Core i7 mount D-Tek FuZion V2

Pagina: 1
Acties:

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01 08:35

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Hallo dames en heren,

Ik ga overstappen op het i7 systeem met de socket 1366. Het wachten is alleen nog op mijn reeds bestelde moederbord.
Momenteel heb ik een AM2 systeem met daar op een D-Tek FuZion V2. Helaas heeft D-Tek nog geen officiële mounting voor de 1366 socket daarom wil ik deze graag zelf maken.

mijn idee is om een plaatje te maken die ik aan mijn huidige AM2 bracket kan maken met daarin 4 gaten die op de zelfde afstand zitten als op het moederbord.

Graag zou ik de maten willen hebben van een i7 mounting. dus de diameter van de gaatjes en de afstanden onderling. (zijn ze vierkant geplaatst of net als AM2 rechthoekig?)

Als iemand al zo'n plaatje heeft gemaakt of een complete mounting hoor ik dat ook graag.

mvg.
HellStorm666

EDIT:
Heb gevonden dat ze 80mm uit elkaar zitten.
Dus de enige vraag blijft, Is er iemand die dit al gemaakt heeft? en wat is de diameter van de gaten.

[ Voor 9% gewijzigd door HellStorm666 op 11-01-2009 21:34 . Reden: Edit ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Chiller op highflow heeft een mounting gemaakt voor een tec unit, zie hier (2e foto, eerste post). Voor precieze maten kan je het aan hem vragen.

Gaten in een mobo zijn trouwens M4 (of iig er passen m4 bouten doorheen).

[ Voor 3% gewijzigd door Flythe op 12-01-2009 17:57 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Mijn moederbord is weer op voorraad en krijg ik als t goed is donderdag binnen.
Ik heb dus besloten om de mounting zelf te gaan maken.
Echter heb ik hier nog wat hulp bij nodig.
Mijn Idee
Mijn idee is om een plaat te maken die aan de standaard AM2 mounting plate past. linker ding in deze afbeelding Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2008/05/dtek-fuzion-2-waterblock/dteks-1.jpg
Vervolgens komen er in die plaat ook 4 gaten op de 1366 maat, dus 80mm uit elkaar.

Ook wil ik een eigen backplate maken.
Hulp nodig bij
Nu heb ik dus hulp nodig bij het volgende.
1. Welk materiaal voor de plaat welke aan de AM2 mounting komt? is aluminium sterk genoeg of moet ik RVS nemen?
2. Welk materiaal voor de backplate, kan dit ook van alu of rvs zijn of mag dit niet geleiden? en mocht het niet mogen geleiden, welk materiaal dan, of het rvs of alu isoleren, en zo ja hoe?

graag hulp hierbij, want dan kan ik morgen vast beginnen aan de mounting.

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1. Het liefst een zo sterk mogelijk materiaal. Als je het blok gaat vast schroeven wil je niet dat die plaat gaat buigen. Of het sterk genoeg is hangt ook af van de dikte van de plaat. Het zou kunnen dat een dikke plaat allu genoeg is. Kan je prima testen door met je vingers te duwen en te kijken hoe makkelijk het door buigt.

2. Het materiaal voor de backplate mag niet geleiden als het tegen het moederbord aan komt. Je kan prima voor een geleidend materiaal gaan maar zorg er dan voor dat je er iets tussen doet. Een stukje papier is al voldoende, maar je kan ook schuimrubber gebruiken.

Wat ook nog kan is 4 plastic ringen gebruiken tussen de backplate en het moederbord. Maar zelfs de backplate gewoon even intapen is voldoende.

Edit: Wat ook erg belangrijk is, is dat je er voor zorgt dat die mouting plaat volledig recht is. Als ie ook maar iets krom is op een hoek, is de kans erg groot dat je het blok scheef op de CPU gaat krijgen als je de boel gaat aandraaien. Als het blok er dan scheef op zit krijg je bagger temps.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-01-2009 20:38 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:22:
1. Het liefst een zo sterk mogelijk materiaal. Als je het blok gaat vast schroeven wil je niet dat die plaat gaat buigen. Of het sterk genoeg is hangt ook af van de dikte van de plaat. Het zou kunnen dat een dikke plaat allu genoeg is. Kan je prima testen door met je vingers te duwen en te kijken hoe makkelijk het door buigt.

2. Het materiaal voor de backplate mag niet geleiden als het tegen het moederbord aan komt. Het mag op zich wel geleiden alleen dan niet tegen het moederbord aan komen. Je kan prima voor een geleidend materiaal gaan maar zorg er dan voor dat je er iets tussen doet. Een stukje papier is al voldoende, maar je kan ook schuimrubber gebruiken.

Wat ook nog kan is 4 plastic ringen gebruiken tussen de backplate en het moederbord doen. Maar zelfs de backplate gewoon even intapen is voldoende.
Die schuimrubber tussen de backplate en t mobo is een goed idee d:)b of misch een dun stukje rubber. Die plastic ringetjes zal ik ook zeker doen. teflon ringen M4 heb ik nog wel :)

Voor materiaal van mouting zal ik is ff naar de lokale bouwmarkt gaan. eens zien wat voor materiaal ze hebben wat mooi staat. geschuurd alu is wel blits.

thnx voor het meedenken.

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Graag gedaan, succes met het bouwen.

Check nog wel mijn edit even :)

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:41:
Graag gedaan, succes met het bouwen.

