je 2940 gebruik je alleen de SCSI2 bus.

mijn idee: Verkoop de 2940U2W, koop een 2904 (da's alleen SCSI2, UW en U2W gebruik je toch niet) en koop van het bedrag dat je OVER houd een plextor scsi (Dat compenseert die meerprijs weer aardig)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 15:09 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ok, je hebt dus een leuk systeempje zie ik.
Alleen als ik t goed zie (correct me if i'm wrong) heb je een 2940U2W scsikrt :9 , terwijl je harddisks IDE zijn.
Oftwel, van je 2940 gebruik je alleen de SCSI2 bus.

mijn idee: Verkoop de 2940U2W, koop een 2904 (da's alleen SCSI2, UW en U2W gebruik je toch niet) en koop van het bedrag dat je OVER houd een plextor scsi (Dat compenseert die meerprijs weer aardig)
Leuk idee, maar dankzij die scsi bios op de 2940 u2w kan ik heel simpel van cd's booten. Plus ik heb hem van mijn broer gekregen ik kan hem niet verkopen, wordt ie boos >:)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou voor de IDE gaan, die 12x plextor (of welk merk je ook koopt) brandt cd's in een minuut of 6. Wil je in de tussentijd echt iets zwaars als een spel gaan draaien? Tja, veel speelplezier, maar ik zou wachten tot de cd klaar is. Beetje tekstverwerken/internetten kan ondertussen makkelijk, zeker met burnproof...

Dat audio spelers die burnproof cd'tjes niet kunnen lezen klopt inderdaad wel, maar dan heb je het ook over heeeeeel oude spelers, niet over die van de laatste 7 jaar (denk ik)... Het had wat met de maximale afstand tussen 2 sporen (noem je dat zo?) te maken, burn proof laat namelijk een spoor leeg als de buffer leeg raakt.

Als je het geld er voor over hebt zou ik voor de SCSI gaan (over het algemeen degelijker, en geen cpu belasting)...

Maar eigenlijk is dat een beetje overdreven: IDE is vrijwel net zo goed.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb zelf een Yamaha CDR400t gehad, in combinatie met Ultraplex 32 en Adaptec 2940 AU (Eerst met Asus P2B-S met onboard U2W SCSI) Tsja, die U2W controller was beetje overkill, ik had 1 UW SCSI hd (van 2 Gb) dus dat bord heb ik verkocht, en die Yamaha heb ik ook niet meer. Daar heb ik een Plex 12/10/32A voor terug gekocht (jawel, de IDE versie) En ik moet zeggen, hij bevalt me uitstekend, ik was eerst anti IDE, vooral als je keek naar Philips CDD3610 enzo..
Met mijn Yamaha kon ik spellen spelen tijdens het branden (wanneer ik on the fly aan het fikken was.) Tsja, maar die 6 tot 7 minuten boeien me niet zoveel.. :)

Ik ben wel blij met mijn 12x IDE Plexje, ik had ook geen zin om 250 piek extra uit te geven. Leg ik bij m'n 45 Gb IBM. :)

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Ik doe in principe alles tijdens het branden met mijn Plex IDE met burnproof. Alleen niet gamen, al zou dat wel moeten kunnen... ;)

Druist een beetje tegen mijn gevoel in ;)

• Speedy
Test dat gamen met een IDE maar is uit ... volgens mij is je cd nog nie klaar na 2 uur gamen :)

Flickr | Lego collectie

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Je zou best voor IDE kunnen gaan. Is waarschijnlijk best wel goed, als je mazzel hebt.
Alleen twekaers die hier met branders/spelers problemen hebben, hebben 9 van de 10 keer een IDE-apparaat. Dat zegt toch een boel.

Houdoe

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 15:57
De 12 speed brander van LG schijnt ook goed te zijn , heeft een sanyo binnenwerk en burnproof en is een stuk goedkoper dan de plextor.
Nee, die LG heeft geen sanyo binnenwerk maar een Samsung. En hij heeft ook geen BURN maar een 8Mb buffer.

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Ik had de scsi broertjes van Teac en ben toch weer overgestapt op Scsi maar dan de gebroerders Plextor>:)
De vraag is waarom stopt plextor met zijn scsi lijn? Is IDE dusdanig goed geworden dat er niet meer genoeg Scsi worden verkocht?????
Sucses met je keuze. Laat het ons wel weten hoor!

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
een 2940u2w wegdoen om er een 2904 in te stoppen is niet zo heel erg slim.
ten eerste word een 2904 niet meer gemaakt en
heeft ie een max transfer rate van 10 mb dat is dus te weinig daar een plex cdrom en plex writer bijde een 20 mb bus nodig hebben.

als je iemand raad geeft vertel het dan wel goed niet met dit soort opmerkingen.

• TheGrimReaper
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ik heb nu een 2940 U2W met een plex 40 en een 8/2/20 en twee hdd (allemaal scsi)
En ik denk er ook aan om over te gaan op ide, als ik een 12x neem en een leuke ibm, dan heb ik meer ruimte en een snellere brander en ik zou er waarschijnlijk nog geld aan overhouden ook.:+

Ik ga eerst denk ik is ff uitzoeken hoe mijn hdd presteren ten opzichten ten opzichten van de ibm's. En zo te lezen, en wat ik van andere heb gehoord doet burn proof het prima, tenzij je je systeem echt vol belast. Dus waarschijnlijk wordt het toch weer ide.

Tom
(als iemand nog scsi wil kopen..........)

= TheGrimReaper op tweakers

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op maandag 26 februari 2001 18:40 schreef TAG_Speedy het volgende:
Test dat gamen met een IDE maar is uit ... volgens mij is je cd nog nie klaar na 2 uur gamen :)
Aaargh, had ik net een heel verhaal lopen typen, loopt mijn computer vast.. :(
Ik wilde het testen, ik heb Unreal Tournament gespeeld tijdens het fikken van een CD. CD'tje was gewoon in normale tijd klaar (zag ik in Nero 5). Het lukt dus wel hoor met IDE, gamen. Systeem rond mijn brander: Abit KT7 RAID + T-Bird 800 + 256 Mb ram met een 7200 RPM Fujitsu IDE schijf.
Het kan dus wel (maar normaal doe ik dat niet, 6 minuten kan ik wel wachten.. :))

Verwijderd

Je hebt met SCSI nog wel voordeel van het CPU ontlasten als je brandt van CD naar CD-R'W' De SCSI bus/adapter gaat hier iets zuiniger met de resources om.

• jp73
Kijk eens naar de 12 speed fikker van Lite-on. Heb zelf 2 maanden geleden een 12 speed ide Plextor gekocht, had wel de service nodig want hij was niet goed , maar als ik hem op dit moment weer moest kopen kocht ik mooi de Lite-on. Scheelt teveel geld .

Kijk maar eens in de pricewatch !

:+
Pagina: 1