harman kardon avr347 "surround off" probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286707

Topicstarter
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een harman kardon avr347 icm met dvd47(connected via hdmi) aangeschaft. Als ik een cd/dvd luister en switch naar ander nummer/fast forward dan wordt de "surround off" mode inschakeld.

Heel vervelend want dat betekent dat het geluid uit nog maar 2 van de 5 speakers komt(sterio geluid). Handmatig surround/logic aanschakelen door op de remote te kiezen voor logic/sorround etc is workaround. Ik heb inmiddels via OSD alle instellingen geprobeerd, tot nu toe geen resultaat.

Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de avr merkt dat het aanleverde signaal geen surround betreft en daarom in "surround off" wordt geschakeld. Dit wil echter niet zeggen dat 3 van de 5 speakers geen geluid meer moeten geven. Enig idee hoe dit probleem is op te lossen? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het geen technische malfunction van de avr betreft..

Alvast bedankt voor jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Wat zegt Harman hierover?

En hij doet het dus eerst wel goed, maar als je een nummer skipped/ff dan gaat hij terug naar stereo?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 12-01-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

Shunt

Boe

Anoniem: 286707 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:55:
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een harman kardon avr347 icm met dvd47(connected via hdmi) aangeschaft. Als ik een cd/dvd luister en switch naar ander nummer/fast forward dan wordt de "surround off" mode inschakeld.

Heel vervelend want dat betekent dat het geluid uit nog maar 2 van de 5 speakers komt(sterio geluid). Handmatig surround/logic aanschakelen door op de remote te kiezen voor logic/sorround etc is workaround. Ik heb inmiddels via OSD alle instellingen geprobeerd, tot nu toe geen resultaat.

Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de avr merkt dat het aanleverde signaal geen surround betreft en daarom in "surround off" wordt geschakeld. Dit wil echter niet zeggen dat 3 van de 5 speakers geen geluid meer moeten geven. Enig idee hoe dit probleem is op te lossen? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het geen technische malfunction van de avr betreft..

Alvast bedankt voor jullie info.
Dus je stopt er een dvd / cd in met een stereo bron en je krijgt er geen surround geluid uit goh ? :P
Ik zou er persoonlijk niets aan doen gezien 99% van al die dolby 3d music en dat soort zooi die het dan mogelijk maken er surround geluid van te maken enkel je muziek verneuken. Mijn advies gewoon lekker op stereo laten staan. its a Feature not a bug :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286707

Topicstarter
@Shunt... Je reactie is begrijpelijk. Maar toch.....het is zelfs zo dat als is schakel naar dvd source (voordat cd/dvd speelt ingelezen) "surround off" aangeeft en vervolgens nog maar vanuit 2 speakers geluid geeft (ipv 5).
Als ik vervolgens dvd config "DTS" kies maakt dat niets uit..."surrround off" en geen DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:36
Lijkt me een firmware-bug. Hij 'vergeet' het signaal om de zoveel tijd te controleren en schakelt na verlies van signaal automatisch over naar 'surround-off'. Eigenlijk zou hij om de zoveel tijd moeten controleren wat voor signaal hij krijgt en opzoeken welke voorkeur daarvoor ingesteld is qua nabewerking. Het zou ook kunnen dat de dsp-chip defect is. Ik zou even contact opnemen met de winkel en met Harman.