Toon posts:

[PHP] Verschillende soorten servers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag aangepast: Klik

Wellicht een n00b vraag, maar ik weet niet waar te beginnen, aangezien het erg vreemd lijkt in mijn ogen.

Ik heb een webspace bij 2 verschillende bedrijven.
Op de webspace van bedrijf 1 werkt mijn mail() functie wel. Op de webspace van bedrijf 2 werkt mijn mail() functie niet.

Hetzelfde deed zich voor met waarden verzenden via een method=post formulier. Bij bedrijf 1 kon ik de gegevens opvragen simpel via $waarde. Bij bedrijf 2 kreeg ik dit niet voor elkaar en moest ik ze opvragen via $_post[waarde] . (Jah, ik weet dat de 2e manier de juiste is, maar toch! ;) )

Kan iemand mij opweg helpen waar het verschil hem in zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 19:26 . Reden: Deel opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 19:02
Het kan bijvoorbeeld zijn dat smtp-informatie in de php configuratie bij bedrijf 2 niet correct is. Voor het tweede probleem mag je even zoeken op register_globals ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Badeend op 11-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Het eerste bedrijf draait verouderde software en vind het niet erg als hun servers als spammachine word gebruikt... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:48:
Het eerste bedrijf draait verouderde software en vind het niet erg als hun servers als spammachine word gebruikt... ;).
Serieus? Of dol je? :P
Als het wel serieus is, hoe kan ik dan mail versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraag het hostingbedrijf hoe dit zit...? In principe zou je wel gewoon van de mail() functie gebruik moeten kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:53:
Vraag het hostingbedrijf hoe dit zit...? In principe zou je wel gewoon van de mail() functie gebruik moeten kunnen maken.
Goede optie. Maar niet op dit moment! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Morgen weer een dag! We hebben hier geen glazen bol om te achterhalen wat de instellingen op de server zijn. Wellicht dat je zelf e.e.a met phpinfo() kan achterhalen (php versie, register globals e.d.). Zie verder de post van badeend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Badeend schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:47:
Het kan bijvoorbeeld zijn dat smtp-informatie in de php configuratie bij bedrijf 2 niet correct is. Voor het tweede probleem mag je even zoeken op register_globals ;)
Heb je enig idee waar ik deze gegevens kan controleren in de phpinfo()?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Door een PHP bestand aan te maken met daarin:
PHP:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

Zie ook:
http://nl3.php.net/phpinfo

[ Voor 31% gewijzigd door Enfer op 11-01-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik. Maar waar moet ik op letten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Voor je probleem met POST's die je probeert op te vragen als
PHP:
1
$postwaarde

Zoek je naar : register_globals

Als dat uit staat, kan het niet.

Let even, register_globals staat niet zomaar uit, het is een super groot beveiligingslek als je gebruik maakt van register_globals. Iedereen kan zo variabelen van je overschrijven, door bepaalde data mee te sturen in een POST-request.

Om je mail te controleren heb ik zo geen oplossing, je zou kunnen kijken of het path naar sendmail is ingesteld enzovoorts, maar het beste is om dit even aan je hosting-partij te vragen, en dus geduld te hebben. Zij zullen je daarmee het beste kunnen helpen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Enfer op 11-01-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enfer schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:51:
Voor je probleem met POST's die je probeert op te vragen als
PHP:
1
$postwaarde

Zoek je naar : register_globals

Als dat uit staat, kan het niet.

Let even, register_globals staat niet zomaar uit, het is een super groot beveiligingslek als je gebruik maakt van register_globals. Iedereen kan zo bepaalde variabelen van je overschrijven, door bepaalde data mee te sturen in een POST-request.
Dat gedeelte had ik idd al opgehelderd. Nu loop ik alleen nog vast op de mail() functie die ik op een 1 of andere manier niet kan gebruiken?
De smtp staat gewoon op localhost poort 25 in de phpinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:53:
[...]