Check nog wel mijn edit even :)
Daar ben ik zeker van op de hoogte dat het precies recht moet. Dat is het grootste probleem.
Die maten 80x80 wordt moeilijk. Dit i.v.m. mijn huidige aansluitingen waar ik deze mount aan wil bevestigen. verticaal zitten er al gaten op 78x78 echter zijn die horizontaal maar 68 oid. Daarom wordt t moeilijk een plaatje te maken met 80x80. En om nou een compleet nieuw ding te maken die ik net als deze moet buigen en moet bevestigen aan de D-tek zelf vind ik ook een beetje veel gedoe en link.

Het zuigt gewoon dat D-tek nog geen 1366 mount heeft.

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat het beste zou zijn een compleet eigen plaat te maken. Is alleen idd echt niet makkelijk.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Even Inventor installeren... kan ik in 3D ff tekenen om te kijken of alles past, zal wel ff Editen hier om een screen te plaatsen van het idee als k t af heb

EDIT:
zoals afgesproken hier de 3D tekening van mijn idee.
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/1919/test1pk8.jpg

Het onderste deel wordt op het moederbord vast geschroefd en op 15mm afstand gehouden d.m.v. teflon busjes.
Het deel daarboven is mijn huidige houder. Die wordt vastgeschroefd met 4 bouten en moertjes zodat je deze strak kan trekken. Waar die gaten in het onderste deel precies komen weet ik nog niet. Dit ga ik bepalen d.m.v. karton test om te zien wat past. Heb nl. niet de precieze maten van de CPU houden van de i7.

Ziet dit er werkzaam uit?

[ Voor 74% gewijzigd door HellStorm666 op 28-01-2009 00:23 . Reden: foto er bij ]

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Hoe je nou precies het blok gaat vast zetten snap ik niet helemaal. Hoe ga je het blok aandraaien zoals het nu is ? Die schroeven kunnen niet via het moederbord aangedraait worden.

Ik denk dat je beter zoiets kan maken :

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=212932

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2009 15:31 ]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56

Zenix

BOE!

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=210030
Voor 9 euro heb je het van Duniek als je geen moeite wilt doen ;)

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:28:
Hoe je nou precies het blok gaat vast zetten snap ik niet helemaal. Hoe ga je het blok aandraaien zoals het nu is ? Die schroeven kunnen niet via het moederbord aangedraait worden.

Ik denk dat je beter zoiets kan maken :

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=212932
Het idee is dat het onderste ding op het moederbord wordt vastgezet.
Het bovenste ding, de originele mounting van de V2 voor 775 en AM2 zit zoals normaal aan het waterblok.
Deze mounting trek ik dan naar de gene die op het mobo zit. en op die mannier trek ik het waterblok vast op de cpu.

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
HellStorm666 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:51:
[...]

Het idee is dat het onderste ding op het moederbord wordt vastgezet.
Het bovenste ding, de originele mounting van de V2 voor 775 en AM2 zit zoals normaal aan het waterblok.
Deze mounting trek ik dan naar de gene die op het mobo zit. en op die mannier trek ik het waterblok vast op de cpu.
Ik snap het, behalve hoe je die mouting naar die andere op het moederbord gaat trekken.

Is zo'n ding uit polen bestellen voor 9 euro niets ?

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:40:
[...]

Ik snap het, behalve hoe je die mouting naar die andere op het moederbord gaat trekken.

Is zo'n ding uit polen bestellen voor 9 euro niets ?
Nope, das geen oplossing.
A. het duurt te lang en
B. Zelf een maken geeft meer voldoening ;)

De bestaande mounting naar de mounting aan t mobo trekken ga ik d.m.v. 4 bouten doen.. waar deze komen moet ik nog ff precies na meten, maar daarvoor moet de spanning van me pc af (schuifmaat geleid ;)) en heb ik ook me nieuwe mobo nodig. Welke morgen binnen komt.

Uiteraard zou het helemaal beter zijn als D-tek eens aan het werk ging met hun luie reet. F*#@$ € 70,- dokken voor spullen waar je geen support voor heb en nu eigenlijk nutteloos is geworden.
Gelukkig ben ik meer van het tweak type. dus komt uiteindelijk wel goed, maar niet zoals het zou moeten zijn vind ik.

[ Voor 19% gewijzigd door HellStorm666 op 28-01-2009 23:28 ]

Scientia Potentia Est

Verwijderd

Flythe schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:56:
Chiller op highflow heeft een mounting gemaakt voor een tec unit, zie hier (2e foto, eerste post). Voor precieze maten kan je het aan hem vragen.

Gaten in een mobo zijn trouwens M4 (of iig er passen m4 bouten doorheen).
idd, k heb er M4 boutjes doorheen, hoe staat t met je mounting?

dit mijn mounting voor Core i7 op TEC cooling (lga775 gaatjes zijn er vo die socket) :

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp343/Chiller666/16022009228.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp343/Chiller666/16022009230.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp343/Chiller666/16022009231.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp343/Chiller666/16022009233.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp343/Chiller666/16022009234.jpg

Je kunt ze nu kopen voor D-Tek : http://www.dtekcustoms.co...=VIEWPROD&ProdID=227&HS=1

Of je kunt er gemaakte uit rvs hier :
http://www.highflow.nl/fo...own-plus-backplates-1583/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 14:23 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Vraagje, past een tuniq tower 120 (die een mounting heeft voor de 775 socket) op een 1366 Core i7 moederbord ? Op de website van tuniq staat nog niks over 1366 compability.

Wat heeft dit met het orginele topic te maken? Maak maar nieuw topic indien nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Apen-nootjes op 22-02-2009 13:17 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Zo iets is toch makkelijk te maken (met een frees machine/bank of een cnc). Alleen moet je nog iemand vinden die dat kan in de buurt. Het is wel even wat programmeren maar het is snel klaar en je hebt een professionele finish. ;)
Veel succes.
Pagina: 1