• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 08:46
Ik heb net een nieuwe Windows 2008-server geinstalleerd en wilde een namespace toevoegen aan m'n DFS. Het is me al gelukt er eentje aan te maken, maar nu krijg ik bij elke poging een error:
"The namespace server \\<dc>\Public cannot be added. The specified path is invalid."

Het pad verwijst gewoon naar de D-schijf, net zoals de al bestaande namespace. Hiervoor is het me ook gelukt om deze namespace aan te maken, maar die had ik verwijderd en opnieuw aanmaken lukt dus niet.
De rechten op de map:
SYSTEM: Full
Administrators: Full
Domain Admins: Full
Domain Users: Read/Write
Network Service: Read

Wat me ook nog opviel (maar er misschien niets mee te maken heeft) was, dat het IPv6-adres van de domeinnaam en mijn DC verschillend zijn. Het zou dezelfde machine moeten zijn en het IPv4-adres is ook gelijk.
Echter, als IPv6-adressen krijg ik bij het pingen het volgende:
op domeinnaam: fded:13a2:46b1:7f92::ff, deze is door mij ingesteld bij de netwerkadapter
op servernaam: fe80::1d4e:ed3a:6b62:e275%11, deze heb ik niet zelf ingesteld

Iemand enig idee of dit met elkaar te maken heeft en hoe ik dit kan oplossen? Op Internet heb ik er weinig over kunnen vinden.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 10:15

DataGhost

iPL dev

fe80 geeft aan dat het om een link-local adres gaat, welke alleen geldig is op de verbinding. Dit adres wordt automatisch ingesteld. Bij ipconfig zal je waarschijnlijk meer dan 1 ip zien staan op de betreffende interface. Afhankelijk waarvandaan en naar welke naam je pingt kan je dus verschillende resultaten krijgen maar het is dezelfde machine.

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 08:46
Ah, dank je.

En het DFS-probleem heb ik ook al opgelost: er bleek nog een namespace te zijn (werd niet getoond) die verwees naar een map binnen Public. Blijkbaar kan dat dus niet.
Ik heb nu die namespace verwijderd en het aanmaken van 'Public' kan nu wel.

Waarom ontdek ik dat niet gewoon in de eerste drie dagen dat ik er mee bezig ben, maar altijd precies nadat ik het hier heb gepost? |:(