Dat gedeelte had ik idd al opgehelderd. Nu loop ik alleen nog vast op de mail() functie die ik op een 1 of andere manier niet kan gebruiken?
De smtp staat gewoon op localhost poort 25 in de phpinfo
Gebruik phpmailer en houd alle mail afhandelingen in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, puur even op mijn ding op te helderen. Gelieve geen reacties wat beter is etc....

Ik heb een standaard mail script.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$Ontvanger = "test@telfort.nl";
$OnderwerpText = "Test berichtje..";
$BerichtText = "Dit is het mooie bericht.";

$headers = "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "From: $Naam <$Email>\r\n"; // Afzender
$headers .= "X-Mailer: PHP/" . phpversion() . "\r\n";
$headers .= "X-Priority: 1\r\n"; // 3 voor onbelangrijk 
$headers .= "Priority: Urgent\r\n";
$headers .= "Importance: High\r\n"; // Low voor onbelangrijk
$headers .= "X-MSMail-Priority: High\r\n"; // Low voor onbelangrijk  
mail($Ontvanger,$OnderwerpText,$BerichtText,$headers);

Ik verstuur de email naar mijn telfort email.
Via hosting 1 werkt het dus wel.
Via hosting 2 dus niet.

Hosting gemaild. Blabla. Niks uitgekomen.

Als ik het script nu op hosting 2 heb staan. En ik vul een ander email adres in, bijvoorbeeld mijn chello adres, dan krijg ik het bericht wel gewoon binnen!

Nu vraag ik mij af waar het probleem hem in zit.
Het lijkt wel alsof mijn hosting 1 nog een etra iets mee stuurt waardoor mijn telfort email het niet meer ziet als spam!
Iemand enig idee?

PS: de phpmailer heb ik werkend.

Extra opmerking: Ik heb geen spam-filter.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 19:34 . Reden: Extra opmerking: Ik heb geen spam-filter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kijk eens op je chello-account naar de headers om te zien wat de versturende server is, en gooi deze eens door wat anti-spam blocklists? Want ik gok dat die server gewoon op de een of andere blacklist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Check even of die 2e hoster niet op een blacklist staat:
http://whatismyipaddress....my-ip-address-blacklisted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:24:
Mensen, puur even op mijn ding op te helderen. Gelieve geen reacties wat beter is etc....
offtopic:
Wij proberen je alleen maar te helpen en tips te geven, want dat soort (register globals) dingen in een script verwerken geeft in 99,99% van de gevallen (later) problemen. Ik snap dat je graag snel je probleem opgelost wilt zien, maar wij proberen je ook op andere vlakken te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als alle mail scripts met slechte (of zoals hier compleet afwezige) input validatie in 1x zou verdwijnen zou de wereld een behoorlijk stukje beter zijn. :P

Controleer invoer (bij deze context: maak oa geklooi met \r\n onmogelijk), lees je in over de problemen met register globals en zorg dat je er voortaan nooit meer van afhankelijk bent. :)

Als je vermoed dat je nu niet langs een spamfilter komt, kan het wellicht geen kwaad om de priority geneuzel voorlopig lekker weg te laten. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Ik begin steeds minder te snappen van de phpmailer gebeuren. :S
Dan krijg ik weer wel mail binnen. Dan weer niet. Dan weer wel. Etc.

Tevens, als ik het onderstaande stukje code weg haal uit de php mailer, verstuurd hij zowiezo al geen mail meer. Is het een essentieel stukje code ofzo?

[code=php]
if(!$mail->Send()) {
echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
} else {
echo "Message sent!";
}
[code]

Staat er ergens een duidelijke beschrijving van hoe de php mailer gebruikt moet worden? De website ervan word ik ook niet veel wijzer van.

Ik heb zo'n idee dat ik door de bomen het bos niet meer zie! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Euh lijkt me logisch dat $mail->Send() je mail verstuurd B) Dus dat is nogal essentieel :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:07:
Als je vermoed dat je nu niet langs een spamfilter komt, kan het wellicht geen kwaad om de priority geneuzel voorlopig lekker weg te laten. ;)
Ook als ik de priority dingen weg haal, krijg ik de mails nog niet binnen.

