QNAP webserver --> kan extern geen files benaderen

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een QNAP ts-409 pro NAS waar ik een webserver op heb draaien. Dus ik heb netjes de porten geforward op de router en van buitenaf is de QNAP werbserver startpagina inderdaad gewoon bereikbaar. Nou heb ik een nieuwe map genaamd " tmp" aangemaakt in de QWEB folder en daarin een foto (1.jpg) geplaatst. Deze is echter niet bereikbaar via http://www.mijndomeinnaam.nl/tmp/1.jpg. Via het interne LAN kan ik deze foto wel benaderen via 192.168.1.xxx/tmp/1.jpg... :?

Dus nog even in het kort:

- QNAP webserver startpagina is prima bereikbaar van buitenaf.
- een foto in een nieuwe map genaamd "tmp" op de webserver in de www directory van de QNAP kan niet geopend worden. De melding is: deze webpagina kan niet gevonden worden.
- Via het interne LAN werkt dit wel goed....

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 14:50
Heb je al geprobeert of je het vanaf een externe locatie kan openen?
(Dus bijvoorbeeld een kennis/vriend eventjes laten testen of die er wel bij kan)

Als dat namelijk wel het geval is, is er niks aan de hand je router ondersteunt alleen waarschijnlijk geen loopback.

Richard

• netvista
richardboer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:19:
Heb je al geprobeert of je het vanaf een externe locatie kan openen?
(Dus bijvoorbeeld een kennis/vriend eventjes laten testen of die er wel bij kan)

Als dat namelijk wel het geval is, is er niks aan de hand je router ondersteunt alleen waarschijnlijk geen loopback.
Yep heb ik al geprobeerd uiteraard. En diegene krijgt dus de melding deze webpagina kan niet gevonden worden , terwijl de index.html wel gewoon goed word weergegeven als ie word geopend via de domein naam (www.mijndomein.nl dus)

ik vind dit echt heel vaag.

• netvista
Ik wil dit topic toch nog even omhoog schoppen want ik heb het nog steeds niet voor elkaar. Heeft nou echt niemand maar enig idee wat de oplossing tot dit probleem zou kunnen zijn?

Nog even het probleem in het kort.

-QNAP webserver enabled en poort 80 geforward op de router naar de QNAP
-De QNAP default website is nu bereikbaar van buitenaf via www.mijndomein.nl, wat dus aangeeft dat de webserver werkt en bereikbaar is voor de buitenwereld.
- Wanneer ik een map genaamd tmp aan maak in de root directory van de webserver (Qweb) en daarin bijvoorbeeld een foto plaats (bijv.1.jpg) is deze NIET bereikbaar van buitenaf via www.mijndomein.nl/tmp/1.jpg. Intern werkt dit wel gewoon.

Hoe kan dit...? :? 8)7

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

is de map wel bereikbaar? Dus domein.nl/tmp ?

De dns staat verder wel goed?

• netvista
Ok het probleem is inmiddels opgelost. _/-\o_ Het probleem lag bij het forwarden van het domein naar mijn IP. Er moest nog een slash achter het IP adres. Doordat deze ontbrak maakte hij er xxx.xxx.xxx.xxxtmp/1.jpg van i.p.v. xxx.xxx.xxx.xxx/tmp/1.jpg en dat werkt natuurlijk niet.. >:).

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Pagina: 1