Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Jaja genoeg dingen met de search te vinden, maar die zijn oud.
Ik wil graag een pakket dat nu goed is, en niet in 2004 goed was.

Ik heb een klein bedrijfje (naast de studie, dus niet gek veel geld) en wil mijn boekhouding verbeteren als goede voornemen voor 2009.
Nu gaat het ook wel goed, maar gebruik ik hier OpenOffice spreadsheets voor. Dit schaalt niet zo lekker nu het wat drukker wordt.

Wat zoek ik ongeveer:

- Webbased, of Java (ik heb veel LInux machines, maar wil er niet aan vast zitten).
- Niet te gek duur (250E max)
- Zelf kunnen hosten is een pre. Dan mag het abo best wat lager zijn nml, en kan IK bij MIJN data ;).
- 2e login mogelijk is een pre (voor de boekhouder)
- Kennis van de nederlandse regels, dus geen amerikaans proggie dat amerikaanse fiscale systeem gebruikt.
- geen .NET .

Wat heb ik gevonden:

Reeleezee: .net
King: windows
Exact online: way te duur.
WeFact: Ja dat ziet er leuk uit, demo aangevraagd.
Twinfield en basenet zien er vrij duur uit.

OSS proggies zijn of niet af, of amerikaans.

Wat wil ik ermee doen?

Klanten beheren, en zowel inkomende als uitgaande facturen.
Vervolgens een spreekwoordelijke druk op de knop voor de belasting-getalletjes.

Weet er iemand nog wat leuks voor me?

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 12-01-2009 00:26 ]

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Schaf "Snelstart" aan. Goedkoop en werkt prima voor een kleine onderneming.
Installeer het op je pc.
Stel een "sterk" wachtwoord in voor de toegang.
Stel poortforwarding in op je modem/router zodat je met remote desktop je pc kunt overnemen.
Zo ben je goedkoop klaar en kun je er altijd bij.

Als dit niet aan je wensen voldoet, dan vrees ik dat er weinig/geen pakketten zijn die aan je wensen voldoen.
Iig niet voor heel "weinig"....
Voor een dubbeltje op de eerste rang werkt niet bij deze pakketten.
Al die pakketten moeten namelijk voldoen aan de Nederlandse belastingwetgeving en dat kost natuurlijk geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Patten op 12-01-2009 00:39 ]

Carpe Diem

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik zou niet weten wat ik met een windows programma zou moeten ;).
Sowieso je desktop enzo overnemen is gepruts van hier tot tokyo.

WeFact lijkt precies te kunnen wat ik wil voor een vrij nette prijs, dus het is wel mogelijk...

• Eriksk
  • Niet online
Ik dacht dat ik in Ct' of het Linux magazine heb gelezen over een open-source ERP pakket. M.b.v. de meegeleverde templates zou je die ook kunnen gebruiken als boekhoudpakket. Zij waren erg positief...
Hoe het zit met de nederlandse regels weet ik niet, maar er zijn dus gratis alternatieven als ik dat artikel mag geloven.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Mja als ik een compleet ERP pakket ga vertimmeren dan kan ik bijna net zo goed zelf wat schrijven.
Ik gok dat ik in 3 dagen zelf een pakketje kan maken met pylons\python wat ik wil.... dus zo gek slecht is dat niet.
Alleen heb ik er gewoon de tijd niet echt voor \ vind ik andere dingen belangrijker. Die tijd die ik bespaar is me wel die paar honderd euro waard :).

Ik vind trouwens de paypal en ideal (!!!) integratie van wefact wel erg stoer.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 12-01-2009 08:01 ]

• Eriksk
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 12 januari 2009 @ 08:01:
Mja als ik een compleet ERP pakket ga vertimmeren dan kan ik bijna net zo goed zelf wat schrijven.
Eriksk schreef op maandag 12 januari 2009 @ 07:52:
M.b.v. de meegeleverde templates zou je die ook kunnen gebruiken als boekhoudpakket.
Dat is het voordeel van templates, je hoeft dan niet te vertimmeren. Ik denk dat het meestal op configureren aankomt...

Verwijderd

Ik gebruik Wefact en ben zeer tevreden over. Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt, maar voor hosting bedrijf is dit zeker een aanrader.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
I Am, van Zeno software Er zitten nog wat scherpe kantjes aan, maar het loopt als een trein.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Eriksk schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:09:
[...]

[...]

Dat is het voordeel van templates, je hoeft dan niet te vertimmeren. Ik denk dat het meestal op configureren aankomt...
Uhh ja maar tegen de tijd da tje snapt hoe het pakket werkt en die templates werken ben je een eindje verder. Sowieso is het als je templates vertimmert geen COTS (de C is mischien niet van toepassing meer) meer en dus ook niet echt super ondersteund.
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:23:
Ik gebruik Wefact en ben zeer tevreden over. Ik weet niet wat voor bedrijf je hebt, maar voor hosting bedrijf is dit zeker een aanrader.
En waaorm vind je dat? Ik heb half een hosting bedrijfje trouwens (Doe er wat bij met hosting, maar hoef het wefact pakket ding niet).
onkl schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:29:
I Am, van Zeno software Er zitten nog wat scherpe kantjes aan, maar het loopt als een trein.
Zelfde vraag als hierboven ;). Ziet er goed uit, alleen wel vrij duur (35E ex btw per maand).