En let wel. Hetzelfde scriptje staat ook op een andere webserver, en dan werkt het perfect.
Het lijkt wel alsof het probleem een combinatie is van standaard headers ofzo dat mijn webhosting mee stuurt en wat telfort eruit filtert.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:37:
Euh lijkt me logisch dat $mail->Send() je mail verstuurd B) Dus dat is nogal essentieel :P
Ok. Dus dat ding verstuurt het ook meteen? Ik dacht dat die het alleen controleerde of die wel verstuurd was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Een functie genaamd Send() zal, als je een mail wil sturen wellicht wel redelijk cruciaal zijn, niet waar? :?

Nofi, maar doe eens een stapje terug en denk eens rustig na of je snapt waar je mee bezig bent. Welk stuk code is enkel voorbereiding, wat zorgt voor het verzenden, wat zorgt voor het afhandelen van fouten... Vervolgens ga je kijken (leren) wat elk statement doet, lezen hoe headers in (bijvoorbeeld) dit protocol werken, etc. etc. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP:
1
$mail->Send()

Lijkt me wel een vrij essentieel stukje ja :P

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:41:
Een functie genaamd Send() zal, als je een mail wil sturen wellicht wel redelijk cruciaal zijn, niet waar? :?

Nofi, maar doe eens een stapje terug en denk eens rustig na of je snapt waar je mee bezig bent. Welk stuk code is enkel voorbereiding, wat zorgt voor het verzenden, wat zorgt voor het afhandelen van fouten... Vervolgens ga je kijken (leren) wat elk statement doet, lezen hoe headers in (bijvoorbeeld) dit protocol werken, etc. etc. :)
Nou. Wat betreft de php mailer snap ik echt de balle waarmee ik bezig ben! :P
Normaal gebruik ik gewoon de functie mail() . Maar dat werkte nu dus ineens niet. En als ik mijn webhosting ervoor bel, geven ze me als tip een standaard mail scriptje (Wat overigens ook niet werkt), of dat ik de php mailer maar moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:43:
PHP:
1
$mail->Send()

Lijkt me wel een vrij essentieel stukje ja :P
In dit model wel jah.
Maar ik had niet verwacht dat het een verstuur gebeuren was door het if-statement ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dus je had al gecheckt of die server op een blacklist staat die telfort er misschien wel uitfiltert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:57:
Dus je had al gecheckt of die server op een blacklist staat die telfort er misschien wel uitfiltert?
Ik heb een zelfde mail verstuurd naar een ander adres. Daar alle headers geopend en gecontroleerd op de website http://whatismyipaddress....my-ip-address-blacklisted ..
Het ging in totaal om 3 ip adressen, en bij alle drie gaf hij alle bolletjes groen!

Bij mijn eigen ip adres gaf hij niet alle bolletjes groen. Fouten:
- blackholes.five-ten-sg.com
- dnsbl.sorbs.net
- dul.dnsbl.sorbs.net
- zen.spamhaus.org
Maar goed. Dat lijkt mij niet echt van belang voor het ontvangen van de mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks ook eens gehad met mijn Hcc account.
Mail naar Xs4all en hotmail werkte wel en naar het Hcc account niet!
Als ik hetzelfde script gebruikte bij een andere server ging het wel goed.

Uiteindelijk bleek de header met de "From:" de boosdoener. deze kwam niet door de spamfilter van Hcc !
Na het wijzigen van de "From:" in "noreply@(mijnserver).nl was het probleem opgelost.

Misschien kun je hier wat mee.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:47:
Maar ik had niet verwacht dat het een verstuur gebeuren was door het if-statement ervoor.
Sorry, maar dan snap je dus niet hoe de conditie van een if contructie geëvalueerd wordt.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:08:
[...]
Sorry, maar dan snap je dus niet hoe de conditie van een if contructie geëvalueerd wordt.
Idd dan. Maarjah. Van vouten leer je! 8)7
Pagina: 1