Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Motorrijtuigbelasting vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zit net op autoweek voor een andere auto de motorrijteugbelasting te berekenen. Staat daar de volgende zin:

Van benzineauto's met een CO2-uitstoot van maximaal 110 g/km en dieselauto's met een CO2-uitstoot van maximaal 95 g/km is de motorrijtuigenbelasting gehalveerd.

Nu vraag ik me af kan ik een auto opnieuw laten keuren op de CO2 uitstoot? Aangezien het verbruik wat aangegeven is 7.9 liter is (van mijn auto nu) en ik maar 5.7 verbruik. (zuinig rijden en van modivicaties o.a. aero mods en motor anders afgesteld). Aangezien ik dus minder verbruik is ook mijn aangegeven CO2 uitstoot lager. Zou ik dan minder moeten betalen. (van 444 euro naar 222 euro per jaar zou wel leuk zijn).

Hierover staat dus niets bij autoweek.nl en van de RDW site krijg ik de kriebels....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Los van juridische en andere details: bij een verbruik van 5,7 l/100km is de CO2-uitstoot van een benzine-auto ca. 135 g/km en een diesel ca. 150 g/km. Dus ver boven de grens voor zuinige auto's.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Is dan weer een reden om hem nog zuiniger te krijgen. Bij hoeveel liter zit ik dan op de 100 mg?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Reken voor een diesel met minstens 27 g/km voor elke liter/100km. Om onder de 95 g/km uit te komen moet je dus niet meer dan 3,5 l /100 km verbruiken.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je dat haalt met een auto die volgens het boekje meer dan twee keer zoveel verbruikt. Als je dat kan dan kun je veel geld verdienen door dat truukje voor veel geld te verkopen.

Ik denk ook niet dat een nieuwe keuring voor het verbruik zomaar mogelijk is. Volgens mij is dat onderdeel van de typegoedkeuring en ik denk niet dat het RDW dat op basis van een auto gaat doen.

Signatures zijn voor boomers.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56

paQ

type herkeuring, investering in het tunen.
vraag me af wat je nog 'wint' op pak 'm beet 8 jaar rijden. (behalve milieu)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nah ik heb benzine auto.

na wat gegoogle kom ik op 2.22 kg/l uit. Dus bij een verbruik van 5.7 liter/100km kom ik uit op 12.65 kg per 100 km is dus 126.5 g/km. Ik moet 110 halen. Dus 4.9 liter op 100 km. Dat moet opzich te halen zijn.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk meer richting de 4,6 l/100 km. Maar dan nog: als je een besparing in het verbruik van 7,9 naar 4,9 of 4,6 l/100 km voor elkaar krijgt mag je eens uitleggen hoe je dat doet. Ik denk dat heel Nederland daar wel in geïnteresseerd is.

Signatures zijn voor boomers.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op de snelweg 80 achter een vrachtwagen rijden, nooit in de file komen. :+

Aannames zijn fataal.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Neem maar een kijk op ecomodder.com. Zijn zelfs mensen die hem nog zuiniger gekregen hebben.

Wat ik bij die van mij nog kan doen is:

1. uitlaat kleppen vervangen, druk in de cylinders is te laag door slijtage (315000km).
2. verlagen
3. als dat de tigerturbo er eindelijk is kan ik de dynamo eruit halen. (hoop dat die dit jaar nog op de markt komt).

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Denk niet dat de RDW een type herkeuring gaat doen. Je zou het dan moeten koppen onder zelfbouw. Dan word er een compleet pakket aan keuringen gedaan. Feitelijk is dat dus een volledige voertuig keuring. En deze keuringen kunnen best zwaar zijn. niet voor niks dat de meeste kitcars eerst in Engeland worden gekeurd en daarna pas bij RDW.

*empty*

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ahja, England. Klopt ja. Ik herinner me die ene gozer die 2 Opel Calibra motoren in een Fiesta gebouwd heeft. Die had hem ook in England aangemeld :+

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Als ze die herkeuring al zouden doen, zou het niet 100 km achter een vrachtwagen rijden inhouden, maar op een rollenbank gebeuren. Heb je al niks meer aan je verlaagde luchtweerstand.

Klik mee voor GoT!........

Pagina: 1