[Kosten] Doorschakelen naar NL-nummer in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:45
Aangezien ik het niet eenduidig terug kan vinden op het www, stel ik hier de vraag.
Stel ik heb 06-A en 06-B. Beide zijn Nederlandse geregistreerde nummers die een 06-prefix hanteren.

Stel dat ik op een dag 06-A doorschakel (*21*) naar 06-B. Zoals het hoort komen alle gesprekken uit bij de 06-B en de kosten van binnenlandse gesprekken die op 06-A binnenkomen en worden doorgeschakeld op 06-B worden op het abonnement van 06-A verhaald.

Dat is duidelijk en alsmede bekend :9

Echter, stel dat bovenstaande doorschakeling wordt ingesteld (*21* naar 06-B). Nu vertrekt 06-B naar het buitenland. Hoe wordt er dan met de kosten omgegaan? Let op! Dit gaat puur over inkomende gesprekken. Uitgaande gesprekken worden logischerwijs met extra kosten gevoerd aangezien deze in het buitenland is.

Scenario A: Betaalt 06-A extra kosten voor het buitenlands doorschakelen van inkomende gesprekken?
Scenario B: Betaalt 06-B extra kosten voor het buitenlands doorschakelen van inkomende gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

06-A betaalt voor de doorschakeling naar 06-B. Dat zijn kosten voor een binnenlands gesprek want providers gaan ervan uit dat 06-A niet hoeft te weten dat 06-B in het buitenland zit. 06-B betaalt dus voor het ontvangen van een gesprek in het buitenland.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109448 op 12-01-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart_jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Binnenkort vertrek ik voor zes weken naar India. Mijn Telfort abbo rekent 2.25 euro voor in- en uitgaande gesprekken aldaar.

Maar dan is er Vectone. Die claimen gratis roaming in het buitenland. Als ik de discussie hier volg kan ik op de volgende manier redelijk goedkoop in contact blijven met Nederland op mijn gewone 06-nummer

- Ik schakel mijn Telfort 06 door naar mijn Vectone 06 met *21 .
- Ik ontvang gesprekken naar mijn Telfort-nummer in India nu gratis via Vectone roaming.
- Doorschakelen *21 Telfort -> Vectone gaat van mijn NL belminutentegoed af.

Of mis ik nu iets waardoor bellen via GSM in India tóch een dure hobby wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109448

aart_jan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:13:
- Ik ontvang gesprekken naar mijn Telfort-nummer in India nu gratis via Vectone roaming.
Deze opzet lijkt te kloppen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik niets van Vectone af weet. Na een korte blik op hun website ook weinig zin om het te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 12:28
aart_jan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:13:
Binnenkort vertrek ik voor zes weken naar India. Mijn Telfort abbo rekent 2.25 euro voor in- en uitgaande gesprekken aldaar.

Maar dan is er Vectone. Die claimen gratis roaming in het buitenland. Als ik de discussie hier volg kan ik op de volgende manier redelijk goedkoop in contact blijven met Nederland op mijn gewone 06-nummer

Of mis ik nu iets waardoor bellen via GSM in India tóch een dure hobby wordt?
Klinkt kloppend, maar alleen als je je telefoon in NL laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344069

Helder verhaal! Toch een vraag, als ik mijn mobiel meeneem naar Spanje en hier een lokale pre-paid koop en vervolgens doorschakel A - B dan betaal ik op A de kosten van een NL doorschakeling.
Met B en de lokale SIM kan ik gratis gesprekken binnen de EU landen ontvangen. Betekent dit nu dat ik tegen lokaal NL tarief heb doorgeschakeld?
Zou mooi zijn als het waar is!
Kan haast niet wachten op input :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:23
Let wel op dat doorschakelingen lang niet altijd binnen de belbundel vallen, ook al is het binnen Nederland. Grote kans dat deze doorschakelingminuten apart in rekening gebracht worden. Ga dit na bij je provider!

Daar komt bij dat de doorschakeling in Nederland verricht moet worden en dat het doorgeschakelde toestel niet 'aangemeld' wordt op een buitenlands netwerk, want dan betaal je alsnog internationaal doorschakelen en dat is gewoon tegen internationaal tarief.

[ Voor 38% gewijzigd door Naafkap op 06-02-2010 11:57 ]

Pagina: 1