Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van Vista naar XP

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 14:39
Ik heb net een nieuwe Acer laptop en daar zit Windows Vista op. Vind het er mooi uitzien, maar ik kan sommige programma's niet eens installeren vanwege compatibiliteitsproblemen. Ik heb al geprobeerd dit te omzeilen, maar dat werkt niet. Nu heb ik het plan om Windows Vista eraf te gooien en met de Windows XP installatiecd van mn desktop Windows XP erop te zetten. Kan dat? Of kan je Windows XP maar op 1 pc installeren en hoe moet ik dat precies doen? Hoe moet ik Vista correct deinstalleren en moet ik nog iets van back-ups maken? En hoe moet ik XP installeren? Ik heb wel eens gelezen dat je na installatie van Windows bepaalde programma's in een bepaalde volgorde moet installeren omdat Windows anders misschien niet optimaal werkt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon booten met de XP cd, en de betreffende partitie selecteren. De rest wijst zich vanzelf. Wel moet je natuurlijk beschikken over een legale Windows XP key. Vooraf zou ik ook even de XP-drivers van de Acer site downloaden.

succes.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
averagegamer schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:32:
Ik heb net een nieuwe Acer laptop en daar zit Windows Vista op. Vind het er mooi uitzien, maar ik kan sommige programma's niet eens installeren vanwege compatibiliteitsproblemen. Ik heb al geprobeerd dit te omzeilen, maar dat werkt niet. Nu heb ik het plan om Windows Vista eraf te gooien en met de Windows XP installatiecd van mn desktop Windows XP erop te zetten. Kan dat? Of kan je Windows XP maar op 1 pc installeren en hoe moet ik dat precies doen? Hoe moet ik Vista correct deinstalleren en moet ik nog iets van back-ups maken? En hoe moet ik XP installeren? Ik heb wel eens gelezen dat je na installatie van Windows bepaalde programma's in een bepaalde volgorde moet installeren omdat Windows anders misschien niet optimaal werkt.
In principe heb je een XP-licentie per computer nodig.
Insalleren zal wel lukken, maar je kan niet dezelfde key gebruiken.

Er zijn, geloof ik, goede deals om je Vista te downgraden naar XP voor weinig :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

sorry maar als je al zo basic vragen stelt zou ik hier niet aan beginnen...nofi maar als je al niet weet hoe je xp moet installeren dan wil je dit ook niet. De meeste laptops die vista afgeleverd zijn zijn best lastig naar xp te krijgen. Je moet weten wat je doet bij het leegmaken / partitioneren van de hd. je hebt de juiste drivers nodig en nog eens een legale key wil je het netjes doen.

Informeer inderdaad eens naar een legale simpele install cd speciaal voor deze laptop als downgrade optie

trouwens zijn hier al diverse topics over geweest. gebruik de search eens en lees je in. Dan horen we wel of je het nog steeds wilt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

averagegamer schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:32:
Nu heb ik het plan om Windows Vista eraf te gooien en met de Windows XP installatiecd van mn desktop Windows XP erop te zetten. Kan dat? Of kan je Windows XP maar op 1 pc installeren en hoe moet ik dat precies doen?
Hoi :)

Ik mis eigenlijk ook maar enige eigen inzet van jouw kant in dit topic, terwijl je onderhand zou moeten weten dat we hier op GoT bepaalde eisen stellen aan een topicstart.

Het Windows Clients - Beleid is duidelijk genoeg hierover.

Zo'n beetje elke link die je kan vinden met [google=basis handleiding XP installeren] moet je al aardig op weg helpen, op GoT verwachten we dat je die basis al onder de knie hebt.

Daarom gaat ook dit topic dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.