[ Voor 42% gewijzigd door Boudewijn op 12-01-2009 15:00 ]

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Patten schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:38:
Installeer het op je pc.
Stel poortforwarding in op je modem/router zodat je met remote desktop je pc kunt overnemen.

Als dit niet aan je wensen voldoet, dan vrees ik dat er weinig/geen pakketten zijn die aan je wensen voldoen.
Al die pakketten moeten namelijk voldoen aan de Nederlandse belastingwetgeving en dat kost natuurlijk geld.
Helemaal mee eens..
SnelStart werkt erg lekker. Ik heb zelf weinig kaas gegeten van boekhouden en kan er zelfs mee overweg :)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13
Boudewijn schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Zelfde vraag als hierboven ;). Ziet er goed uit, alleen wel vrij duur (35E ex btw per maand).
-Lage cliënt eisen (eigenlijk alleen: HTML compliant browser)
-Open source
-Klein bedrijf, waarbij een feature request wordt behandeld als een feature request en niet als een maatwerkopdracht.
-In mijn specifieke situatie (soort studentenvereniging) zitten we met een jaarlijks wisselende, nauwelijks ingewerkte boekhouder (vrijwillig), met alle inwerk- en overdrachtproblemen die erbij horen, dus het hielp enorm dat alles heel eenvoudig werkt en dat er in het systeem geïntegreerd ruimte voor handleidingen, opmerkingen etc. is.
-Er is een ledenbeheersysteem bij te krijgen.

Ik denk overigens dat je het product ook zelf mag hosten als je dat liever wilt, het is tenslotte open source. De prijs betaal je voornamelijk voor de hosting. Ik zou er even een mailtje naartoe sturen om te vragen wat jij precies wilt, de mensen aldaar zijn allemaal net mensen, dus als je ze iets vraagt krijg je (denk ik) gewoon een functioneel antwoord.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Patten schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:38:
Installeer het op je pc.

En als je op zondag een faq wilt lezen of wat anders van hun website kan je daar niet terecht. En als zondag nu uitgerekend jou dag is waarop je de administratie bijwerkt. Het is ook niet webbased (en alleen voor Windows) en wil je wat functionaliteit dan ben je al snel duurder uit dan het basispakket van beginnend vanaf 250,-

Ik zou de wensen van TS opsplitsen. Je hebt klanten, facturen en $$. Als je het allemaal zelf wilt beheren (dat voelt ook veiliger (en terecht)) vallen sowieso online diensten af. Voor je klantbeheer zou je bijvoorbeeld iets kunnen doen als sugarcrm. Facturen? Template in Word misschien (http://office.microsoft.c...spx?qu=invoices&av=TPL000)? En is GNUcash ondertussen niet wat verder dan tijden terug? Het blijft wat meer werk dan alles in één programma natuurlijk, maarja, die kosten nu eenmaal geld... Of misschien is OpenERP wel wat? En dit is misschien handig als je toch OpenOffice gebruiken wilt maar dan wat geavanceerder: http://www.linux.com/feature/47726

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Deze is erg goed: http://www.osfinancials.org/
(Niet webbased, maar wel GPL)

[ Voor 25% gewijzigd door riddles op 13-01-2009 20:44 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Ik wil toch graag wefact gebruiken, en heb een demo aangevraagd.

Voldoet aan:
Must have:
Zelf hostbaar.
Crediteuren debiteuren ( ik voel me al een echte Edgar :P).
Financien.

Should have:
Nederlands (ivm wetgeving en tarieven).
Factuur generatie
Stuurt facturen automagisch op en eventuele herinneringen.
Abonnementen mogelijk (zodat jaarcontracten goed beheerd worden) .
En, zowel ideal als paypal support.

Would like to have:
Belasting-getalletjes.
Statistiek.

Met name ideal is echt handig.

Verder eens een bugje aangemaakt en een nette respons gehad.
Ook de prijs is goed, dus ik geloof dat ik het ding waareer en zo ook aan ga schaffen.

In wefact2 zitten een paar kleine onhandige dingen, maar ik ga ervanuit dat die opgelost worden. Sowieso zijn die kleine ongemakjes me het prijsverschil wel waard (100E eenmalig, 50E per jaar.... dat is ronduit goedkoop).

Enige echt grote nadeel is dat de goedkope versie van 100E eenmlaig maar 1 login heeft. Prima, ik vertrouw de boekhouder 100%.
De 'hosting-bedrijf' versie, die voor hostingbedrijfjes is enzo kan dat wel. Is dan ook dubbel zo duur.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 13-01-2009 21:18 ]

Verwijderd

Ik wilde hier even op reageren. Ja, het pakket is GPL, echter de multiuser module is ineens betaald, tenzij je voor 1 december 2008 je account geregistreerd hebt.

Er zijn redelijk wat mensen die over dit soort acties vallen en weer opzoek gaan naar een echt GPL pakket... maar dit lijkt mij lastig omdat OSF opzich een redelijk uitgebreid pakket is.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Uhhh waar zit de contradictie (die ik uit je post afleid) tussen GPL en betalen?

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:32:
Uhhh waar zit de contradictie (die ik uit je post afleid) tussen GPL en betalen?
Nou dat veel mensen de multiuser gebruiken en ook actief ontwikkelden op kleine aanpassingen. Omdat de zekerheid van andere modules hierdoor ook in het geding komt wellicht voor de toekomst nemen veel mensen afscheid... het kwam ineens zo out of the blue namelijk.

Het OSS idee raakt men een beetje kwijt ofzo....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 20:34 ]

Pagina: 1